Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LCD-schermpje niet erg scherp op 350D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• LCD-schermpje niet erg scherp op 350D

wie vindt ook dat het LCD. niet echt toelaat van de scherpte/kwaliteit van je foto's te beoordelen,
    Ik wil wat nuanceren: Ik bedoel dat, wat op het schermpje te zien is troebel en onscherp is en moeilijk te beoordelen. Wanneer je dan later de foto's op de PC bekijkt blijken die wél scherp te zijn. Op die manier heb ik vermoedelijk al goeie foto's gewist omdat ik dacht dat ze onscherp waren. Met mijn oude Casio had ik dat probleem niet!
    Last edited by dréten; 24 december 2005, 15:38.

Re: LCD-schermpje niet erg scherp op 350D

Ik ben zeker geen expert, maar volgens mij kun je dat op geen enkel LCD display goed beoordelen.
    Zen

Comment

Daar ben ik het mee eens. Dat formaat is zo klein dat een foto haarscherp kan lijken op je LCD, maar als je 'm dan op ware grote ziet op je monitor is ie zo flou als iets.

LCD-weergave is in mijn ogen goed voor een snelle eerste controle, maar veel verder gaat dat geenszins.
      Canon EOS 350D (+grip) + Canon 70-200mm L f/4 + Tamron SP AF 28-75mm f/2.8 + Sigma 10-20mm + SpeedLite 580EX + Omnibounce

Comment

het enige waar het LCD schermpje goed voor is is voor het menu, en voor het histogram

scherpte en kleuren enzo kun je daarop niet (goed) beoordelen
        1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
        EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

Comment

zie topic bovenaan
          Last edited by dréten; 24 december 2005, 15:44.

Comment

Op het schermpje kan ik niet beoordelen of ze al dan niet 100 procent scherp zijn. Maar een foto wissen die wel scherp is, dat zal mij toch niet gebeuren (tenzij per ongeluk ). Want hij zal sneller scherp lijken op het scherm dan onscherp. Alleszins op MIJN 350d. Misschien toch maar eens laten nakijken?
            Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

wat ik meestal doe is de foto vergroten op het LCD ke je gaat opzoek naar het punt waarop je hebt scherpgesteld en met een vergrootglas voor postzegels kan je dan de scherpte controleren
              thnkx/EOS 600D 18/55 lens EF 90/300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jdude
                Op het schermpje kan ik niet beoordelen of ze al dan niet 100 procent scherp zijn. Maar een foto wissen die wel scherp is, dat zal mij toch niet gebeuren (tenzij per ongeluk ). Want hij zal sneller scherp lijken op het scherm dan onscherp. Alleszins op MIJN 350d. Misschien toch maar eens laten nakijken?
                Dit is de meest voorkomende tekortkoming van een lcd scherm : te scherp weergeven. Komt door de enorme compressie die gebeurt om je foto van 5 MB
                weer te geven op een 2" schermpje. Indien zich het omgekeerde voordoet denk ik dat je schermpje eens moet gereinigd worden.
                fotosite

Comment

volgens mij is er een apparaatje, dat je er overheen kan schuiven die het vergroot.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

extra kaartje kopen en niets wissen vooraleer op competoeter bekeken te hebben

Comment

Hello,

zoals reeds vermeld, het lcd scherm is noppes om een foto te beoordelen, ik ben begonnen met een Pro70, daarna de G3, een S45 (omdat die zo compact was), een G6 en nu een 350D met toeters en bellen ... en het LCD'tje is nog steeds niet veel verbeterd.

Hou gewoon al je foto's bij en wis later op je computer de foto's die niet gelukt zijn, met de prijs van de compact flash kaartjes tegenwoordig kan dit geen probleem meer zijn, het zelf twee 1gb's en een 512mb kaartje, dat betekend zo'n 300 tot 400 foto's (in raw wel te verstaan), in large jpg format zijn dit zelfs bijna 700 foto's, kan mij moeilijk voorstellen dat je op 700 foto's geen tijd kan vinden om even op de PC te zetten en te filteren, je kan altijd nog een 4gb kaartje kopen, maar dat kost zowat de helft van de camera !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
                        Dit is de meest voorkomende tekortkoming van een lcd scherm : te scherp weergeven. Komt door de enorme compressie die gebeurt om je foto van 5 MB
                        weer te geven op een 2" schermpje. Indien zich het omgekeerde voordoet denk ik dat je schermpje eens moet gereinigd worden.
                        Daar kan ik mij volledig bij aansluiten! Veel hangt ook af van de lichtinval op het scherm.
                        Geld maakt niet gelukkig, maar een lage rente wel!

Comment

Working...
                        X