Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft er een 20D en/of een sigma 150

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wie heeft er een 20D en/of een sigma 150

Uiteraard ik begreep het in het begin ook niet (verhouding MP 20d beter dan die van een 1D)maar ik denk dat ik een zieke 20D had.En Hans hier weet jij alles van vb 100-400 ...

Mvg
    Remip
    Nieuwe website

Comment

Hans, je quote is een beetje "messed-up", maar ik versta wel wat je wilt zeggen. (of beter gezegd : wat ik toen zei )

Ik geef toe dat ik het in begin ok allemaal niet goed doorhad. Is ook geen makkelijke materie. Bovendien had ik nooit gedacht dat dit zoveel zou schelen. In mijn psd verschilt de pixeldensity 3000 px/mm2 (mkII vs 300D). Een 20D heeft een verschil van 10000 px/mm2 met mijn mkII !! (heb je evt die test die ik voorstelde effectief gedaan, dan zou ik die psd wel eens graag zien -> kan zelfs niet wachten tot maandag )

En idd, die ruis blijft een mogelijk probleem voor de 20D tov de mkII. Daarom wil ik iig ff die 20D testen tov mijn mkII, vooral op gebeid van de ruis en iets minder op gebied van absolutie resolutie, want daar denk ik wel dat de 20D meekan.
      --
      Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Das altijd het probleem he waar leg je de grens.

Je zou bijv ook aan een oly E500 + macro lens kunnen denken want deze heeeft nog een veel grotere pixeldichtheid of zelfs bijv een Fuji s9500 deze heeft nog een veel grotere pixeldichtheid.

Maar waarschijnlijk ben je wel beter af met 20D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
          (heb je evt die test die ik voorstelde effectief gedaan, dan zou ik die psd wel eens graag zien -> kan zelfs niet wachten tot maandag )

Probleem : die 20D zit nu nog in een doosje onder een rare boom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
            Probleem : die 20D zit nu nog in een doosje onder een rare boom
            Toffe boom waar eenmaal rijp zo een 20D's in doosjes uitvallen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
              Toffe boom waar eenmaal rijp zo een 20D's in doosjes uitvallen

Bij de ene vallen er 20D's uit , bij de ander vallen er MKII uit en bij nog een ander vallen er tentjes uit .

Die boom moest het hele jaar door rijp zijn.
              Groetjes
              ----JO

Comment

Macrolens Sigma150 of 180

Er werd in dit topic veel over geschreven. Ik heb de 180mm gehad, echt een vreselijk goed objectief. Ik heb nu de 150mm, echt een vreselijk goed objectief.
                Belangrijke punten voor mij om nu de 150 te hebben: veel compacter, iets lichter, 2.8 lichtsterkte en misschien is de scherpte/contrast/kleur wel nog ongelooflijker dan die van de 180mm.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Working...
                X