Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft er een 20D en/of een sigma 150

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wie heeft er een 20D en/of een sigma 150

De kans zit er best in dat ik mijn mkII ga inruilen voor een 20D. Maar voordat ik dat zou ik toch eens graag zo'n 20D vastgehad hebben. Eentje met een battery pack dan. Ik wil hem eens naast mijn mkII zetten en eens zien of ik met de extra ruis kan leven. + eens voelen of het gewicht significant lager is.

En als dan toch aan't testen ben zou ik ook eens een sigma 150 macro naast mijn 180 macro willen zetten.

Dus als iemand één van deze, of beide is nog beter, een namiddagje ter beschikking wil stellen, dan hoor ik het graag.
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

Re: Wie heeft er een 20D en/of een sigma 150

ik heb 20D en sig 150 macro

mag ik uw 1D dan een namiddagje?
    1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
    EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeForceFX
      ik heb 20D en sig 150 macro

mag ik uw 1D dan een namiddagje?
      gaan we ff wia mail afspreken. Want er is blijkbaar interesse in mijn mkII. Dus ik ga een beslissing moeten nemen.
      --

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
        En als dan toch aan't testen ben zou ik ook eens een sigma 150 macro naast mijn 180 macro willen zetten.
        Zou je dan ook zo vriendelijk willen zijn om je bevindingen met de 150 macro op het forum te willen vermelden?
        Ik ga binnenkort de keuze maken tussen de 150 en de 180. Voor het prijsverschil moet je het niet laten om de 180 te kopen. Maar ik twijfel nog een beetje of ik met de 180 vlot uit de hand kan fotograferen wegens het gewicht.

Waarschijnlijk zijn er hier nog geïnteresseerden in deze vergelijkende test.
        Alvast bedankt bij voorbaat!
        Meer foto's op mijn website

Comment

Ik heb ook een 20D + Sigma 150mm macro, maar geen batterijgrip. Als je een lichtere camera zoekt, dan kan je die er ook best niet aanhangen .
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

@ Pendragon :

ik plan eigenlijk een volledige review van het hele macro gebeuren (test lenzen, body's, TC's, tussenringen, DOF berekingen, heel de cetara) maar da zal voor februari / maart zijn denk. (eerst nog dien workflow, en er moet hier thuis ook nog nen grote aqua geïnstalleerd worden). Maar ik zal iig mijn menig over die 20D vs mkII en 150 vs 180 hier snel medelen.

Ik zou geen problemen maken om uit de hand te fotograferen met die 180 macro. Enkel als die 150 echt scherper is dan mijn 180 (hoe gaat die dat in hemelsgodsnaam doen ) dan maak ik de switch. Anders blijf ik bij de 180.

@ backbandit :
            zelf met de batterijgrip is 20D nog altijd 400 gram lichter dan een mkII (1144 gram vs 1535 gram)
            --

Comment

Ik ben ook wel geinteresseert in de 105mm macro voor de iets grotere macro-objecten zoals paddo's, kikkers, padden etc...

Ik heb onlangs eens de "vergelijking" gemaakt tussen de 180mm macro en de 400L .Ik heb die bonte spechten eens met de 180 mm en met de 400 mm, op dezelfde afstand gefotografeerd. Op 8 meter afstand is die 180 mm niet scherp. Dat is dag en nacht verschil met die 400mm. De 180 mm is gewoon te soft voor als korte tele te gebruiken.

Ofwel is die 400L zo goed.

Maar voor macro's is deze 180 mm niet te overtreffen denk ik.

Maar zoals gezegd, ik heb een 20D en 180 mm sigma macro en het is goed te doen uit de hand.

En welke ruis?
              Groetjes
              ----JO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jo99841
                En welke ruis?
                zet 'em maar eens op ISO 800 ... ... juist, die Rrrrrrrrruis

Ik heb een afspraak met GeForceFX voor maandag. Dus to be continued
                --

Comment

zet 'em maar eens op ISO 800 ... ... juist, die Rrrrrrrrruis

Ik heb een afspraak met GeForceFX voor maandag. Dus to be continued
                  hmm ik zou toch eerder zeggen zet hem op iso 1600 want op 800 is dat nu toch wel echt geen probleem. Maar ja je eisen liggen misschien hoger dan de mijne.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                    hmm ik zou toch eerder zeggen zet hem op iso 1600 want op 800 is dat nu toch wel echt geen probleem. Maar ja je eisen liggen misschien hoger dan de mijne.
                    hangt vooral van je onderwerp af. In gedetailleerde partijen zie je ruis veel minder. Maar ik met mijn effen achtergrondjes ...
                    --

Comment

De kans zit er best in dat ik mijn mkII ga inruilen voor een 20D. Maar voordat ik dat zou ik toch eens graag zo'n 20D vastgehad hebben.
                      Ik heb een 1D MkII én een 20D. Waarom wil je omruilen?

Comment

Ik heb over een paar weken een 1Dmark II N getest tov een 20D en het verschil op gebied van scherte was enorm voor mij, (ook sneller scherp stellen , een betere lichtmeeting,ik had ook de indruk dat mijn flitsbakske correcter gestuurd werd) inderdaad het gewicht is een groot nadeel,maar ja, bij gevolg 20D verkocht en zit nu ongeduldig te wachten tot mijn 1D geleverd wordt.Hopelijk wordt deze vandaag nog geleverd.

Mvg
                        Remip
                        Nieuwe website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                          Hans dit had ik elders al eens geschreven
                          Het is een beetje complex om zo op 123 uitteleggen, das voor een andere keer. Maar de aanzet werd door frans gegeven in dit topic

Zoals je kan zien was ik daar nog niet echt overtuigd. Maar zondag nam ik met Hombre enkele foto's op 1:1 van de 5D, mkII en 300D. Ik heb die eens over elkaar gelegd in PS en dan kan je goed zien hoe de pixeldichtheid invloed heeft op je file. Ennee, dit heeft niets met de sensorgrootte te maken, want alle 3 de cams hebben een verschillende sensor. Toch komt het onderwerp van de 5D en de mkII met elkaar overeen. --> deze cams hebben eenzelfde pixeldichtheid. De 300D heeft een grotere. De 20D heeft nu een nog grotere px dichtheid.

Hier kan je de psd file downloaden
                          http://users.pandora.be/perrush/crop_factor.psd
                          Komt erop neer dan als je kleiner gaat dan 1:1 of als je moet croppen je niet meer per definitie in het voordeel bent met meer pixels.

Natuurlijk is het beter 1 goeie pixel te hebben dan 2 slechte, dus ik moet nog kijken of de 20D wel voldoet qua scherpte. Maar, als ik dit bekijk dan heb ik er wel hoop in :

Bovendien had ik voor de mkII een 300D, en ik moet toegeven dat ik op pure scherpte geen drastische verandering heb gezien. Ik werk wel met RAW, dat zal er wel voor iets tussen zitten. En hiermee heb ik op remip eigenlijk ook geantwoord.

En dan weeg je op een gegeven moment af of die 1500€ in waarde verschil tussen een mkII en de 20D je die evt extra scherpte, dat beetje minder ruis wel waard is. (ik gebruik dus veel van de features van de mkII niet echt).

Ook in gedachten houdende dat een body 'disposable' is, ik zou me dan liever concentreren op beter lenzen.

Maar als je bedenkingen hierbij hebt .. dan hoor ik het graag
                          --

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                            oke hans, ff een testje voor jouw.

Zet je macro op een statief, focus op 1:1 op een onderwerp en neem dan zowel met de 20D als met de mkII een foto (gewoon body verwisselen, lens op het statief laten staan)

Leg in PS die 2 foto's overelkaar (% verkleinen mag altijd) en je zal direkt zien waarom een 20D beter is voor macrowerk rond de 1:1 "and beyond". Ennee, dit heeft niks te maken met de cropfacor enkel met de pixel densiteit van de sensor
                            --

Comment

'k Geloof je, daarom heb ik ook een 20D gekocht . Reeds geruime tijd geleden heb ik diezelfde redenering gemaakt en tot die slotsom gekomen .

Jij hebt er toen op gereageerd :

[img]images/avatars/people/perrush.jpg[/img] Perrush [img]images/statusicon/user_offline.gif[/img] vbmenu_register("postmenu_744356", true);
                              Senior Member

[img]images/icons/icon1.gif[/img] Re: Macro-lens: Hoe groot, klein moet, mag een vlieg zijn om beeldvullend, scherp te
                              Citaat:
                              Origineel gepost door hvr_oosterzele
                              Juist wél als die crop sensor evenveel of meer pixels dan een andere sensor heeft.

Neem vb een Canon 20d : 8.2 MP op 1.6 crop sensor versus 1D MkII : 8.2MP op 1.3 crop sensor. Als ik een uitsnede maak (crop) van mijn 1D MkII opname van dezelfde grootte als de 20D sensor dan hou ik slechts 4.9MP over. 4.9MP is wel heel wat minder dan 8.2MP. Dus voor macro opnames (waar je juist véél wilt croppen om het beestje groter dan 1:1 te krijgen) is een 20D (en 350D) enorm in het voordeel tov een 1D MkII.

maar dan vergeet je er wel bij te zeggen dat de 20D meer ruis genereert dan de mkII. Dus wat wil je ? 8 MP met ruis of 4 MP met minder ruis ? Moet ieder voorzich uit maken.

Comment

Working...
                              X