Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

KM 7D of 5D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• KM 7D of 5D

Gebruik op dit ogenblik een Minolta Dimage 7 waar ik erg tevreden van ben. Maar wil mij nu een nieuw toestel aanschaven en omdat ik hier reeds een Minolta Dynax SPxi heb met twee lenzen zal ik dus terug naar een Minolta gaan.

Hoe meer ik lees hoe meer ik begin te twijfelen of ik nu een KM 7D of 5D zelfs na een goed gesprek met de lokale fotowinkel blijf ik twijfelen.

Ik neem meestal foto's van vuurwerk, (avondelijke licht) parades, verzamelobjecten en op allerlei uitstappen (zoo's wandelingen).

Zijn er leden welke een praktijk ervaring hebben met beide toestellen (meer dan het gewone in de winkel)

Dank bij voorbaat
    Groetjes Goofy
    Konica-Minolta Dynax 5D + KM 18-70 kitlens - Sigma 70-200 F2.8 EX DG APO | Minolta Dimage 7 | Minolta Dynax SPxi

I only hope that we don't lose sight of one thing - that it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Re: KM 7D of 5D

Review KM 5D op imaging-resource:

The Latest on Digital Cameras, New Cameras, Scanners, Software, & More. Informative & Up To Date Articles, News, Current Reviews, & Specifications!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Goofy
      Gebruik op dit ogenblik een Minolta Dimage 7 waar ik erg tevreden van ben. Maar wil mij nu een nieuw toestel aanschaven en omdat ik hier reeds een Minolta Dynax SPxi heb met twee lenzen zal ik dus terug naar een Minolta gaan.

Hoe meer ik lees hoe meer ik begin te twijfelen of ik nu een KM 7D of 5D zelfs na een goed gesprek met de lokale fotowinkel blijf ik twijfelen.

Ik neem meestal foto's van vuurwerk, (avondelijke licht) parades, verzamelobjecten en op allerlei uitstappen (zoo's wandelingen).

Zijn er leden welke een praktijk ervaring hebben met beide toestellen (meer dan het gewone in de winkel)

Dank bij voorbaat
      Als budget geen bezwaar is, zeker en vast 7D. Ik heb de 5D en heb overt laatst de eer en het genoegen gehad om de 7D eens vast te houden, en dan nog die van Rudy ( ). Grotere zoeker, betere grip, kortom een complete camera dan de 5D. Qua kwaliteit zouden ze zo goed als hetzelfde moete zijn
      flickr

Comment

Ik heb de 7D. Een prima camera, alleen de meegeleverde lens (17 - 35) valt wat tegen. Een oudere 35 - 105 is veel scherper. De 5D is een uitgeklede 7D, dus het is vooral een kwestie van geld: heb je genoeg, ga dan voor de 7D.

Tony D
        KM 7D/KM 17-35 D/Minolta 28-135 + Canon A620

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tony D
          Ik heb de 7D. Een prima camera, alleen de meegeleverde lens (17 - 35) valt wat tegen. Een oudere 35 - 105 is veel scherper. De 5D is een uitgeklede 7D, dus het is vooral een kwestie van geld: heb je genoeg, ga dan voor de 7D.

Tony D
          Dit topic sluit perfect aan bij de vragen die ik me ook stel.

Mijn sumiere samenvatting is dus: 7D en 5D zijn kwalitatief even goed, 7D is vooral gemakkelijker in gebruik.

Blijft dan voor mij wel de vraag: is er een reden om een D70 te verkiezen boven die 7D, behalve het feit dat Nikon in Europa meer verkocht wordt en het lenzenaanbod mogelijk groter is ?
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Als je al Minolta lenzen hebt, zoals Goofy aangeeft, is dat denk ik het beste argument om weer Minolta te kopen.
            De 7D is ook meer te vergelijken met de D100 van Nikon dan met de D70 of D50.

Tony D
            KM 7D/KM 17-35 D/Minolta 28-135 + Canon A620

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2
              Dit topic sluit perfect aan bij de vragen die ik me ook stel.

Mijn sumiere samenvatting is dus: 7D en 5D zijn kwalitatief even goed, 7D is vooral gemakkelijker in gebruik.

Blijft dan voor mij wel de vraag: is er een reden om een D70 te verkiezen boven die 7D, behalve het feit dat Nikon in Europa meer verkocht wordt en het lenzenaanbod mogelijk groter is ?
              Service van Nikon is veel sneller dan bij Minolta.

Mijn D70 werd gecalibreerd voor backfocus en gereinigd. Ik mocht hem 4 uur later terug ophalen.

Mijn 7D is nu bij KM voor calibratie met 5600HS(D) flits.
              Ik mag alles binnen 3 weken terug ophalen

Binnenkort is De Beuckelaer geen Nikon importeur/service-center meer en kan dit voordeel wel eens vervallen.

Bij de 7D doe je instellingen met draaiwieltjes zoals op een analoge camera.
              Bij de D70 moet je daarvoor dikwijls in het menu duiken.

Een jpg file uit de 7D kan ik zonder nabewerking afprinten. Om hetzelfde resultaat met de D70 te krijgen moest ik altijd via PS corrigeren.

Indien je enkel de Minolta lenzen 35/70 3.5-4.5 en 70/210 4.5-5.6 bezit is dit een onvoldoende argument om bij KM te blijven.

Comment

Het staat bijna vast een KM 7D maar moeder de vrouw is nog niet volledig over de lijn gehaald.

Als ik bij Top-foto.de zou kopen dan mag het de KM 7D worden.
                Maar vrouwje de bankier zou graga weten welke taal van handleiding er bij top-foto.de wordt bij geleverd. In dien NL dan heeft is de deal reeds rond.
                Ze denkt dat het een Duitstalige handleiding zal zijn. Iemand hiermee ervaring?

In alle andere gevallen is ze tegen het aankopen in Duitsland, dan wil ze wel in eens in Nederland kijke nanders wordt het België.
                Groetjes Goofy
                Konica-Minolta Dynax 5D + KM 18-70 kitlens - Sigma 70-200 F2.8 EX DG APO | Minolta Dimage 7 | Minolta Dynax SPxi

I only hope that we don't lose sight of one thing - that it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Comment

Het staat bijna vast een KM 7D maar moeder de vrouw is nog niet volledig over de lijn gehaald.

Maar vrouwje de bankier zou graga weten welke taal van handleiding er bij top-foto.de wordt bij geleverd. In dien NL dan heeft is de deal reeds rond.

In alle andere gevallen is ze tegen het aankopen in Duitsland, dan wil ze wel in eens in Nederland kijke nanders wordt het België.
                  De gedrukte handleiding bij Top-Foto zal wel in het Duits zijn.
                  Er wordt een CD-rom bijgeleverd met de pdf handleiding in meerdere talen. NL is er ook bij. Voor een profijt van ruim 300€ kan je de handleiding van 200 paginas zeker zelf afprinten.
                  In tegenstelling tot Canon en Nikon staat er geen Nederlands menu op de 7D.
                  (komt misschien met de volgende firmware upgrade )
                  Ik gebruik het Engelse menu en dat is helemaal niet moeilijk.

Comment

Goofy

Het kan ook lonen eens rond te bellen. Zo was bij mij (5D) het verschil tussen Grobet (grote fotozaak in Antwerpen centrum) en top-foto.de klein.

Alain

Comment

Ben er bijna uit:

Nu zie ik dat de Konica Minolta Dynax 7D (Digital) beschikbar is met volgende lenzen:
                      • Konica Minolta 18-70/3,5-5,6 AF DT (D)
                      • Konica Minolta 28-100/3,5-4,5 AF

Welke van de twee krijgt zou volgens jullie de voorkeur moeten krijgen?

Of toch beter alleen de body want heb volgende twee lenzen:
                      • Sigma 35-80 /1:4-5.6
                      • Sigma UC Zoom 70-210 / 1:4-5.6

reeds bedankt voor de reacties en wens idereen prettige feesten en veel foto fun
                      Groetjes Goofy

Comment

Working...
                      X