Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

Oorspronkelijk geplaatst door Johaninho Bekijk bericht
    Ik heb het gisteravond een bestelling doorgegeven bij konijn voor een uv-filter en polarisatiefilter van 72 mm (zodat je die op je groothoek kan schroeven, zonder dat je dan last krijgt van de vignetering) (was ook wat ze me uiteindeljik bij konijn aanraden voor dat zo te doen)

Hoe dat zit met die 55mm polars voor tussen je leicalens en je breedhoek te schroeven weet ik niet. Lijkt me altijd voor vignetering te zorgen.
    Dankje voor je antwoord, maar hiermee is een deel van mijn vraag nog niet beantwoord. Namelijk of het mogelijk is om een polarisatie filter die eigenlijk veelste groot is qua schroefdraad mbv een step-up ring te gebruiken is op de normale 55mm van de Leica lens. Dit dus omdat ik dan gewoon een 72mm polarisatiefilter koop (60-70 euro) en dan een step-up ring van 55mm naar 72mm (5 euro, wat dus een totaal van 75 euro (72mm pola + step up) ipv 140 euro (55mm pola en 72mm pola) maakt).

Groeten Thijs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
      Omgekeerd zou je dan toch ook vignettering moeten hebben .... Zoieso komt het einde van de lens een filter verder te zitten hé ...
      Ik denk niet dat het in beide gevallen zo hoeft te zijn. Als je het filter ertussen doet dan verleng je de smalle koker, grote kans dat dit licht bij de hoeken weg haalt. Wanneer je hem op het eind dus bij de groothoek doet dan verleng je de grote koker en dan zou je idd als je dit teveel doet ook wegvallende hoeken hebben maar ik denk dat hij hier wel wat meer kan hebben. Maja wat weet ik er nou van, dus grote kans dat ik het fout heb

Comment

Is er ondertussen al iets meer bekend over de eventuele opvolger van de Panasonic FZ50?
        | Nikon D80 || Nikon AF-S 18-135mm DX || B+W UV Filter (67 E) || Sandisk SD 2048MB Ultra II || Manfrotto 055XDB statief + 804RC2 kop || Lowepro TLZ tas |

Comment

Heeft er iemand ervaring met een externe flitser voor de Z50? Hij is 'schandalig) duur en aldus zoek ik een alternatief.
          Als het voor het plezier is moet het daar bij blijven.

Comment

@Roger V: meestal wordt de OLYMPUS FL36 aangeraden als externe flits voor de FZ50.
            Groetjes,
            FilMar, Beeldbrouwer ;-)
            * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Hartelijk dank voor de informatie. Vorige nacht kon ik niet goed slapen... Ik moest en zou mijn oude flitser vinden maar waar???? Uiteindelijk in een kast gevonden: Metz 45CT-1 waar ik niets meer kan mee aanvangen denk ik.
              Ook mijn Minolta XG9 met alle lenzen en filters gevonden en wat bleek? De Chromofilter en Kenko filter passen verdraaid op de Z50!! Ook de Kenko Skylight (1A) doet het en deze laatste is puur gadget.
              Mijn oude Minolta XG werkt wel niet meer (oxidatie aan de diverse contacten denk ik) maar het verschil met de moderne Z50 is enorm wat de zoeker betreft. Ik had misschien toch beter een digitale reflex gekocht.... Of spelen nostalgische gedachten in mijn warrig hoofd me parten...
              Als het voor het plezier is moet het daar bij blijven.

Comment

gebruiikt iemand een goedkope slave flash ? Ik ou graag een extra draadloze flits hebben als aanvulling van de fl36
                Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Nog een vraagje aan alle FZ30/50 eigenaars.
                  Welke fototas gebruiken jullie?
                  Voorkeur voor rugzak of schoudertas? Waarom?
                  Nu moederdag voorbij is moet ik beginnen denken aan suggesties voor vaderdag, hé
                  Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                  BD0993BE
                  Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
                    Nu moederdag voorbij is moet ik beginnen denken aan suggesties voor vaderdag, hé
                    een tas, dat hangt toch volledig van je eigen keuzes af ...
                    Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                    http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
                      Als je zinnens bent om extra spul zoals flits en teleconvertors te kopen
                      ben je beter af met een schoudertas
                      Maar ikzelf heb een Lowepro TLZ 1
                      http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...d_product=5001

voorbeeld op deze link

Is handig kan je dragen als een schoudertas .
                      Mee in je broeksriem steken is wat ik altijd doe.
                      Is een veilige en handig opbergtas en snel berijkbaar en genoeg plaats voor filters en extra baterij.

Grtsz
                      Formatje

Comment

Zet mijn naam er ook maar bij:FZ50
                        Met DMW FL360 flitser.
                        Een Olympus FL 36 is eigenlijk zijn tweelingbroertje. Beide zijn van het Fourth Third-kaliber.
                        Last edited by pichygrue; 15 mei 2007, 20:16. Reden: Flitser niet vermeld..ach ja...

Comment

@pichygrue: Je staat erbij op de lijst . Niet dat je er iets mee gewonnen hebt, maar je bent nr 50 . Veel plezier met je toestel.

@onkertje: Ik heb de originele tas van panasonic bij de FZ30 (ik heb gezien dat ze voor de FZ50 een ander model uitgebracht hebben , nooit gesnapt waarom eigenlijk) Deze is juist passend voor het toestel met nog plaats voor een extra batterij en nog enkele geheugenkaartjes. Meer heb ik tijdens een shoot meestal niet nodig, en voor een extra filter of mijn statief heb ik zo'n fotografenvestje .
                          Voor het extra materiaal heb ik wel nog een (anonieme) bodybag (zo'n rugzak met 1 riem maar die is meestal enkel voor het transport en die blijft dan wel in de wagen.
                          Groetjes,
                          FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                          * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Als je lid wordt van het blad Zoom kreeg je een tijdje geleden er een tas bij als cadeau
                            Waarde van de tas was ongeveer net zo groot als wat het abo kosten
                            En ik blijf toch een Hollander dus dat heb ik gedaan
                            Best een mooie Crumpler tas ,alleen jammer dat ze nu een rugzak weg geven en daar had ik eigenlijk meer aan gehad

Comment

Mij mag je er ook bijzetten, heb vorige week een fz50 gekocht, supercamera hoor , heb ook een canon ixus400 ook goed voor zijn formaat, maar als je ziet wat je met de fz50 meer kan.
                              Ik heb meteen een vraag ik had er een draadonspanner bijbesteld ( dmw-rs1 ), maar ik vindt het kabeltje veel te kort 1mtr, weet iemand of er draadontspanners zijn met langere kabel voor de fz50.

Groeten
                              Jos

Comment

ik ben op zoek naar een reserve acu voor mn fz50 en kom via marktplaats en speurders.nl en ebay, enz enz div accus tegen van 800, 850, 900 1200 1300 1500 en zelfs 2000 mAh, heeft er iemand een goede of slechte ervaring met een imitatie accu (voor een lage prijs natuurlijk )

en een klein tafel statiefje dat mn camera kan houden, heb er nu wel 1, maar die kogel verbinding is niet sterk genoeg, camera valt gelijk voorover
                                Last edited by lays526; 18 mei 2007, 11:40.
                                Sony a550 + sandisk extreme III 2GB + vrouwtje en dochter
                                http://laysjes.nl (under construction)

Comment

Working...
                                X