Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
    Nu ik deze foto's zie, moet ik toch zeggen dat een UV-filter inderdaad iets afdoet. Was van de week nog bij Konijnenberg en wou me een TIFFEN polarisatie en UV filter aanschaffen. Uiteindelijk heb ik nog wat gewacht, want ik wou hier eens vragen of er mensen zijn die het verschil konden aantonen, wat bij deze gebeurd is

Thx Johaninho

Btw, welke gebruik jij ?
    wel inderdaad... mij was het zelf nog niet echt opgevallen, maar er zit wel degelijk verschil in kleur op de muur tussen de foto met de vignetering (waar dus de uv-filter nog tussen zat) en die waarbij ie weg is

Ik gebruik de UV filter en Circular Polarizer van Tiffen. Duurder dan die van Hama of Raynox, maar kwalitatief ook beter hebben ze bij konijn verteld. (Nuja... k geloof het graag, Tiffen heeft er een reputatie op na te houden )

@FilMar: Graag gedaan... Het is zeker de moeite waard.

En verder: Ik heb vandaag niets anders dan foto-kes gemaakt. Als er iets deftig bij is (al mn accessoires getest, gespeeld met instellingen en macro's geprobeerd, waarbij ik vermoed dat er 2 van de 15 probeersels gelukt zijn ofzo, het is echt wennen hoe je met die dcr-250 dient om te gaan)
    En het toestel is zo fantastisch dat ik vandaag aan vlot 400 foto's gekomen ben (nuja... te relativeren in het opzicht dat er veel mindere bij zijn ook, door het gespeel met instellingen.)
    Last edited by Johaninho; 6 mei 2007, 20:19. Reden: schrijffoutjeuh
    Mvg,
    Johan

Comment

hallo iedereen, ik heb sinds één maand een FZ50 en sta telkens verstelt dat mijn foto's beter worden en het toestel gemakkelijker in omgang, ik was eerst wat terughouden met de grootte, ik heb hier al met veel intresse aan het lezen geweest en al wat bijgeleert maar ik had graag eens geweten welke flits er nu echt goed bij past, die van panasonic zelf oke(duur) maar je kan toch ook andere erop plaatsen of niet ? ik geraak er niet goed uit tussen analoog of digitaal flitsen, iemand die kan helpen of heb ik een topic hierover gemist.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door night_duke Bekijk bericht
        hallo iedereen, ik heb sinds één maand een FZ50 en sta telkens verstelt dat mijn foto's beter worden en het toestel gemakkelijker in omgang, ik was eerst wat terughouden met de grootte, ik heb hier al met veel intresse aan het lezen geweest en al wat bijgeleert maar ik had graag eens geweten welke flits er nu echt goed bij past, die van panasonic zelf oke(duur) maar je kan toch ook andere erop plaatsen of niet ? ik geraak er niet goed uit tussen analoog of digitaal flitsen, iemand die kan helpen of heb ik een topic hierover gemist.
        Ik wou ook een externe flits kopen, nu bij Konijn zeiden ze mij dat dit niet echt de moeite was. Dus als iemand eens een foto zou kunnen posten met de interne flits en dan de externe flits... Dat zou fijn zijn!

Bij de weg: Voor een toestel te zijn waarmee binnenfotografie afgeraden wordt, sta ik toch versteld van de kwaliteit. Een beetje met de sluitertijd spelen en je krijgt ook mooie resultaten!
        Mvg,
        Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johaninho Bekijk bericht
          Ik gebruik de UV filter en Circular Polarizer van Tiffen
          De UV-filter, welke is dat ? Wat er zijn er blijkbaar 4. Die jij hebt heeft wel duidelijk effect .

Comment

Zo een voorbeeld van de DCR-250 en de DCR-6600 Pro Wideangle macrolens die ik zojuist in de zonovergoten tuin genomen heb.
            (Allemaal getrokken zonder statief en ois staat ook niet op. Verder zijn de breedhoekjes overbelicht dat het niet schoon meer is om zien. Maar dan hebben jullie een idee.)
            Beetje slechte foto om de DCR-250 aan te prijzen vind ik. Diegene waarover ik eerder sprak zijn volgende foto's, ik heb ze ook in het macro forum gepost. Deze zijn genomen met de DCR-250, manuele focus en met de selectietoets op macro.

Last edited by Franciskine; 9 mei 2007, 06:50.
            Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
            Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

johaninho, ik heb al een 100 tal foto's binnen getrokken bij een dansgelegeheid en alles binnen +-10 meter en soms iets meer is goed met de interne flits maar soms staan ze te veraf en daarom zoek ik een externe flits die toch gemakkelijk de 20 meter haalt, ik zou een voorbeeld willen posten maar ik moet nog uitzoeken hoe .

Comment

Bij Konijnenberg werd me, weliswaar voor de FZ 50, die ik niet heb, de OLYMPUS FL36 aangeraden. Maar als je 20 meter wil flitsen, ga je nog sterker moeten gaan m.i. ...

Ik wou ook een externe flits kopen, nu bij Konijn zeiden ze mij dat dit niet echt de moeite was. Dus als iemand eens een foto zou kunnen posten met de interne flits en dan de externe flits... Dat zou fijn zijn!
                Ik had hier foto's staan, maar bij het bekijken van de exif zat er wel een duidelijk verschil op... Ze kunnen dus niet als voorbeeld dienen.

Ik ga er direct bijzeggen, dat ik normalerwijze over rode oogjes niet mag klagen met de interne flitser. Het verschil zit hem voornamelijk m.i. in de meer natuurlijke weergave en vooral de kracht van de flits. Bij het invulflitsen vind ik het licht van de interne flits te hard.
                Last edited by FestinaLente; 6 mei 2007, 23:58. Reden: Foto's weggehaald.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
                  Beetje slechte foto om de DCR-250 aan te prijzen vind ik. Diegene waarover ik eerder sprak zijn volgende foto's, ik heb ze ook in het macro forum gepost. Deze zijn genomen met de DCR-250, manuele focus en met de selectietoets op macro.
                  Schitterende foto's om de lens aan te prijzen !

Maar ik neem aan dat jij een FZ-50 hebt, gezien ik op mijn toestel moet kiezen tussen AF-Macro of MF...

Comment

De UV-filter, welke is dat ? Wat er zijn er blijkbaar 4. Die jij hebt heeft wel duidelijk effect .
                    Ik twijfel, maar het zal de haze1 uv filter of wel de gewone uv-protector zijn. Ik zal tijdens de middag eens de factuur uit de auto halen, dan weet ik je dat met zekerheid te melden.
                    Mvg,
                    Johan

Comment

johaninho, ik heb al een 100 tal foto's binnen getrokken bij een dansgelegeheid en alles binnen +-10 meter en soms iets meer is goed met de interne flits maar soms staan ze te veraf en daarom zoek ik een externe flits die toch gemakkelijk de 20 meter haalt, ik zou een voorbeeld willen posten maar ik moet nog uitzoeken hoe .
                      Ik wacht vol "ongeduld" tot ik daar een voorbeeld van kan zien
                      Mvg,
                      Johan

Comment

Bedankt voor de voorbeelden! Ik ben geheel overtuigd en sta op het punt om de groothoek en macro van raynox te kopen, wou het eerst uitstellen maar nu wil ik ze eigenlijk wel meteen hebben , ik had nog wel een vraagje... Dit omdat ik ook een polarisatiefilter wil kopen voor met en zonder groothoekconverter. Alleen is het probleem dat je natuurlijk twee verschillende maten schroefdraad nodig hebt en dat je volgens mij voor je groothoek een dunnere nodig hebt om zo vignetering te voorkomen. Wat dus ook op 2x de prijs van zo'n filter neerkomt, en de prijzen van die filters komen al snel rond de 60 euro per stuk, en dat vind ik toch wel een beetje veel (voor een zuinige hollander)... Dus dacht ik misschien dat het mogelijk is om een wideangle polarisatie filter te kopen met de schroefdraad van de groothoek (de grootste) en dan met behulp van een stepup ring (6 euro oid)hem ook voor de 55mm van de camera zonder converter te kunnen gebruiken (andersom, dus 55 mm kopen en het filter gewoon tussen camera en converter in doen zou nog makkelijker zijn maar volgens mij heb je dan zeker last van vignetering). Alleen heb ik geen idee of op deze manier het filter voor beide gevallen wel kan werken, en of de 'wideangle polarisatie filter' naast dat hij waarschijnlijk dunner is nog andere eigenschappen heeft waardoor hij niet gebruikt kan worden op de camera zonder groothoek ervoor.

Ik hoop dat iemand de antwoorden op mijn vragen weet en mij verder kan helpen!

groeten Thijs

Comment

Ik heb het gisteravond een bestelling doorgegeven bij konijn voor een uv-filter en polarisatiefilter van 72 mm (zodat je die op je groothoek kan schroeven, zonder dat je dan last krijgt van de vignetering) (was ook wat ze me uiteindeljik bij konijn aanraden voor dat zo te doen)

Hoe dat zit met die 55mm polars voor tussen je leicalens en je breedhoek te schroeven weet ik niet. Lijkt me altijd voor vignetering te zorgen.
                          Mvg,
                          Johan

Comment

Ik heb het gisteravond een bestelling doorgegeven bij konijn voor een uv-filter en polarisatiefilter van 72 mm (zodat je die op je groothoek kan schroeven, zonder dat je dan last krijgt van de vignetering) (was ook wat ze me uiteindeljik bij konijn aanraden voor dat zo te doen)

Hoe dat zit met die 55mm polars voor tussen je leicalens en je breedhoek te schroeven weet ik niet. Lijkt me altijd voor vignetering te zorgen.
                            Omgekeerd zou je dan toch ook vignettering moeten hebben .... Zoieso komt het einde van de lens een filter verder te zitten hé ...
                            Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                            http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Schitterende foto's om de lens aan te prijzen !

Maar ik neem aan dat jij een FZ-50 hebt, gezien ik op mijn toestel moet kiezen tussen AF-Macro of MF...
                              Ik heb een FZ7, dus het kleine broertje van de FZ50. Altijd manuele focus gebruiken, doordat er een lens meer op zit zal de autofocus slecht of niet zijn werk doen heb ik vastgesteld.
                              Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                              Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
                                Omgekeerd zou je dan toch ook vignettering moeten hebben .... Zoieso komt het einde van de lens een filter verder te zitten hé ...
                                Mja ik denk dat het er vooral mee te maken heeft dat de breedhoek lens te ver van de standaard leica zat
                                K heb eens een kartonnetje genomen en dat rond de lens gedaan, een 5 tal mm laten uitsteken, geen vignetering te bespeuren.

Dus ik weet het niet zo zeker.
                                Mvg,
                                Johan

Comment

Working...
                                X