Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

Oorspronkelijk geplaatst door marcov Bekijk bericht
    Ik begrijp je helemaal!
    Min of meer zit ik met hetzelfde dilemma... een dure superzoomlens kopen voor m'n K100D of de FZ50 met alles erop en eraan. Enkel de lichtgevoeligheid(ISO)<>ruisverhouding zit me dwars. Tot ISO200 loopt het goed. Ik vraag me af of de ruis beter onder controle blijft bij 8mp of 5mp ipv de 10mp?
    Zoals ik hierboven dus zei

De ruis bij 8 of 5 Mp zal MIJN INZIENS niet beter zijn dan bij 10 MP (ik meen dat Panasonic gebruik maakt van een deel van de sensor om 5 of 8 MP te verkrijgen), maar een FZ50 bezitter zal dat kunnen tegenspreken en aantonen door het plaatsen van foto's. Dus jongens (en meisjes) spreek mij tegen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MetalG Bekijk bericht
      Ik twijfel tussen de canon EOS 400D en FZ50.

heb je waarschijnlijk nog nooit gehoord ^^

greetz
      Misschien maak ik je probleem nog groter, maar ik geef het toch even mee.
      Een tijdje geleden zat ik met hetzelfde dilemma (als het je interesseert: dit is de thread). Ik heb een (very basic) 70-300mm zoomlens voor canon. Na veel wikken en wegen ben ik bij een 2e hands FZ30 beland. Ik heb gekozen voor een degelijk toestel met een betere lens dan mijn zoomlens, geen gezeul met lenzen, alle instel-mogelijkheden van een reflex ... en een stuk goedkoper dan de 400D. De min-punten neem ik er maar bij (al betwijfel ik sterk of ik daar ooit echt last zal van hebben, aangezien ik tot nu toe ook vrij tevreden was van de foto's van mijn point-and-shoot digitaal Kodakske).
      Succes met de speurtocht !

Ziggy.
      Canon 60D + Tamron 17-50 2.8 + Tamron 70-200 2.8 VC

Comment

@nabi: Denk niet dat er een deel zal gebruikt worden, dan zal de cropfactor lens<>sensor wijzigen. Krijg je op 5mp een 70mm-800mm range, of ben ik mis?
        Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcov Bekijk bericht
          @nabi: Denk niet dat er een deel zal gebruikt worden, dan zal de cropfactor lens<>sensor wijzigen. Krijg je op 5mp een 70mm-800mm range, of ben ik mis?
          ja zo gaat het idd
          Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
          http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
            ja zo gaat het idd
            Bedoel je dat je hiermee een +800mm bereik krijgt? jawade
            Nadeel je breedhoek is weg...
            Last edited by marcov; 18 maart 2007, 21:32.

Comment

fz50 wordt het dus waarschijnlijk ^^
              Need a website? Contact me - Canon EOS 450d

Comment

Niet helemaal juist. Maar toch bijna:

Op 5 Mp wordt de FZ30 een 15komma maal zoom (maar ik denk wel vanaf 38 mm) en op 3Mp zelfs een 20x zoom.

Met de FZ50 weet ik het niet.

Comment

morgen eens bellen naar panasonic voor de aankoopprijs te weten zie
                  Need a website? Contact me - Canon EOS 450d

Comment

Om die 38mm te halen zal ie toch +/-90% van de sensor gebruiken.
                    En zo stilaan wat minder sensoroppervlakte gebruiken bij het zoomen. Verbeter me als ik fout zit.

Enfin van de week loop ik zeker nekeer naar de fotowinkel, mogelijk kan ik me bij de pana FZ50 bezitters voegen

Aankoop prijs rond de 500 euro, op het web ergens 475 zien staan.

Comment

Even opgezocht:

As with the FZ30, the DMC-FZ50 has an "extended optical zoom" feature. When you use lower resolutions, the camera is able to apply digital zoom without reducing image quality. While you can't take advantage of this at the 10MP setting, if you go down to 5M or 3M, you can get a total zoom power of 17.1X and 21.4X, respectively.
                      Bovenop deze zoom heb je nog de digitale zoom. Ik heb het onlangs getest en het was werkelijk 'awesome' (als je de mindere kwaliteit vergeet)

Let wel, die extra zoom is een mechanisch optische truc uit de fysica en geen digitale zoomuitbreiding.

Comment

hebben jullie polar filters ? Zoja welk merk gebruiken jullie en tevreden ervan ?

is hama een goed merk trouwens?
                        Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                        http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

hebben jullie polar filters ? Zoja welk merk gebruiken jullie en tevreden ervan ?

Cokin is beter dan Hama en niet zo gek duur ook niet.
                          Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                          Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                            Niet helemaal juist. Maar toch bijna:

Op 5 Mp wordt de FZ30 een 15komma maal zoom (maar ik denk wel vanaf 38 mm) en op 3Mp zelfs een 20x zoom.

Met de FZ50 weet ik het niet.
                            Uit de handleiding van de FZ50 (pagina 38):
                            10 Mp = 12x
                            8 Mp = 13,4x
                            5 Mp = 17,1x
                            3 Mp = 21,4x
                            (in formaat 4:3)
                            Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                            BD0993BE
                            Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Juist:

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                              Even opgezocht:

As with the FZ30, the DMC-FZ50 has an "extended optical zoom" feature. When you use lower resolutions, the camera is able to apply digital zoom without reducing image quality. While you can't take advantage of this at the 10MP setting, if you go down to 5M or 3M, you can get a total zoom power of 17.1X and 21.4X, respectively.

Bovenop deze zoom heb je nog de digitale zoom. Ik heb het onlangs getest en het was werkelijk 'awesome' (als je de mindere kwaliteit vergeet)

Let wel, die extra zoom is een mechanisch optische truc uit de fysica en geen digitale zoomuitbreiding.

Comment

Ik heb een B&W en ik geloof dat het wel een goeie is
                                Heb hem op aanraden van iemand gekocht die zei dat hij er verstand van had
                                Is wel wat duurder maar flinterdun

Deze heb ik met het filter genomen om de schittering op de tank kwijt teraken
                                oke nog eentje zonder filter
                                Last edited by superduc; 19 maart 2007, 20:22.

Comment

Working...
                                X