Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

Dankzij een bezoekje van kapitein, ben ik nu zeker welk toestel ik wil: de FZ50!

'k Ga er één van de komende dagen één bestellen, en 'k zou dat waarschijnlijk bij DigitalStreet.nl doen.
    'k Denk niet dat het toestel momenteel elders goedkoper te vinden is, of zijn er mensen die daar anders over denken?

In ieder geval, 'k laat zeker iets weten.
    Dit toestel is echt tof om mee te werken, en de kwaliteit en mogelijkheden zijn enorm!

Groeten,
    Tom.
    | Nikon D80 || Nikon AF-S 18-135mm DX || B+W UV Filter (67 E) || Sandisk SD 2048MB Ultra II || Manfrotto 055XDB statief + 804RC2 kop || Lowepro TLZ tas |

Comment

Een vraagje : kunnen wij met ons toestel flitsen op het tweede gordijn ??? zoja hoe ?

dank
      Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
      http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Ik heb een voorzetlens gekocht op ebay van olympus
        Een OLYMPUS WCON-08B WEITWINKELKONVERTER +ADAPTER SET W-CON
        Hoop dat het werkt
        En wat zijn die dingen duur nieuw,gelukkig heb ik hem voor veeeeel minder

Comment

Hallo iedereen,

Recent hebben wij de dvd recorder van panasonic gekocht en daar is dus een sd slot in voorzien.
          Je kan dus meteen je foto's bekijken, maar filmpjes???
          Ik dacht het niet aangezien ze opgenomen zijn met extensie .mov (te bekijken met quick time)
          Iemand die weet of je die kan omvormen tot mpeg?

Thanks

Comment

Nog even de lijst aangepast

@arleke: Normaal vind je op interent wel programma's die kunnen converteren van mov naar andere formaten,ik ken er zo dadelijk wel geen uit het hoofd.

@ThEScReW: Bij de FZ30 gaat dat niet, ik weet echter niet of dit ook zo is voor de F50.
            Groetjes,
            FilMar, Beeldbrouwer ;-)
            * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Altijd in de stemming voor foto's van een FZ30 die beter zijn dan de mijne doorgaans zijn
              http://imageevent.com/grc6/fz30;jses...uwhj71.zebra_s

Kijk en bewonder!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                Altijd in de stemming voor foto's van een FZ30 die beter zijn dan de mijne doorgaans zijn

Kijk en bewonder!
                Wat ik niet goed snap is dat er daar bij de hoofdstukken datums bijstaan van 2004, toen de FZ30 nog niet bestond.
                Overigens knappe foto's.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Wat ik niet goed snap is dat er daar bij de hoofdstukken datums bijstaan van 2004, toen de FZ30 nog niet bestond.
                  Overigens knappe foto's.

Inderdaad, 2004. Had ik niet bij stilgestaan. Maar kan gewoon een typfout zijn. of een gewone vergissing van jaar.
                  Kijk maar, de directory is gecreëerd in september 2005.

Comment

met dank aan orca45

http://www.fotocommunity.de/pc/pc/extra/search

Je kan bij 'suche' het cameratype ingeven (ik heb hier FZ30 voorgedaan, dus ook Fz50, D50, nikon, canon, .... is mogelijk) en dan de foto's bewonderen.
                    Verander ook de taal eens! (rechtsboven) Worden er weer andere foto's getoond.

Enjoy!

Comment

Hoi,

Ben net nieuw hier. Kwam op dit forum omdat ik surfte naar info over mijn inmiddels 1 j oude FZ30. Eindelijk wat meer tijd om fotokes te maken, zeker met het nieuwe zeilseizoen in het vooruitzicht. Heb een externe flitser bij mijn FZ gekocht, een Metz Mecablits en een voorzet-groothoeklens van Raynox (de 0,66x Wideangle). Niet mistevreden over beide acce's, prijs - kwaliteit beschouwd wel te verstaan.
                      Zijn er mensen die ervaringen/tips hebben ivm veel-licht-situaties? (Witte zeilen, wit dek, witte kajuit...)
                      Nikon D7100 + battery grip + Speedlight SB600 + Nikkor 50 mm 1.8 G + Tamron 17-50 2.8 + Nikkor 55-200 VR + Tamron 70-200 2.8 + Tamron 18-270 VC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bart Morrowind Bekijk bericht
                        Hoi,

Ben net nieuw hier. Kwam op dit forum omdat ik surfte naar info over mijn inmiddels 1 j oude FZ30. Eindelijk wat meer tijd om fotokes te maken, zeker met het nieuwe zeilseizoen in het vooruitzicht. Heb een externe flitser bij mijn FZ gekocht, een Metz Mecablits en een voorzet-groothoeklens van Raynox (de 0,66x Wideangle). Niet mistevreden over beide acce's, prijs - kwaliteit beschouwd wel te verstaan.
                        Zijn er mensen die ervaringen/tips hebben ivm veel-licht-situaties? (Witte zeilen, wit dek, witte kajuit...)
                        welke metz is het juist?
                        Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX

Comment

Hallo Bart,

Welkom op Belgium Digital . Even een waarschuwing, dit kan zeer verslavend werken
                          Ik zet je direct bij op het lijstje van FZ30'ers .

Wat betreft je vraag, ik denk dat hier hetzelfde geldt als bij sneeuwlandschappen. Om goede foto's te krijgen zal je moeten overbelichten (dus +EV instellen) Hoeveel hangt van de situatie af, dus experimenteren. De belichtingsmeter gaat uit van 18% grijs, als je echter veel wit hebt zal hij dus te weinig belichten en worden je witte zeilen grijs. Dus corrigeren met +EV.

Ben je tevreden van die groothoekvoorzetlens? Kan je voorbeelden posten?

BTW: op 27 mei is er een Shootingdag te St-Truiden speciaal voor non-DLRS en er komen al verschillende FZ30/FZ50 eigenaars. Een ideale dag om ervaringen uit te wisselen...
                          Groetjes,
                          FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                          * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                            Hallo Bart,

Welkom op Belgium Digital . Even een waarschuwing, dit kan zeer verslavend werken
                            Ik zet je direct bij op het lijstje van FZ30'ers .

Ben je tevreden van die groothoekvoorzetlens? Kan je voorbeelden posten?

BTW: op 27 mei is er een Shootingdag te St-Truiden speciaal voor non-DLRS en er komen al verschillende FZ30/FZ50 eigenaars. Een ideale dag om ervaringen uit te wisselen...
                            Merci voor de reactie. Jawel, die voorzetlens is niet slecht. Ze is een beetje onscherp op de uiterste vlakken, en als je gaat zoomen, gaat het fout vanaf 3x. Maar ja, wie zoomt nu zover met een groothoek....
                            Ik zal zeker eens voorbeelden posten... als ik hier een beetje meer tijd heb...
                            Nikon D7100 + battery grip + Speedlight SB600 + Nikkor 50 mm 1.8 G + Tamron 17-50 2.8 + Nikkor 55-200 VR + Tamron 70-200 2.8 + Tamron 18-270 VC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
                              welke metz is het juist?
                              Een Mecablitz 36 C-2. Zeer basic. Gewoon beetje meer licht dan de standaard flappie, en boucing-kopje. Voor de rest veel experimenteren, want geen geavanceerde TTL-sturing uit dat voetje van onze FZ30, naar ik begrijp? Maar voor mij voldoende goed.

Comment

Heeft iemand of weet iemand waar ik een goedkope fisheye voor op de fz50 zou kunnen vinden? Ebay zie ik niet echt zitten want ik heb geen paypall enzo. De kwaliteit moet niet overdreven goed zijn hoor, gewoon ff een fisheye nemen lijkt me eens leuk

Comment

Working...
                                X