Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Heb nu een 3000 foto's genomen met mijn FZ50 , iets minder dan jaar oud.
Maar heb een (imaginair ? ) probleem :
Zat laatst in de auto, mijn camera aan't klaarmaken ( tele opschroeven), en ik hoorde een licht lawaai.
Als ik de camera tegen hijn oor hield ( ook zonder tele) kwam het lawaai daarvan : een motortje dat ge stil hoort draaien.
Kan zijn dat het altijd zo is geweest
Is dit normaal ?
Dus ieder die een FZ50 heeft, aanzetten en eens luisteren, en mij iets laten weten
voor dat ik naar de winkel ga, m iets dat normaal is
Heb nu een 3000 foto's genomen met mijn FZ50 , iets minder dan jaar oud.
Maar heb een (imaginair ? ) probleem :
Zat laatst in de auto, mijn camera aan't klaarmaken ( tele opschroeven), en ik hoorde een licht lawaai.
Als ik de camera tegen hijn oor hield ( ook zonder tele) kwam het lawaai daarvan : een motortje dat ge stil hoort draaien.
Kan zijn dat het altijd zo is geweest
Is dit normaal ?
Dus ieder die een FZ50 heeft, aanzetten en eens luisteren, en mij iets laten weten
voor dat ik naar de winkel ga, m iets dat normaal is
Stond de camera op automatische focus en misschien ook op continu focusen? Sommige mensen hebben hun camera zo ingesteld dat de camera de ganse tijd uit zichzelf focust.
Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
Website : http://runaque.deviantart.com/
Stond de camera op automatische focus en misschien ook op continu focusen? Sommige mensen hebben hun camera zo ingesteld dat de camera de ganse tijd uit zichzelf focust.
geprobeerd op : linker zijkant camera : "AF" "MF" en "AF Macro" , gecombineerd met "Aut" "P" "M" "S" "A"
altijd een licht lawaai.
behalve stand pijltje : om de foto's te bekijken : hier geen lawaai.
Heb al een reactie-mail gekregen van een andere FZ50 gbruiker, en die heeft naar zijn toestel geluisterd, en hij sprak ook van lawaai, precies een klein wasmachientje dat staat te draaien ( of de zee hoorbaar in een schelp ).
Zijn zeker kleine "mannetje" in het toestel die de fotokes ontwikkelen op de oude manier : en wij maar denken t'is digitaal
Oorspronkelijk geplaatst door bartdevijfdeBekijk bericht
Bij mij idem dito, ik hoor een licht gezoem als 'm aan staat...
Dat zal dan wel normaal zijn zeker
Bij de mijne (Z50 bedoel ik) hoor ik ook het gezoem/gefluit als tijdens het droogzwieren bij een wasmachine. Ik durf het aan mijn echtgenote niet te zeggen. Ze zou me de was kunnen opdringen...
Als het voor het plezier is moet het daar bij blijven.
Bij de mijne (Z50 bedoel ik) hoor ik ook het gezoem/gefluit als tijdens het droogzwieren bij een wasmachine. Ik durf het aan mijn echtgenote niet te zeggen. Ze zou me de was kunnen opdringen...
Als ik mijn FZ7 opzet fluit het lcd-scherm wat, zal dat wel zijn dat jullie horen...
Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
Website : http://runaque.deviantart.com/
@ Josv : Mijn FZ30 ruist ook als hij op staat, maar tot hiertoe heeft het hem nog niet belet van paraat te zijn wanneer ik hem nodig had, dus ga ik me er zeker geen zorgen over maken.
@ Rockey : In dit topic staan er al een pak energiebesparende maatregelen bijéén geschreven...
Voornaamste zijn, de mode2 voor de beeldstabilisator, geen continue autofocus gebruiken, het scherm dichtgeklapt laten, of laten afstaan...
@ Formatje : ik heb nooit geen 300 opnames kunnen maken met één batterij, maximum ooit, is bij mijn weten 250. Er zijn waarschijnlijk betere witte producten, maar met die twee goedkope (€9) van mij, van akkuinternational, mag ik al blij zijn dat ik er 150 mee gemaakt krijg.
@polidoor : Ik gebruik enkel als AF, de middelste, het venstertje met de "H" naast, wat ook meteen de snelste is, en de spotmeting in sommige gevallen, voornamelijk portret en macro.
Last edited by FestinaLente; 14 oktober 2007, 12:29.
Comment