Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
@wolffirefighter: Het had niet veel gescheeld of ik had ook nog een FZ20 maar toen ik hem wou kopen was hij al moeilijk te verkrijgen en kreeg ik juist de eerste info over de FZ30 dus was het nog even wachten geblazen. Zonder afbreuk te willen doen van de FZ20 is het echter wel zo dat er toch wezenlijke verschillen zitten tussen de FZ20 en de FZ30/FZ50, juist (vooral) op de manier van gebruiken wat één van de reden van dit 'clubke' is, daarom had ik reeds een hele tijd geleden (bij de komst van de FZ50 - Even opgezocht, dat was in Sept 2006, zie antwoord 113) ervoor gekozen enkel de FZ30/FZ50 bezitters op te nemen in deze lijst.
Dat 'clubke' is echt ook een (te) groot woord, het is gewoon een lijst van mede FZ30/FZ50 bezitters juist om specifieke 'problemen' te kunnen bespreken.
Ik heb mijn flits binnen gekregen uit de VS
Het is een FL 50 en werkt nog ook
Beetjs jammer van de heffing die erbij kwam maar da's de gok nu eenmaal
Maarja hij was toch nog 70€ goedkoper als bij konijn
Nu het boekje nog effe doorworstelen
Bon... ik lees hier chinees
Wat betekend dat eigenlijk... foto's nemen op het (eerste) of tweede gordijn?
1ste gordijn : Sluiter open, directe flits en sluiter daarna nog een tijdje laten opensztaan. Resultaat : persoon is zichtbaar scherm maar donker en al de rest is bewegend.
2de gordijn : sluiter open voor een tijdje en net op het laatste flitsen. Resultaat : je ziet alles op de achtergrond dat bewoog en hebtg de persoon heel duidelijk op je beeld.
Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!
@ThEScReW: De FZ30 had het niet en voor zover ik het zie mist ook de FZ50 nog altijd het flitsen op tweede gordijn.
@Johaninho: stel je een baan voor met rijdende auto's bij nacht (van links naar rechts door de foto).
1. Je trekt je foto slow sync op eerste gordijn (tijd bvb 1 sec). Je hebt links een scherpe auto maar de lichtsporen lopen door de wagen (ook van de rode ahterlichten)
2. Je trekt de foto slow sync op het tweede gordijn (zelfde tijd). Je hebt (hopelijk )rechts een scherpe auto en de lichtsporen eindigen aan je auto.
Ik zit hier dus sinds vanmorgen met een dik probleem: mijn FZ30 doet alles, maar ik heb geen beeld, dit wil zeggen: ik kan alle menu's doorlopen op het scherm en in de zoeker, ik kan zelfs foto's nemen, ik kan flitsen, maar er is geen beeldweergave. Er wordt zelfs een zwart vlak weggeschreven naar de SD kaart.
Zou de sensor kapot zijn ?
Camera is gelukkig nog wel in garantie.
Ik zit hier dus sinds vanmorgen met een dik probleem: mijn FZ30 doet alles, maar ik heb geen beeld, dit wil zeggen: ik kan alle menu's doorlopen op het scherm en in de zoeker, ik kan zelfs foto's nemen, ik kan flitsen, maar er is geen beeldweergave. Er wordt zelfs een zwart vlak weggeschreven naar de SD kaart.
Zou de sensor kapot zijn ?
Camera is gelukkig nog wel in garantie.
Comment