Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

count me in the club. ik heb hem al lang maar zit niet veel op het forum en nu zag ik deze topic. dus dacht ik eens ook te posten.
    mvg stimpy

Comment

ik heb een Lumix FZ 20 en ben daar enorm tevreden over. Mag ik ook mee int clubke. Ik weet ik heb 10 cijferkes tekort maar ik wil toch proberen.

Comment

Ja Filmar, op de duur zullen we nog een FZSD moeten inrichten....
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Auto, Red-Eye Auto, On, Red-Eye On, Red-Eye Slow Sync, Off, Slow Sync (1&2)
          stond zo op dpreview over de FZ50 . Wat wil die 1 en 2 zeggen ?

ik zou graag foto's kunnen nemen op het tweede gordijn nl.
          Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
          http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

@stimpy: Welkom in de club maar met welke versie

@wolffirefighter: Het had niet veel gescheeld of ik had ook nog een FZ20 maar toen ik hem wou kopen was hij al moeilijk te verkrijgen en kreeg ik juist de eerste info over de FZ30 dus was het nog even wachten geblazen. Zonder afbreuk te willen doen van de FZ20 is het echter wel zo dat er toch wezenlijke verschillen zitten tussen de FZ20 en de FZ30/FZ50, juist (vooral) op de manier van gebruiken wat één van de reden van dit 'clubke' is, daarom had ik reeds een hele tijd geleden (bij de komst van de FZ50 - Even opgezocht, dat was in Sept 2006, zie antwoord 113) ervoor gekozen enkel de FZ30/FZ50 bezitters op te nemen in deze lijst.
            Dat 'clubke' is echt ook een (te) groot woord, het is gewoon een lijst van mede FZ30/FZ50 bezitters juist om specifieke 'problemen' te kunnen bespreken.

Ik hoop wel hierdoor niet 'elitair' over te komen
            Last edited by FilMar; 5 juni 2007, 22:46.
            Groetjes,
            FilMar, Beeldbrouwer ;-)
            * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Ik heb mijn flits binnen gekregen uit de VS
              Het is een FL 50 en werkt nog ook
              Beetjs jammer van de heffing die erbij kwam maar da's de gok nu eenmaal
              Maarja hij was toch nog 70€ goedkoper als bij konijn
              Nu het boekje nog effe doorworstelen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
                stond zo op dpreview over de FZ50 . Wat wil die 1 en 2 zeggen ?

ik zou graag foto's kunnen nemen op het tweede gordijn nl.
                Bon... ik lees hier chinees
                Wat betekend dat eigenlijk... foto's nemen op het (eerste) of tweede gordijn?
                Mvg,
                Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johaninho Bekijk bericht
                  Bon... ik lees hier chinees
                  Wat betekend dat eigenlijk... foto's nemen op het (eerste) of tweede gordijn?
                  1ste gordijn : Sluiter open, directe flits en sluiter daarna nog een tijdje laten opensztaan. Resultaat : persoon is zichtbaar scherm maar donker en al de rest is bewegend.

2de gordijn : sluiter open voor een tijdje en net op het laatste flitsen. Resultaat : je ziet alles op de achtergrond dat bewoog en hebtg de persoon heel duidelijk op je beeld.
                  Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                  http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

@ThEScReW: De FZ30 had het niet en voor zover ik het zie mist ook de FZ50 nog altijd het flitsen op tweede gordijn.

@Johaninho: stel je een baan voor met rijdende auto's bij nacht (van links naar rechts door de foto).
                    1. Je trekt je foto slow sync op eerste gordijn (tijd bvb 1 sec). Je hebt links een scherpe auto maar de lichtsporen lopen door de wagen (ook van de rode ahterlichten)
                    2. Je trekt de foto slow sync op het tweede gordijn (zelfde tijd). Je hebt (hopelijk )rechts een scherpe auto en de lichtsporen eindigen aan je auto.

Hoop dat het zo wat duidelijker word
                    Last edited by FilMar; 6 juni 2007, 23:01.
                    Groetjes,
                    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

zowel @ thescrew als filmar:

bedankt voor die uitleg, nu is het me inderdaad een stuk duidelijker.
                      Mvg,
                      Johan

Comment

Hallo, ik heb ook een vraagje, ik heb een sunpak 4205G staafflitser gekregen, schijnt echt een superfliser te zijn kan ik die nu op mijnfz50 geruiken?

Comment

Hallo,
                          weet er iemand hoeveel dioptrie de Raynox DCR-250 heeft?
                          En of dit iets is?

--- Panasonic FZ 50---
                          ---Canon Eos 450D---

Comment

Ik zit hier dus sinds vanmorgen met een dik probleem: mijn FZ30 doet alles, maar ik heb geen beeld, dit wil zeggen: ik kan alle menu's doorlopen op het scherm en in de zoeker, ik kan zelfs foto's nemen, ik kan flitsen, maar er is geen beeldweergave. Er wordt zelfs een zwart vlak weggeschreven naar de SD kaart.
                            Zou de sensor kapot zijn ?
                            Camera is gelukkig nog wel in garantie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Ik zit hier dus sinds vanmorgen met een dik probleem: mijn FZ30 doet alles, maar ik heb geen beeld, dit wil zeggen: ik kan alle menu's doorlopen op het scherm en in de zoeker, ik kan zelfs foto's nemen, ik kan flitsen, maar er is geen beeldweergave. Er wordt zelfs een zwart vlak weggeschreven naar de SD kaart.
                              Zou de sensor kapot zijn ?
                              Camera is gelukkig nog wel in garantie.
                              Heb je je lenskap er wel van af gehaald?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
                                Heb je je lenskap er wel van af gehaald?
                                Natuurlijk wel, maar toch goed opgemerkt, je weet maar nooit

Comment

Working...
                                X