Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

300D doet niets meer !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 300D doet niets meer !

Hem zelf demonteren ga ik niet doen, want zo een kleine schroevendraaier heb ik niet . Vandaag heb ik telefonisch contact gehad met ETB, de prijs om hem te bekijken wat er aan scheelt is voor mijn model 126,00€, als ze vinden wat er fout is maken ze een bestek(je).De herstelling zou een 10-tal dagen duren.
    Een dag vrijaf is geen probleem, ik heb nog een paar dagen betaald verlof, te nemen wanneer ik wil. Ik woon op een 75km van Roosendaal, dus niet onoverkomelijk qua afstand en benzine (diesel in mijn geval). En als ik hem via de fotohandel laat bezorgen komen er ook (verzekerde) verzendkosten bij.
    En een nieuw toestel aanschaffen zit er voorlopig ook niet in.
    Volgens mij gaat het om ergens een slecht contactje ofzo, de aan-uit schakelaar misschien. Het toestel is niet gevallen of ergens onder zand of water gekomen. We zullen wel zien.Ik hou jullie op de hoogte, ik wist niet dat iedereen zo met mijn problemen meeleefde.
    W W

Canon EOS 300D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sir Dancelot
      ...ik wist niet dat iedereen zo met mijn problemen meeleefde.
      Welkom op BD!!!!
      -=- Light is the key...

Comment

En toch is het belachelijk hé, in China steken ze voor 126,00€ een heel pak toestellen in elkaar en hier moet je dat effe betalen om 'm open te draaien.
        (ik draai 'm hier wel open voor 15€, breng jij 'm dan )

Comment

GEREPAREERD !!

Ik heb het toestel dus zelf naar Roosendaal gebracht (heel gemakkelijke verbinding, aan de afslag Roosendaal West is het nog 500m). aan de balie een afleverbewijs ingevuld met de omschrijving van het defect. De totale reparatieprijs zou 126,00€ zijn plus BTW en administratiekosten, wat het totaal op 160,00€ brengt.
          Ik heb mijn 300D dan toch maar achtergelaten en afgelopen dinsdag is het toestel netjes verpakt bij mij thuis afgeleverd: ik moest betalen aan de chauffeur: 61,00€ ! Er zat een brief bij met de herstellingen op vermeld:
          1 fuse, en vervangen van de 'Electronical circuits'
          en dan nog cleaning van de body(parts) en sensor.
          Dus al bij al nog een meevaller.

En nu moet ik wat gaan fotograferen
          W W

Canon EOS 300D

Comment

Blij het te horen !
            61 Euro + sensor gekuist , das idd een meevaller

Comment

Volgens mij heb je voor wat ik met mijn Nikon D70 voor heb.... (BGLOD)
              Is nu binnen en zou gratis hersteld worden....

Comment

Nja je ziet maar weer.... Alle Negatievelingen die hem zelf willen openen waren waarschijnlijk minder goedkoop uit geweest.
                Nou ga iets fotograferen jij.. enneuh.. je toestel goed testen he... zit nu 3 maanden garantie op de uitgevoerde reparatie ! hehe
                Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                  Als dit het repaircenter voor Canon is zullen ze daar wel iets van kennen zekers?

Kijk eens op de website van ETBASS

U kunt uw defecte Canon product op 3 manieren aanbieden:

*1 Via de Canon dealer, waar u het product heeft gekocht, die ervoor zorgt dat het te repararen product bij het Canon repaircentrum, ETBASS B.V., terecht komt.

*2 Per post naar Electronic Trading Benelux - After Sales Services B.V., Gewenten 43, 4704 RE, Roosendaal. Ongefrankeerde zendingen worden geweigerd.

*3 Aan de ontvangstbalie van ETBASS B.V. op bovenstaand adres, op werkdagen tussen 8.00 en 16.30 uur.
                  @Verseg,het e mail adres dat sir dancealot opgeeft is dat wel van etbass.En het is echt zover niet hoor.Heb ooit mijn 300d daar binnengedaan en was op een uurtje en half zeker ginder(kan iets minder geweest zijn)en ik had hem terug op 4 dagen terwijl het via een handelaar tot 5 weken kan duren heb ik me laten vertellen(van een handelaar).Dan is mijn rekening vlug gemaakt en rij ik graag tot ginder om m'n cam zo snel terug te hebben.
                  Last edited by Spotterke; 22 december 2005, 18:39.
                  Marc

Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mauske
                    Nja je ziet maar weer.... Alle Negatievelingen die hem zelf willen openen waren waarschijnlijk minder goedkoop uit geweest.
                    Jeezes, Negatievelingen...is me dat niet een klein beetje overdreven ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                      Jeezes, Negatievelingen...is me dat niet een klein beetje overdreven ?

Over negatievelingen gesproken
                      Ik ben woest,ontzettend woest.
                      Mijn Canon geeft een lekkere error 99.Ik heb vervolgens alle ander lenzen uitgeprobeerd (canon lenzen).
                      Nop,niks ,error 99.Het ligt dus aan de body.
                      Ik dus camerea met orginele lens opgestuurd en via email een bevestiging gekregen en gevenen voor de reparatie van de body.
                      Wat doen de kojo's nu ze repareren de lens ,die ik dus niet heb opgegeven en de body ,die ik dus wel heb opgegeven voor reparatie.
                      Ja en dan krijg je het,120 eurie voor de lens ??
                      126 eurie voor de body.
                      Men krijgt de handel thuisgebracht en niks doet het.
                      Blijkt dus dat het klepje van de body voor de accu hebben gehouden.
                      Met als resultaat dat de camera dus niet kan functioneren en bij navraag dat ze niks hebben kunnen ontdekken.
                      Of anders gezegd 256 eurie lichter voor een reparatie die ze niet hebben uitgevoerd en het accuklepje achter hebben gehouden.
                      Dat is dus Canon service Benelux
                      Aankomende maandag ga ik toch eventjes een mooi telefoontje plegen,dat als dat niet opgelost wordt en ik mijn camera niet heelhuids en gerepareerd krijg ze een juridische schadeclaim aan de broek krijgen.

P.s. camera was 3.5 weken onderweg en men krijgt hem nog defecter terug dan als hij was toen ik hem opstuurde.

Ik hou jullie op de hoogte
                      Last edited by Peter Wauben; 17 november 2006, 23:36.

Comment

" ... één jaar later ... "

mm
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"
                        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

De discussies worden nog wel gelezen,ook nog een jaar later

Comment

maar ik denk dat het voor jou interessanter is
                            een nieuw topic aan te maken, denk je niet?

mm
                            ∏__|_ ∏__|_
                            "no rules, great shots"
                            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Dan zal ik dat maar doen er veranderd in weze niks

Comment

Kijk op ,of informeer bij:

Succes!!!

@@dg

Comment

Working...
                                X