Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Ik ben ondertussen al naar de fotohandelaar geweest, daar weten ze er ook geen raad mee. Dus zal ik eens vrij moeten nemen op het werk, en eens afzakken naar Roosendaal; het Canon ETB repair center,( http://mail2.etbvas.nl/crp/ ) en hem daar aan een grondig onderzoek onderwerpen. Helaas is de garantie al verlopen.
Iedereen bedankt voor de reactie.
Amai, 'k hoop dat ze in Nederland een oplossing voor je hebben !
Als dit het repaircenter voor Canon is zullen ze daar wel iets van kennen zekers?
Mag er nie aan denken dat ik daarvoor vrijaf zou moeten nemen & naar Nederland zou moeten rijden..
(Een dagje vrijaf + benzine = hoeveel euro's ??)
Kijk eens op de website van ETBASS
U kunt uw defecte Canon product op 3 manieren aanbieden:
*1 Via de Canon dealer, waar u het product heeft gekocht, die ervoor zorgt dat het te repararen product bij het Canon repaircentrum, ETBASS B.V., terecht komt.
*2 Per post naar Electronic Trading Benelux - After Sales Services B.V., Gewenten 43, 4704 RE, Roosendaal. Ongefrankeerde zendingen worden geweigerd.
*3 Aan de ontvangstbalie van ETBASS B.V. op bovenstaand adres, op werkdagen tussen 8.00 en 16.30 uur.
Dat zou ik dus niet doen hé
Als je zo denkt, kan je er misschien ook ne keer mee schudden of ne goeie klop op geven ...
Geen zaken uit zijn context trekken aub , alsof ik ne "klop" op mijne DSLR zou geven, jaja, en efkens in't water dompelen ook
Oorspronkelijk geplaatst door Yuri
... en hopen dat ie terug werkt ...
Heb deze techniek (als ge dat al nen techniek kunt noemen) al dikwijls toegepast op verschillende electronica-onderdelen, en dikwijls met succes...Ik zei dan ook héél voorzichtjes openmaken...
Heb deze techniek (als ge dat al nen techniek kunt noemen) al dikwijls toegepast op verschillende electronica-onderdelen, en dikwijls met succes...Ik zei dan ook héél voorzichtjes openmaken...
Idem hier... Het is toch al buiten garantie... En je oet dat gewoon al eens open gezien hebben...
Geen zaken uit zijn context trekken aub , alsof ik ne "klop" op mijne DSLR zou geven, jaja, en efkens in't water dompelen ook
Hem een lichte tik geven zal in de meeste gevallen nog minder kwaad kunnen dan hem zelf ondeskundig uiteen halen ...
Een camera is wel geen radio of cd-speler hé ... daar komt het er niet op aan dat iets 1/10 mm scheef terug ineen gestoken wordt ...
Bij een camera kan je zelg geen stukken vervangen mits je ze niet hebt, je weet niet wat er allemaal correct moet afgesteld worden, je hebt niet het correcte materiaal en solderen kan je er evenmin aan doen ...
Hem uiteenhalen is natuurlijk een wanhoop-poging en is het allerlaatste wat ik zou doen..
Maar is het wel nog de moeite om naar Nederland te rijden en misschien 180 Euro herstelkosten te betalen, niet te vergeten je benzine + dagje vrijaf, rekening houdend dat een 300D body nog een 400 Euro waard is ??
Hem uiteenhalen is natuurlijk een wanhoop-poging en is het allerlaatste wat ik zou doen..
Maar is het wel nog de moeite om naar Nederland te rijden en misschien 180 Euro herstelkosten te betalen, niet te vergeten je benzine + dagje vrijaf, rekening houdend dat een 300D body nog een 400 Euro waard is ??
Je gaat zaterdag naar je dealer, neemt geen verlof, brengt hem niet zelf naar Nederland ...
Je verliest geen dag verlof, je hebt geen dure benzine te betalen ... en uw toestel raakt gratis in Nederland.
400€ is meer dan het dubbel van de herstelprijs ... trouwens gaat het toch om een toestel dat hje vermoedelijk rond de 1.000€ betaald hebt ...
En dan ben je je toestel nog eens enkele weken kwijt... (in't slechtste geval maanden)
Als je alles negatief wil zien kan je nooit een oplossing vinden hé ...
Misschien heb je wel een ongeval onderweg en ben je eerder je auto een paar maand kwijt i.p.v. je camera ...
Zo kun je bezig blijven
Het mag niets kosten, je moet er geen moeite voor doen, het moet snel gaan ... ja voor "niets" gaat enkel de zon op ...
De tijd dat je er over zit te lullen is er ook al een dag of twee door ...
Een tip ... het is bijna Sinterklaas ... misschien wil hij hem wel brengen
Comment