Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D200 staat op de mini fotokina in Schoten tot 16uur

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D200 staat op de mini fotokina in Schoten tot 16uur

Iedereen terug vol energie om aan de nieuwe week te beginnen...

Jo.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
      Toch even wat tegengas geven.
      Het enige wat rudy zei was dat a) men de D200 kon bekijken bij de mini-Photokina van foto Rubens en dat b) het hem (maar hem alleen) niet kon bekoren...
      Ik zou daaraan kunnen toevoegen: Rudy heeft de camera ten minste al vastgehad en basseert zijn oordeel niet op de specs (wat jij blijkbaar wel doet.)

En ik ken jou niet maar zou over jouw autobiografische beschrijving kunnen zeggen dat je iemand bent die graag uitpakt met je camera (alla: de mijne is groter dan die van u), maar ik zal het niet doen...
      Autobiografie? Je bedoelt de signature waarschijnlijk. Het kan soms wel interessant zijn te weten met welk materiaal anderen werken cfr hun bevindingen en resultaten. Anderen mogen gerust weten welke 'prul' ik in mijn tas heb zitten. Dus louter daarom.

Dus als je 5 minuten een toestel vasthebt, weet je al genoeg?? Lijkt me onlogisch, maar ja. Ieder heeft zijn mening, dus mag ik ook even? Dank u.

En ongefundeerd is en blijft ongefundeerd. Punt.
      :::: Canon :::: 1D MkII N
      :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
      :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
        Misschien ben ik hier wel de meest ruimdenkende van ons.
        Dat moet ik je inderdaad wel nageven.
        :::: Canon :::: 1D MkII N
        :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
        :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

Comment

Ik wil hier geen olie op het vuur gooien maar zelf heb ik ook een tijd de D200 besnuffeld en bepoteld op die beurs en ik was evenmin diep onder de indruk.

Zoals Rudy al zei: het is ongetwijfeld een goede camera. Hij ligt lekker in de hand en voelt stevig aan. Beide LCD-schermen zijn groot en het is een plezier fotos te bekijken op het achterste scherm. Spijtig genoeg gebruikt Nikon nog altijd dezelfde prullerige LCD-cover achteraan die dadelijk bewasemde door mijn adem.

De zoeker is groot, een hele vooruitgang tegenover de D70. Voor mij mochten de focuspunten wat groter aangeduid worden maar dat is misschien te veranderen in de systeeminstellingen.

Ik heb een zwak voor toestellen die laten horen dat er iets gebeurt. Met het prachtige geluid van diens sluiter laat de D200 er geen twijfel over bestaan wanneer je een foto neemt.

De grote 'cursor-knop' rechts van het scherm voelt wat prullerig aan, in vergelijking met die van de D70. Het is wel handig dat er meer knoppen op het toestel zitten en je dus minder in de menu's moet rommelen.

Prachtige camera en ongetwijfeld eentje waar je na enkele weken volledig verknocht aan raakt. Als je er echter slechts vijf minuten mee kan prullen op een beurs is in mijn ogen het design een beetje een afknapper. De bedieningsknoppen achteraan, de opdruk ervan en het oversized LCD-scherm bovenaan hebben niet het 'strakke minimalistische' dat de D70 zo aantrekkelijk maakte voor mij. Tegelijkertijd is het geen 'bakbeest' zoals de D2X wiens gewicht en volume reeds volstaan om een diepe indruk van professionalisme na te laten. Het is een mooi toestel maar zeker geen designklassieker.

Voor mij was de D70 liefde op het eerste gezicht en 30 minuten na hem voor het eerst gezien te hebben kocht ik er eentje. Met de D200 zou zoiets nooit gebeuren, die zou ik enkel kopen omdat ik weet dat het een prachtige camera gaat zijn.

Conclusie: eerste indrukken zijn relatief en beursimpressies zijn niet meer dan dat, pure impressies
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zuiderbuur
            Het kan soms wel interessant zijn te weten met welk materiaal anderen werken cfr hun bevindingen en resultaten. Anderen mogen gerust weten welke 'prul' ik in mijn tas heb zitten. Dus louter daarom.
            Dus: aan de hand van de camera kan je zien wat voor foto er uit komt? We zijn weer goed bezig...
            http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
              En ik dacht dat alleen Canonians lange tenen hadden!!
              Ah, wie nog?
              Ik zie overigens niet wat die met Canonians of K-Monians te maken zou hebben. De manier waarop jij een camera "gewoon" en "geen topper" noemt, of dat nu een Nikon, Canon of wat dan ook is, lokt op zijn minst vragen uit. Maar daar was het je, gelet op het ontbreken van enige nuttige informatie in je openingspost, ongetwijfeld om te doen, niet?

seppuku.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seppuku
                Ah, wie nog?
                Ik zie overigens niet wat die met Canonians of K-Monians te maken zou hebben. De manier waarop jij een camera "gewoon" en "geen topper" noemt, of dat nu een Nikon, Canon of wat dan ook is, lokt op zijn minst vragen uit. Maar daar was het je, gelet op het ontbreken van enige nuttige informatie in je openingspost, ongetwijfeld om te doen, niet?

seppuku.
                Ach,
                Het is me nogal wat, ik moet wel hééél erg belangrijk zijn, als ik gewoon even durf zeggen, en ik citeer letterlijk:
                Op het eerste zicht, gewoon ne Nikon, niks meer niks minder. Voor mij geen topper.
                En dat daar zo op gereageerd word?
                Wel heel erg sterk.
                Bedenk ook even, dat de post er geschreven is, op 5 minuutjes dat ik thuis geweest ben, om eventueel anderen ook de kans te geven de camera uit te testen voor 16 uur?
                Zal dan wel zijn om reakties uit te lokken zeker?
                Pas op, dit zeg ik niet om mij goed te klappen, maar voor ik de volgende keer eens een tip geef, denk ik wel 2 x na hoor!
                Bedankt beste vrienden, maar verschiet ook niet dat er meer en meer forums naast bd komen.
                I rest my case.

Comment

@ Rudy
                  Je had beter je zaak kunnen rusten alvorens ons weer lastig te vallen met je onzin!
                  Waarom vind je het nodig om iets te zeggen als je eigenlijk geen oordeel kunt hebben. Dit forum is er m.i. om meningen te geven die ergens op gebaseerd zijn en kennelijk zijn er meer mensen die jouw nodeloze gebral erg zinloos vinden. Het idee dat we het belangrijk vinden wat je te melden hebt is denk ik een misvatting. Het is meer dat we dit forum graag op een goede manier gebruikt zien worden. Daar horen jouw zinloze postings gebaseerd op niets volgens mij niet zo bij.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens
                    Spijtig genoeg gebruikt Nikon nog altijd dezelfde prullerige LCD-cover achteraan die dadelijk bewasemde door mijn adem.
                    Haal het er dan af??? Beter een LCD cover die je er kan vanaf nemen indien het stoort, dan geen cover.

Voor de rest: Rudy mag toch zijn mening hebben zeker, iedereen doet met die mening wat hij/zij wil... In ieder geval bedankt voor de melding, moest Schoten wat dichter liggen
                    Gallery: http://www.fotogallerij.be

Comment

Ik ben ook wel blij dat Rudy de volgende keer 2x nadenkt voor hij iets zegt. De 1e keer denkt hij dan iets, de 2e keer bedenkt hij dan dat hij ons de onzin kan besparen.

Ik wist ook niet dat Kodak nu ook al de KM 7D maakt, zo leer j er toch iedere dag wat bij
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
                        Ik ben ook wel blij dat Rudy de volgende keer 2x nadenkt voor hij iets zegt. De 1e keer denkt hij dan iets, de 2e keer bedenkt hij dan dat hij ons de onzin kan besparen.

Ik wist ook niet dat Kodak nu ook al de KM 7D maakt, zo leer j er toch iedere dag wat bij
                        Jongen, jij bent echt dure de comprenure.
                        Mijn intentie was om zoveel mogelijk mensen te informeren dat ze die zo fel begeerde d200 konden hanteren.
                        Ik heb helemaal geen onzin verteld, gewoon een eerste indruk van mijzelf. Als dat al niet meer mag is het hier echt triestig gesteld.
                        En het is wel echt klasse van je, om je nu ook al in andere topics te komen mengen!
                        Last edited by Rudy; 28 november 2005, 05:52.

Comment

Ik had in eerste instantie gedacht laten gaan deze topic. Niet naar kijken. Gewoon laten doen. Maar het gaat mij nu toch echt irriteren. Voor de mensen onder ons die een boodschap goed kunnen lezen staat er door Rudy geschreven bij de openingstopic VOLGENS MIJ. Anders gezegd: ik vind... en dat hoef jij niet te vinden hè.. Vervolgens zie ik van Spanjaart ook in andere topics van Rudy post opduiken. Errrruuuuggg prettig, zit ik echt op te wachten...

Ik vind dit echt heel heel erg en het ziet er naar uit dat er hier op de man gespeeld wordt en niet op het praatje. Terwijl het praatje heel duidelijk was. Duidelijk een ik boodschap, ik vind... en wat jij vindt mag jij vinden.

Ik vind de posts hier denigrerend naar de persoon toe. Ik vind het heel erg dat Spanjaart ook nog eens in de post van een anders gaat zitten klieren. Echt heel vervelend allemaal... Het is een camera mensen, niet iets waar je leven van afhangt. Dit is vreselijk off topic, maar als mensen zo op de man gaan spelen, vraag ik me af waar we mee bezig zijn.

Bart

Comment

Jongens, wat Rudy bedoelt is : als je hem vastneemt (het gevoel van de body in je hand) kon hem niet bekoren. Ik heb niets negatief over technische kanten gehoord of gelezen.

Is dat nu zo negatief ? Natuurlijk zal de nieuwe nikon telg beter zijn dan een toestel dat 1.5 jaar geleden is voorgesteld aan het grote publiek. Het zou anders maar erg zijn.

Ik ben ook enorm geintresseerd in die D200, zeg ik ook vrijuit. Maar ik wacht geduldig af wat de nieuwe Minolta's gaan zijn/doen. EN ik moet eerst die d200 zelf kunnen testen, niet afgaan op reviewkes en specs.

Dus kort, als deze body mij niet bevalt qua gevoel, mag ik dat dan ook niet zeggen ?????? Rare wereld hoor.
                            Last edited by Tom; 28 november 2005, 08:16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zuiderbuur
                              Dus jij schrijft scherpe, soms ongegronde, kritiek en dan mag niemand reageren of meneer krijgt nen dégout ?
                              Ach ja, ik verschiet niet meer van jouw postings. Meestal denk ik : daar heb je'm weer. Aan de titel kan je al zien wat er gaat volgen
                              Als pleister op je wondje : ik heb ong. 8 maand geleden met de 7D + grip van een collega gewerkt en was in vele opzichten aangenaam verrast door het toestel. Maar om het daarom uit te roepen tot het Walhalla...

En nu terug on-topic : wel leuk dat je de D200 geen topper noemt. Hij heeft anders bijna al het lekkers van de D2X in zich. Ik zou de Sint erg dankbaar zijn met zo'n geschenk
                              Topper qua gevoel Zuiderbuur, niet qua specs. Dat kan je idd in 5 minuutjes vasthouden niet weten.
                              Last edited by Tom; 28 november 2005, 08:38.

Comment

He!! kom op mensen laten we weer foto,s gaan maken,en zal je een worst wezen waarmee, als je er zelf maar een goed gevoel bij hebt,ik was met mijn OlympusE20 net zo blij als nu met mijn Nikon D2x en met mijn Canon S45

groetjes NoName
                                D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                                www.langenacker.nl

Comment

Working...
                                X