Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw in fotografie, enkele vragen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuw in fotografie, enkele vragen.

Hallo daar,
    Nadat ik enkele prachtige fotos heb gezien, lijkt mij het heel erg interessant en boeiend om zelf foto's te nemen.
    Maar aangezien ik een totale leek ben heb ik geen flauw idee hoe te beginnen.

Ik zou graag weten wat voor camera ik mij het best aanschaf als instapmodel,
    ik heb me laten vertellen dat de canon powershots goeie prijs/kwaliteit verhoudingen hebben.
    Ook zou ik graag weten wat de eerste stappen zijn
    (dingen zoals tips,met wat soort foto's kan je best beginnen,enkele dingen over nabewerking misschien).

Misschien iemand die mij een beetje wil helpen via een instant messenger ofzo ?

Alvast bedankt

edit:
    Dit is het toestel dat mij aangeraden werd door een collega.
    Code:
    	[B]
    Konica-Minolta Dimage S414[/B]
    Categorie 	Digitale Camera 	
    Merk 	Konica Minolta
    Sensorresolutie 	4 Megapixels 	
    Optischer Zoom 	4 x
    Digitale zoom 	2,2 x 	
    Gewicht 	335 g
    Cameratype 	Compact 	
    Zoeker Type 	Optisch
    LCD-Displaygrootte 	1,8 inch 	
    Geheugen type 	CompactFlash Kaart , MultiMedia Kaart
    Opslagcapaciteit 	16 MB 	
    Type flits 	Ingebouwd
    Type optische sensor 	CCD 	
    Lensopening 	F/3.0-3.6
    Min. focusafstand 	7,15 mm 	
    Max. focusafstand 	28,6 mm
    Sluiter tijd 	4-1/1000 s 	
    Video ingang 	Met video capture
    Lichtgevoeligheid 	ISO 100 , ISO 200 , ISO 400 , ISO 64 	
    Video Resolutie 	320x240
    Beeld Formaat 	JPEG , TIFF 	
    Batterij 	AA x 1
    Speciale effecten 	Zwart/Wit , Neutraal , Sepia , Solarisatie , Levendig , Fijn 	Rode-Ogen-Correctie 	Met Rode Ogen Reductie
    Service & Ondersteuning 	1 jaar garantie 	
    Bouwjaar 	2004
    Breedte 	11,4 cm 	Diepte 	5,9 cm
    Hoogte 	6,5 cm
    Last edited by Maikel; 16 november 2005, 21:01.

Re: Nieuw in fotografie, enkele vragen.

*sorry dat ik het op het verkeerde forum had gepost *

Comment

Probeer het is met een goed boek over fotografie, de basis blijft net eender of dat dit digitaal is of analoog. Zo leer je al wat over de beginselen, dan kan je aan de slag met je camera om beelden te maken. Ga dan in een fotoclub in het echte leven (niet op het net) zo heb je wekelijks een bijeenkomst en leer je wekelijks wat bij.MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Als je het Engels een beetje machtig bent, dit zijn twee sites met een heleboel camerabesprekingen:

Maar ik vermoed dat je de basis van fotografie en de terminologie nog niet beheerst, daarvoor is een boek wel aangewezen. Het heeft weinig zin om te kiezen tussen verscheidene toestellen als je niet weet wat f/3.0 en ISO 64 betekent.
        Weet je al hoeveel optische zoom je nodig hebtn hoe groot je gaat afdrukken, je eerder breedhoek dan wel tele hebt…
        Het soort fotografie waar je mee kan beginnen is natuurlijk onze beslissing niet, maak foto' s van de onderwerpen die je zelf boeiend vindt

Comment

Natuurlijk is een goed boek een "instrument," of een middel om je toegang te verschaffen tot de wereld van de fotografie. Digitaal of analoog. Nog veel beter, mijn inziens, is gewoon een camera te kopen en er op los te schieten. Een van de voordelen van digitale fotografie is dat (indien je tenminste over een pc beschikt) voor niet al te veel geld een digitale camera kunt kopen en dus zo ongeveer voor niets massa's foto's kunt trekken.
          Al doende leer je. Niet alleen om almaar betere foto's te nemen, maar ook of fotografie iets is dat je plezier verschaft, dat je leven een ietsje boeiender maakt, of dat je die hele fotografie maar een saaie, geforceerde bedoening vind.
          Met andere woorden: don't worry, just give it a shot!
          Voor een handjevol meer prenten....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
            Probeer het is met een goed boek over fotografie, de basis blijft net eender of dat dit digitaal is of analoog. Zo leer je al wat over de beginselen, dan kan je aan de slag met je camera om beelden te maken. Ga dan in een fotoclub in het echte leven (niet op het net) zo heb je wekelijks een bijeenkomst en leer je wekelijks wat bij.MVG, Jeff
            Ken je een goede club rond het Antwerpse, meer bepaald Deurne?

Mvg
            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Die S 414 is al wel een tijdje op de markt.
              En er zijn nu wel beter toestellen op de markt hoor.
              In digitale fotografie is een paar jaar een eeuwigheid...dan veranderd er zo veel (meestal verbeteringen)
              Snellere opstart....betere ruiswaarden.... betere batterij...
              Minder stroomverbruik.....minder schutterlag.... betere en grotere LCD...beeldstabilisatie...enz....
              dus toch een rondzien wat of welk toestel best bij u noden past.
              En dan beste voor u volgens uw geldbeugel aanschaffen is de boodschap.

Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
              Hier op dit forum.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
                Ken je een goede club rond het Antwerpse, meer bepaald Deurne?

Mvg

Ik ken veel clubs in het Antwerpse, maar wat goed is voor de een is daarom niet goed voor de ander. Op de site van de AVF dus de verbroedering van fotokringen kan je volgen wanneer bepaalde clubs hun fotosalon houden. Door een bezoek te brengen aan het salon leer je de stijl en het niveau van de club kennen. Door wat te blijven hangen krijg je gewoonlijk meer contact met de mensen van de club. Persoonlijk ben ik in twee clubs de Cinéklub Rumst en de Groep REVAF in Lier, de laatse bestaat nog enkel uit digitale fotografen en daar ligt de creativiteit erg hoog, in Rumst is het nog meer analoog.

MVG, Jeff
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Hoi Maikel.

Welkom in de wondere wereld van licht, kleur en schaduw.

Ik zou in ieder geval niet te overhaast te werk gaan en enkele weken de topics hier lezen. Daar steek je echt veel van op!

Wanneer dan iets onduidelijk is in een discussie, start dan een nieuwe topic en stel daar een vraag over, op die manier zul je je snel een duidelijker beeld kunnen vormen van wat je nodig hebt voor wat jij wil doen.

Ik weet echter 1 ding, de lens bepaalt meer de foto dan de rest van je equipment en daar zou ik niet op besparen.

Er zijn ook prosumers (all in one toestellen zonder verwisselbare lenzen) met lenzen ven hoge kwaliteit.

Veel suk6,
                  Ikke.
                  Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                  BE-Wommelgem
                  .: 20D & D700 :.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door loloboy

Er zijn ook prosumers (all in one toestellen zonder verwisselbare lenzen) met lenzen ven hoge kwaliteit.

Veel suk6,
                    Ikke.
                    Volledig met akkoord! Heb voor mijn EOS350d een Fuji S7000 (prima toestel trouwens!) gehad en heb zelfs nog heel hard getwijfeld of ik niet zou overstappen op het nieuwe model van fuji, de S9500. Een prima prosumer voor een scherpe prijs (als je wat uitkijkt toch...).
                    Veel lezen hier op het fora is de boodschap!

Goetjes
                    Kevin
                    *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
                    visit : http://www.emmab.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door breugie
                      Volledig met akkoord! Heb voor mijn EOS350d een Fuji S7000 (prima toestel trouwens!) gehad en heb zelfs nog heel hard getwijfeld of ik niet zou overstappen op het nieuwe model van fuji, de S9500. Een prima prosumer voor een scherpe prijs (als je wat uitkijkt toch...).
                      Veel lezen hier op het fora is de boodschap!

Goetjes
                      Kevin
                      Hehe, en ik ben ondertussen zeer tevreden met jouw 'oud' toestel.. Werkt perfect!! Ik hoop dat de 350D je bevalt..

Comment

erg bedankt voor de antwoorden iedereen, ik heb nog niet besloten op welke camera, maar ik heb een kansje op een canon powershot S1 IS te verkrijgen voor een lage prijs, zou deze camera voldoen ? op http://www.dpreview.com krijgt hij althans een hoge score.

Ik ga zeker deze week al eens een boek halen in de bibliotheek om de basisbegrippen te begrijpen.Ik heb mij ook de nieuwe "netwerk" aangeschaft waar ook enkele tips in staan.

Ik ga zeker ook nog heel veel op de fora lezen om dingen bij te leren etc.

bedankt allemaal

Comment

Working...
                        X