Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw groentje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuw groentje

Ik heb één en ander opgezocht op internet en de Fuji S2 Pro is zeker een goed toestel maar als ik kijk naar snelhied(een groot verschil) , prestaies en beeldkwaliteit(ruis bij hoge ISO waarden)) dan komt de D50 er toch beter uit. In acht genomen dat je een beginner bent dan is de D50 zeker aan te raden vanwege zijn eenvoud in bediening.De LCD monitor op de D50 is ook groter het enige echte voordeel dat ik zie aan de S2 is de Fire-wire aansluiting.
    De D50 is uitgerust met snelle zeer betrouwbare SD kaartjes die je nu meer en meer in allerlei toestellen terug vind.

Groetjes
    Spogy
    Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Hartelijk dank voor de info. Ga volop voor de nikon D50, wel nog wachten tot volgend voorjaar
      If you don't have what you like, like what you have

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zanrath
        Photoshop.
        Het is en blijft echter schitterende software.
        Een goede tip hierbij, schaf u een goed boek aan over Photoshop of volg indien mogelijk ergens een paar lessen in het gebruik er van. U zal zien dat de mogelijkheden zo wat onbegrensd zijn.
        De prijs is dan wel navenant... Paintshop Pro is een betaalbaarder alternatief dacht ik.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Hey iedereen,

Volg nog steeds het forum om up-to-date te blijven over het laatste nieuws en dergelijke. Op aanraden van Spoggy ben ik van plan om de nikon D50 te kopen. Nu ben ik echter opnieuw aan het twijfelen tussen den nikon D50 en de fuji s2 pro daar ik voornamelijk geen actiefoto's ga maken. Ik lees namelijk op het forum dat de fuji s3 pro voor landschappen en dergelijke een 'superieure' kwaliteit heeft tegenover de nieuwe nikon. Is deze vergelijking ook te maken tussen de s2 pro en de nikon d50. Verder heb ik eveneens op dpreview in de conclusie gelezen dat de s2 pro superieur is in kleurkwaliteit. Ben wat op het net gaan rondsurfen en heb de indruk dat de kleuren bij de fuji natuurlijker zijn dan bij de d50 bij vergelijking van foto's. Ik ben nog steeds wel van plan om de nieuwe nikon 18-200 VR-lens hierbij aan te schaffen.

De fuji s2 pro sluit wel dichter aan bij de professionele fototoestellen dan de d50. Is dit misschien een nadeel voor het gebruik waarvoor ik deze camera zou aanschaffen? Zijn er nog mensen met dezelfde bovenstaande twijfels geweest en wat hebben zij uiteindelijk gedaan daar ik de indruk heb dat de fuji-modellen niet zo vaak gekocht worden als een canon of nikon.
          If you don't have what you like, like what you have

Comment

hoi,

Laat je zeker niet opnaaien. Als je het geld hebt en zin hebt om die 20D te
            kopen doe dat dan gewoon. Als je zin hebt in fotografie en om er meer van
            te leren kennen zit je met je prosumer toch binnen de korste keren te dromen van een dslr. Eerst enkele weken forums en vergelijkende tests afspeuren , een paar nachten dromen over digitale cameras en de beslissing komt wel vanzelf

Comment

wat heeft iedereen hier nu tegen canon?
              *** Canon 350d ***

Comment

En misschien niet aan gedacht, maar als je een camera wilt uit het gamma van de 20D en met een prijskaartje onder de € 1000 kijk dan eens naar de KM 7D.

't moet nie altijd Mercedes en BMW zijn hé Audi is ook goed zene
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Hey juppekes,

Ik Heb plannen om volgend jaar ook een nieuw toestel te kopen.
                  Maar ik zie het nog zitten om direct een spiegelreflex aan te schaffen.
                  Daarom heb ik mijn gedacht gezet op de Canon powershot S2.
                  Dit lijkt me een heel goed toestelletje aan schappelijke prijs voor een beginner +/- €600.
                  Bootjes

Comment

Hoikes,

Gewoon je goesting doen en kijken naar je budget want dit is het voornaamste.Ikzelf ben zeer tevreden over mijn 20D maar ook van mijn D30
                    Ikzelf koop merendeels Canon en speciefiek de L versies Bemerkelijk duurder maar wel beter.
                    Mijn eerste toestelleke was een Kodak 280 en dan langzaam overgestapt naar Canon G2 en zo verder opgebouwd.Ik heb hier ook een Nikon D70 liggen.Ik ben tot de conclusie gekomen dat alle body's goed zijn ,maar dat er veel verschil zit in de lenzen.Veel lezen en info opdoen is de boodschap zodat je geen lenzen aankoopt dat je weinig gebruikt.Ik spreek van ondervinding.
                    Dus goed luisteren naar goede raad ,zeker hier op het forum kan je zeker veel leren.Ik ben hier ook begonnen zo'n kleine 4 jaar geleden.

Groetjes,
                    Canon D20 ,Canon D50,Canon SX1 IS

Comment

Working...
                    X