Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fastest CF card for Olympus E-10

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Hallo Nathanvda,

Ik weet wel dat een fat nodig is,maar een fat32 niet in dit geval.
    Fat16 kan partities tot 2048 MB aan,dus zolang de schijfjes hier niet boven gaan zullen we wel altijd fat16 gaan vinden.
    Clusters die uit meerdere sectoren bestaan,verminderen de grootte en verwerkingstijd van de fat en stellen dos in staat sneller te werken omdat er minder schijfeenheden worden beheerd.Daar heeft Sam dus
    gelijk in.Een belangrijk nadeel hiervan is dat er mogelijk schijfruimte wordt verspild.Bestanden bezetten namelijk altijd schijfruimte in stappen van een cluster.
    Maar het verschil dat ik zie bij de CF 128 in de RS en CF 128 in de E-10 lijkt me toch vreemd.Hoe of wie bepaald hier de clustergrootte en in functie van wat? Is het format uit de camera en dat van dos 100% compatibel? Gaan er na verloop van tijd geen schrijffouten of erger optreden ? De vraag,waarom bij het een toestel clusters van 8kb en bij het andere 4 kb blijft toch een beetje hangen.

Met vriendelijke groet,
    John

Comment

Sorry Juno, ik had je fout begrepen. Ik dacht dat je dacht dat de grote kaartjes FAT32 nodig hadden. Dat is idd wat Sam zegt, maar volgens mij (en ik ben er nogal zeker van) herkent de e-10 geen kaartjes met FAT32. Nu waarom de cluster-sizes verschillen ??

Ik heb eerlijk gezegd geen idee van. Op de site van olympus beweren ze zelf dat ze maar kaartjes tot 128MB ondersteunen. Dus daarmee misschien ? Ik kan me zelfs niet herinneren dat ik mijn CF-kaartje heb laten formatteren door de camera. Ik denk dat ik die erin heb gestoken en direct gebruikt.

En wat je zegt over de verloren disk-ruimte, dat is ook waar. Dat heb ik hoger ook al gezegd.

Groetjes,

Nathan

Comment

Working...
      X