Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aantal foto's op memory stick.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aantal foto's op memory stick.

Kan er iemand me vertellen hoeveel foto's ik kan trekken in de 3 resoluties, hoog, midden en laag op memory stick, cf card of microdrive, of waar kan ik die info vinden.
    Heb gelezen dat je vanaf 16Mb tot 256Mb kunt gaan en de microdrive zelfs tot 1Gb.
    Ik wil per fotosessie tussen de 30 en 60 foto's kunnen trekken, wat heb ik dan zeker nodig.

groetjes

Mon

Dat is onmogelijk om zo te zeggen want dat hangt van de grote van de memorystick of compact flash of microdive af.

De grote is uitgedrukt in MB en hoe meer is beter want er kunnen dan meer foto's op. De microdrive en compactflash gaan zelfs tot 1024 MB = 1 GB de memorystick is voorlopig nog gelimiteerd tot max 128 MB.

Hoeveel foto's je nu op bijvoorbeeld 256 MB kan zetten hangt dan weer van de compressiemethode van je camera af en die is verschillend per camera. Je kan daar zoals je weet wel in kiezen maar er zijn toch vershillen tussen de camera's zelfs idien ze allemaal de beste setting gebruiken.

Nu is 30 tot 60 foto's trekken per sessie niet zoveel en zal dat vaak wel lukken. Mijn camera een fuji 602 kan op een 64Mb kaartje al 26 foto's kwijt in de beste jpeg setting maar ga je naar de normal setting (en die is meestal ook al goed genoeg) kan je al 56 foto's nemen. op mijn microdive kan ik er in de beste setting al +440 kwijt. Hou er wel rekening mee dat je digitaal veel meer foto's gaat nemen als analoog.

Comment

is afhankelijk van de resolutie van de foto
      bvb CP5700: Full = 2560*1920
      bij full in fine jpg ongeveer 1.5MB
      op een CF 128MB kun je dan ongeveer 85 foto's maken
      bij mindere kwaliteit meer foto's
      bij lagere resolutie meer foto's
      bij Raw en Nef veel minder foto's maar gebruik dat niet
      ben zeer tevreden over Full in Fine jpg
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Voor wat betreft de camera heb ik volgende gegevens:

Canon Powershot G3
        Bijgeleverd een 32MB CompactFlash Card.
        Werkt in RAW, superfine, fine en normal mode.
        Heb hier juist een tabel gevonden voor een 32MB card,
        dus de rest is wat rekenwerk.
        Bedankt.

groetjes

Mon

Comment

Originally posted by Mon
          Kan er iemand me vertellen hoeveel foto's ik kan trekken in de 3 resoluties, hoog, midden en laag op memory stick, cf card of microdrive, of waar kan ik die info vinden.
          Heb gelezen dat je vanaf 16Mb tot 256Mb kunt gaan en de microdrive zelfs tot 1Gb.
          Ik wil per fotosessie tussen de 30 en 60 foto's kunnen trekken, wat heb ik dan zeker nodig.

groetjes

Mon
          Hier een tabel omtrent de "Memory Stick" en de 717

Groetjes

Comment

Working...
          X