Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eos 5D full review op DPReview

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eos 5D full review op DPReview

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
    die zoeker een klein beetje beter dan een 20D zoeker
    Een klein beetje Sugar ? Heb jij de 7D al eens langer dan een kwartier vastgehad ? De 7D zoeker is even groot en helder als een 1D zoeker (niet 1Ds), wat volgens mij meer dan een beetje verschil is.

En inderdaad, mijn oude Pentax heeft eveneens een aanzienlijk grotere zoeker dan de 5D, of zelfs de 1Ds. Zelfs mijn andere analoge camera's komen niet aan de grootte van mijn Pentax.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
      LOL , tja, ik heb toch wel voorbeelden gezien waar dit voor mij telt. met de 24-70L notabene.
      De 24-70L is een van de lenzen die niet zo goed scoort op een 5D. 16-35L 2.8, 70-200L 2.8 en consoorten werken er inderdaad uitstekend op.
      Zelfs de resultaten van de 24-105L zijn soms beter dan de 24-70L.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Ik heb vandaag ook mijn nieuwe Canon 5D ontvangen van www.cornevaniperen.nl.

De bestelde Canon 5D kon wel geleverd worden maar zonder de EF 24-105L.
        Omdat de zoom lens niet echt goed uit de testen komt op FF en niet leverbaar is heb ik beslist om de EF 50 1,4 en de EF 100 2,8 macro te bestellen. Kwalitatief is dit zeker de betere keuze.

Tot nu toe kan ik alleen eerste indrukken weergeven en de belangrijkste eerste indruk is dat er totaal geen verrassingen zijn.
        De Canon 5D is een iets grotere versie van de Canon 20D en voelt ook zo aan. De zoeker is zoals verwacht en de LCD is zoals verwacht.
        Dit toont opnieuw het belang aan van alle informatie die in reviews en hier op BelgiumDigital te vinden is.

Update:
        Ik heb nu een aantal fotos van de Canon 20D en van de Canon 5D op ISO 1600 via 2 raw converters vergeleken. Het is opvallend hoe goed de Canon 20D uit deze vergelijking komt. De Canon 5D toont minder ruis maar het verschil is minimaal.

Op de vraag of iemand een Canon 5D of een Canon 20D moet kopen weet ik het antwoord niet.
        De Canon 5D is zo goed als gelijk aan de Canon 20D maar dan groter.
        De zoeker is groter, de LCD is groter, de files zijn groter, alles is gewoon groter.
        Wel heeft de 5D een veel aangenamer sluitergeluid dan de Canon 20D, maar de Canon 10D is hiervoor nog steeds onovertroffen.

1 ding is zeker: De Canon 5D en de Canon 20D vormen een ideale combinatie. De Canon 20D voor snelheid en tele. De Canon 5D wanneer meer dan 8 MP noodzakelijk is. Ik kan mij op dit moment niet voorstellen dat ik nog ooit meer mogelijkheden zal nodig hebben dan deze die de 2 fototoestellen samen bieden. (Maar hetzelfde dacht ik ook toen ik een 10D kocht )

Update2:
        Ik kan mij voorstellen dat er eventueel nog iemand het verschil wil zien tussen de Canon 5D en de Canon 20D.
        Dit is geen wetenschappelijke vergelijking maar enkel een test van ruis op ISO 1600, DOF en vignetting op f2,8. Beide RAW files zijn geconverteerd met Canon DPP zonder de instellingen van DPP te wijzigen. Eventuele verschillen kunnen dus ook door DPP veroorzaakt worden. Merk op dat de Canon 20D foto -0,3 ev onderbelicht is in vergelijking met de Canon 5D.

Aandacht!: 9 MP en 13MP bestanden.

Jan.
        Last edited by Jan_10D; 18 november 2005, 23:52.

Comment

Een enorm voordeel van de 5D en dus de reden waarom ik hem zal kopen is het feit dat de ogenschijnlijke Dof minder groot is op een portret lens. De 5D is daardoor de idiale portret studiocam voor weinig geld. Met een, 85mm 1.8 heb je op een 5D een flinterdunne DOF. Op een 1.6 crop heb je om dit effect te bereiken een 85 1.2 nodig. Ok, ik heb het niet over de voordelen van de lichtgevoeligheid tussen beide lenzen he.
          Ook de bewering dat de ruisgevoeligheid hetzelfde is tussen de 5D en de 20D is technisch (gemeten) wel zo maar in de praktijk is het zo dat door het feit dat er meer pxls zijn die ruis veel minder opvalt. OOk is de kleurfrequentie van de ruis is anders dan bij de 20D. Als puntje bij paaltje komt is dezelfde shot aan 1600 of 3200 iso beter op de 5D dan op de 20D. Maar je moet diep tussen de lijnen van de review lezen om dit te begrijpen en vooral foto's bekijken...
          Nog iets, ik heb een vergelijking gemaakt in PS met fotos van hetzelfde onderwerp (portret) met de 5D, de 1D mk2 en de 20D. Daarna heb ik de foto's opgeblazen met Fractal print pro, daarna standaard sharpening. Voor deze test leunde ik naar de mk2. Maar geloof me de 5D verpletterde de mk2 in deze test. En doordat ik veel portret fotografie doe met primes en vaak flinke vergrotingen maak is de keus snel gemaakt.
          Last edited by Drill; 19 november 2005, 12:51.
          Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
            Ik heb vandaag ook mijn nieuwe Canon 5D ontvangen van www.cornevaniperen.nl.

De bestelde Canon 5D kon wel geleverd worden maar zonder de EF 24-105L.
            Omdat de zoom lens niet echt goed uit de testen komt op FF en niet leverbaar is heb ik beslist om de EF 50 1,4 en de EF 100 2,8 macro te bestellen. Kwalitatief is dit zeker de betere keuze.

Tot nu toe kan ik alleen eerste indrukken weergeven en de belangrijkste eerste indruk is dat er totaal geen verrassingen zijn.
            De Canon 5D is een iets grotere versie van de Canon 20D en voelt ook zo aan. De zoeker is zoals verwacht en de LCD is zoals verwacht.
            Dit toont opnieuw het belang aan van alle informatie die in reviews en hier op BelgiumDigital te vinden is.

Update:
            Ik heb nu een aantal fotos van de Canon 20D en van de Canon 5D op ISO 1600 via 2 raw converters vergeleken. Het is opvallend hoe goed de Canon 20D uit deze vergelijking komt. De Canon 5D toont minder ruis maar het verschil is minimaal.

Op de vraag of iemand een Canon 5D of een Canon 20D moet kopen weet ik het antwoord niet.
            De Canon 5D is zo goed als gelijk aan de Canon 20D maar dan groter.
            De zoeker is groter, de LCD is groter, de files zijn groter, alles is gewoon groter.
            Wel heeft de 5D een veel aangenamer sluitergeluid dan de Canon 20D, maar de Canon 10D is hiervoor nog steeds onovertroffen.

1 ding is zeker: De Canon 5D en de Canon 20D vormen een ideale combinatie. De Canon 20D voor snelheid en tele. De Canon 5D wanneer meer dan 8 MP noodzakelijk is. Ik kan mij op dit moment niet voorstellen dat ik nog ooit meer mogelijkheden zal nodig hebben dan deze die de 2 fototoestellen samen bieden. (Maar hetzelfde dacht ik ook toen ik een 10D kocht )

Update2:
            Ik kan mij voorstellen dat er eventueel nog iemand het verschil wil zien tussen de Canon 5D en de Canon 20D.
            Dit is geen wetenschappelijke vergelijking maar enkel een test van ruis op ISO 1600, DOF en vignetting op f2,8. Beide RAW files zijn geconverteerd met Canon DPP zonder de instellingen van DPP te wijzigen. Eventuele verschillen kunnen dus ook door DPP veroorzaakt worden. Merk op dat de Canon 20D foto -0,3 ev onderbelicht is in vergelijking met de Canon 5D.

Aandacht!: 9 MP en 13MP bestanden.

Jan.
            Oei, dan is het nu Jan 15D ! ! !
            Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Drill
              Ook de bewering dat de ruisgevoeligheid hetzelfde is tussen de 5D en de 20D is technisch (gemeten) wel zo maar in de praktijk is het zo dat door het feit dat er meer pxls zijn die ruis veel minder opvalt. OOk is de kleurfrequentie van de ruis is anders dan bij de 20D. Als puntje bij paaltje komt is dezelfde shot aan 1600 of 3200 iso beter op de 5D dan op de 20D. Maar je moet diep tussen de lijnen van de review lezen om dit te begrijpen en vooral foto's bekijken...
              Uit de twee voorbeeldfotos hierboven blijkt dit overduidelijk. Het verschil is minimaal maar het verschil is er. En dit kleine verschil betekent dat de fotos van een Canon 5D op ISO 1600 onmiddelijk bruikbaar zijn, zelfs voor professionele toepassingen. Het type ruis van de Canon 5D op ISO1600 zal een heel goed resultaat opleveren bij elke afdruk. (zelf nog niet getest)

Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
              Oei, dan is het nu Jan 15D ! ! !
              Op dit moment weet ik het zelf niet meer.
              Maar ik weet wel dat ik tevreden ben met het resultaat.

Jan.

Comment

Volgens mij is het jan_25D

En zeg ja je had mij katfoto's beloofd om mij te overtuigen van mijn budget te verhogen awel waar blijven ze .

Hoe bevalt de 5D je nu na een paar dagen. Gebruiksnelheid (shutterlag, gemakkelijk focuspunt vinden, snel foto's raadplegen etc niet fps natuurlijk(zelfde als 20D?)), zijn er merkbare verschillen in AF, voel je het extra gewicht of is dat verwaarloosbaar, beeldkwaliteit in de praktijk. Dit zijn zo even wat vraagjes die ik had want heb nog niet met een 5D kunnen werken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                  Volgens mij is het jan_25D
                  Ik denk dat het Jan_35D is. (10D + 20D + 5D)
                  Als nu de opvolger van de 20D de 35D is dan is Jan_35D nog steeds bruikbaar.

En zeg ja je had mij katfoto's beloofd om mij te overtuigen van mijn budget te verhogen awel waar blijven ze .
                  Totaal gebrek aan katten!
                  Het toeval wil dat ik het de komende tijd heel druk krijg dus ik weet niet of er onmiddelijk kattefotos gaan volgen.

Hoe bevalt de 5D je nu na een paar dagen.
                  Veel vragen en veel antwoorden, daarom even opgesplitst:

De 5D is een 20D. Maar het gevoel van een 5D is totaal anders. Wie een 5D kan kopen moet dit zeker doen. Het detail in de fotos is gewoon indrukwekkend.
                  Ik ben tevreden dat ik een 20D heb als ik fotos moet maken maar als ik fotos mag maken dan zal het altijd met de Canon 5D zijn.

Gebruiksnelheid (shutterlag, gemakkelijk focuspunt vinden, snel foto's raadplegen etc niet fps natuurlijk(zelfde als 20D?))
                  De Canon 5D voelt trager dan de Canon 20D. Maar omdat bij de Canon 5D alles groter is lijkt de iets tragere snelheid ook erg normaal. En omdat ik de snelheid van de Canon 20D nooit nodig heb gehad is dit voor mij zeker geen enkel probleem. Wie denkt 5 beelden per seconde echt nodig te hebben moet de Canon 5D zeker niet overwegen. Wie graag fotografeert kan de Canon 5D overwegen.
                  (Voor de Nikonians: Ik ben ervan overtuigd dat de Nikon D200 hetzelfde gevoel zal opleveren als de Canon 5D en Nikon zal deze D200 gewoon niet vlug genoeg kunnen produceren.
                  Maar ik vind alles wat ik nodig heb terug in de Canon 10D + 20D + 5D)

De focuspunten zijn een verhaal apart:
                  Aan de ene kant is de schikking heel slecht. Het is onmogelijk om scherp te stellen op een onderwerp dat niet in het midden van het beeld staat.
                  Aan de andere kant is de schikking heel goed. Het is voor mij de eerste keer dat ik met een Canon DSLR alle focuspunten tegelijk kan gebruiken om scherp te stellen op een onderwerp dat wel in het midden van het beeld staat.

De bediening en het bekijken van fotos is identiek aan en gaat even vlug en even vlot als op de Canon 20D maar het is toch iets anders omdat de knoppen iets verder uit elkaar staan.

zijn er merkbare verschillen in AF
                  Nee, een Canon 5D focust niet beter in single AF dan een Canon 20D. Toch niet dat ik het kan merken. Focus tracking heb ik niet nodig.

voel je het extra gewicht of is dat verwaarloosbaar
                  De combinatie 5D + 70-200L IS voelt ongelooflijk goed aan en ik heb het gevoel dat ik hiermee een ganse dag zou kunnen rondlopen, gewoon omdat ik weet wat het resultaat is met de Canon 5D. Dus ik voel het gewicht niet. Maar de Canon 20D is duidelijk lichter en is in combinatie met bijvoorbeeld de 50 1,4 totaal anders dan de Canon 5D met bijvoorbeeld de 70-200L IS.

beeldkwaliteit in de praktijk
                  Erg goed. Ik heb vooral portretfotos gemaakt en de resultaten zijn heel heel goed. (om het voorzichtig uit te drukken). Ik heb nog geen fotos op pixel niveau bekeken maar ik zou ook niet weten waarom dat zou nodig zijn. Bekijk hiervoor zelf de voorbeeldfotos op dpreview.

Dit zijn zo even wat vraagjes die ik had want heb nog niet met een 5D kunnen werken.
                  Je kan altijd vragen stellen maar het kan soms iets langer duren voor je een antwoord zal krijgen.

En als extra:
                  Ik krijg wel vrij veel vignetting, ook op hogere f getallen met zoom lenzen, maar als je met een Canon 5D kan fotograferen dan is dat het laatste probleem waaraan je denkt. Eerst de fotos maken en daarna kan er altijd gecorrigeerd worden.

Het geluid van de Canon 5D is bijna even hoorbaar als dat de Canon 20D maar is veel en veel aangenamer om te horen. Als vergelijking: Een Canon 10D kan ik bijna niet horen op enkele meters afstand en de Canon 20D vind ik luidruchtig en onaangenaam.

Ik heb wel wat stof op de sensor, en ik wil deze nog niet reinigen voor de Canon 5D is afbetaald , maar het goede nieuws is dat het stof veel minder zichtbaar is op f8 en f11 dan ik had verwacht. Maar wel zichtbaar.

De snelheid waarmee de batterij wordt ontladen is erg opvallend. De Canon 5D moet erg veel verbruiken. Met de Canon 10D en 20D is dit nooit een probleem geweest maar met de Canon 5D zal het wisselen van de batterijen even frequent nodig zijn als het wisselen van de CF kaart bij een 20D.

Dat de ISO waarde in 1/3 ev kan ingesteld worden is een belangrijk voordeel. De spotmeting is ongelooflijk nuttig en ik was gewoon vergeten hoe efficient spotmeting kan gebruikt worden. Gewoon onbegrijpelijk dat spotmeting op de Canon 10D en Canon 20D niet aanwezig is.

Het displayen van de ISO waarde in de zoeker tijdens het wijzigen is wel goed maar toch toont de status lijn in totaal veel te weinig informatie. Dit moet veel beter kunnen.

De grotere LCD is heel bruikbaar. De text is beter leesbaar en voor mij meer dan voldoende. De helderheid is laag maar staat bij mij nog steeds default. In vol zonlicht zal dit wel een probleem worden.
                  Het histogram display krijgt een onvoldoende. De halve LCD wordt niet gebruikt. Kan Canon nu werkelijk niet even bij Nikon leren hoe het wel kan ? (Hoe gaat die reklame van Canon nu ook al weer ?)

Jan.

Comment

De snelheid waarmee de batterij wordt ontladen is erg opvallend. De Canon 5D moet erg veel verbruiken. Met de Canon 10D en 20D is dit nooit een probleem geweest maar met de Canon 5D zal het wisselen van de batterijen even frequent nodig zijn als het wisselen van de CF kaart bij een 20D.

Is dat wellicht met gebruik van de IS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robert62
                      Is dat wellicht met gebruik van de IS?
                      Dat is met gebruik van IS. Maar de sensor van de Canon 5D zal ook wel wat meer verbruiken dan een APS sensor en het wegschrijven van de fotos vraagt ook meer energie per foto. En het is de eerste keer dat de kleine batterij BP511 samen met een FF sensor wordt gebruikt. Maar daardoor is het gewicht van de Canon 5D beperkt(er). Gewoon enkele reserve batterijen meenemen. Bovendien gaan de 1GB CF kaarten met RAW fotos ook niet echt lang mee.

Jan.

Comment

Ik denk dat het Jan_35D is. (10D + 20D + 5D)
                        Als nu de opvolger van de 20D de 35D is dan is Jan_35D nog steeds bruikbaar.
                        Ah dedju ik dacht dat je jouw 10D ondertussen al verkocht had jan_35D dus
                        Totaal gebrek aan katten!
                        Het toeval wil dat ik het de komende tijd heel druk krijg dus ik weet niet of er onmiddelijk kattefotos gaan volgen.
                        Hoeft absoluut niet hoor er zijn meer dan genoeg foto's te vinden. Maar ja jij ging mij overtuigen een 5D te kopen met katfoto's had je gezegd he en ik zoek nog steeds een goed excuus om de stap te zetten.
                        De 5D is een 20D. Maar het gevoel van een 5D is totaal anders. Wie een 5D kan kopen moet dit zeker doen. Het detail in de fotos is gewoon indrukwekkend.
                        Ik ben tevreden dat ik een 20D heb als ik fotos moet maken maar als ik fotos mag maken dan zal het altijd met de Canon 5D zijn.
                        Klinkt heel goed
                        De Canon 5D voelt trager dan de Canon 20D. Maar omdat bij de Canon 5D alles groter is lijkt de iets tragere snelheid ook erg normaal. En omdat ik de snelheid van de Canon 20D nooit nodig heb gehad is dit voor mij zeker geen enkel probleem. Wie denkt 5 beelden per seconde echt nodig te hebben moet de Canon 5D zeker niet overwegen.
                        Ik had het eigenlijk meer over de algemene gebruikssnelhied, zijnde snel beelden bekijken etc. De 5fps daar heb ik eigenlijk niet echt iets aan. Ik wou dat mijn 20D mij de keuze zou geven naar 3fps. Dan zou ie daar alvast 99% van de tijd op staan. Ik kan mij inbeelden dat voor prof's het bijvoorbeeld belangrijk kan zijn het exacte moment vast te leggen waarop de bal geraakt wordt maar voor mij is een fractie daarvoor of daarna ook uitstekend en dan is 3fps voldoende.
                        De focuspunten zijn een verhaal apart:
                        Aan de ene kant is de schikking heel slecht. Het is onmogelijk om scherp te stellen op een onderwerp dat niet in het midden van het beeld staat.
                        Aan de andere kant is de schikking heel goed. Het is voor mij de eerste keer dat ik met een Canon DSLR alle focuspunten tegelijk kan gebruiken om scherp te stellen op een onderwerp dat wel in het midden van het beeld staat.
                        Ik snap wat je wil zeggen. Het is heel goed voor de evaluative metering maar je moet wel focussen en herframen. Eigenlijk niet zo goed want juist met heel kleine dof kan dit een probleem zijn. Maar kom in veel gevallen doen we dit toch al want het werkt zo snel.
                        De bediening en het bekijken van fotos is identiek aan en gaat even vlug en even vlot als op de Canon 20D maar het is toch iets anders omdat de knoppen iets verder uit elkaar staan.
                        Dat is wat ik wou weten en dat is dus goed nieuws.
                        Nee, een Canon 5D focust niet beter in single AF dan een Canon 20D. Toch niet dat ik het kan merken. Focus tracking heb ik niet nodig.
                        Tja als je het niet gebruikt kan het niet beter of slechter zijn. Zal ik dus zelf eens testen wanneer ik kan. Ik gebruik dat namelijk toch wel eens en daarvoor lagen de focuspunten veel te ver uit elkaar op de 20D omecht effectief te zijn. Die 6 verborgen af sensors laten mij dus hopen op verbetering. Alhoewel met die FF liggen al de AF punten al meer in het midden en zou het sowieso al opgelost kunnen zijn.
                        [quote]
                        De combinatie 5D + 70-200L IS voelt ongelooflijk goed aan en ik heb het gevoel dat ik hiermee een ganse dag zou kunnen rondlopen, gewoon omdat ik weet wat het resultaat is met de Canon 5D. Dus ik voel het gewicht niet. Maar de Canon 20D is duidelijk lichter en is in combinatie met bijvoorbeeld de 50 1,4 totaal anders dan de Canon 5D met bijvoorbeeld de 70-200L IS.[/quot] Wooha veel te groot en zwaar voor mij . Maar ik heb al uitstekende resultaten gezien met de 70-300 DO dus ik maak er mij geen zorgen over.
                        Erg goed. Ik heb vooral portretfotos gemaakt en de resultaten zijn heel heel goed. (om het voorzichtig uit te drukken). Ik heb nog geen fotos op pixel niveau bekeken maar ik zou ook niet weten waarom dat zou nodig zijn. Bekijk hiervoor zelf de voorbeeldfotos op dpreview.
                        Op pixelniveau bekijk ik nooit foto's enkel print en max 100% viewing is wat ik doe maar de 5D lijkt uitstekend van wat ik er al van kunnen zien heb. doet mij zelfs vaak denken aan de ervaring die ik had met de beelden van de D30 die ik altijd zo goed vond in vgl met de rest en die toch voor mij een reden was om voor Canon te kiezen. Ik heb dit nu ook wel voor met 5D. Alleen ik kan het mij eigenlijk niet verantwoorden want ik heb niets meer nodig dan die 20D.
                        Je kan altijd vragen stellen maar het kan soms iets langer duren voor je een antwoord zal krijgen.
                        Geen probleem hoor alvast bedankt.
                        En als extra:
                        Ik krijg wel vrij veel vignetting, ook op hogere f getallen met zoom lenzen, maar als je met een Canon 5D kan fotograferen dan is dat het laatste probleem waaraan je denkt. Eerst de fotos maken en daarna kan er altijd gecorrigeerd worden.
                        Ik betwijfel dat ik het een probleem zou vinden maar dat kan ik alleen zeggen wanneer ik hem wat zitten testen heb.
                        Het geluid van de Canon 5D is bijna even hoorbaar als dat de Canon 20D maar is veel en veel aangenamer om te horen. Als vergelijking: Een Canon 10D kan ik bijna niet horen op enkele meters afstand en de Canon 20D vind ik luidruchtig en onaangenaam.
                        Je wordt het gewoon maar het is toch waarschijnlijk zowat het grootste nadeel van de 20D dus ik had beter gehoopt van de 5D. Maar allee aangenamer is toch al een verbetering. De 10D was een droom op dat vlak en de 350D komt wel in de buurt maar kan de 10D toch bijlange niet evenaren.
                        Ik heb wel wat stof op de sensor, en ik wil deze nog niet reinigen voor de Canon 5D is afbetaald , maar het goede nieuws is dat het stof veel minder zichtbaar is op f8 en f11 dan ik had verwacht. Maar wel zichtbaar.
                        Stof is in mijn opinie een overroepen probleem en hier maak ik mij dus geen zorgen over.
                        hmm dat hangt van de grote van de CF kaart af he een 16mb.... Eigenlijk wil ik op 1 lading met een IS lens toch 200 foto's halen. En misschien wel goed voor mij want de 20D houdt het zo lang uit op 1 lading dat ik gewoon altijd vergeet mijn batterijen op te laden. Ik hab altijd meerdere reservebatterijen maar als ze leeg zijn.......
                        Dat de ISO waarde in 1/3 ev kan ingesteld worden is een belangrijk voordeel. De spotmeting is ongelooflijk nuttig en ik was gewoon vergeten hoe efficient spotmeting kan gebruikt worden. Gewoon onbegrijpelijk dat spotmeting op de Canon 10D en Canon 20D niet aanwezig is.
                        wel die 1/3 iso dat zal ik wel eens gebruiken maar die spotmeting moet ik niet hebben. Partial is meestal veel handiger in gebruik dan een echte spot. Ik betwijfel dat ik het zou gebruiken. Enkel in beelden met heel grote contrastverschillen waar je de spot nodig hebt om er juist op te zitten kan dit een voordeel zijn. Voor de rest doet partial hetzelfde als spot alleen handiger.
                        [quote ]
                        Het displayen van de ISO waarde in de zoeker tijdens het wijzigen is wel goed maar toch toont de status lijn in totaal veel te weinig informatie. Dit moet veel beter kunnen.[quote] Helemaal akkoord maar je kan het uiteindelijk toch al zien daar ben ik al heel blij om.
                        De grotere LCD is heel bruikbaar. De text is beter leesbaar en voor mij meer dan voldoende. De helderheid is laag maar staat bij mij nog steeds default. In vol zonlicht zal dit wel een probleem worden.
                        Het histogram display krijgt een onvoldoende. De halve LCD wordt niet gebruikt. Kan Canon nu werkelijk niet even bij Nikon leren hoe het wel kan ? (Hoe gaat die reklame van Canon nu ook al weer ?)
                        Yep grotere LCD moet nu dat is nu eenmaal de standaard geworden en dat historgram kan er bij mij ook niet in dat moet beter kunnen.

Bedankt voor de reply!

Comment

Working...
                        X