Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eos 5D full review op DPReview

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eos 5D full review op DPReview

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
    Op verschillende plaatsen bieden ze nu de body aan zonder de lens maar krijg je de kans om nadien de lens vrijblijvend bij te kopen aan de kitprijs ... misschien nog interessant voor wie dit wil. Nu de body kopen en nadien de lens aan volle prijs laat u meer verlies maken dan hetgeen je kan winnen door nu in het buitenland te kopen.
    Bedankt voor deze info. Ik zal even vragen hoe mijn leverancier over deze optie denkt. En nee, ik heb nog geen euro betaald.

Jan.

Comment

Ik vind het eigenlijk raar Jan dat jij of iemand anders twijfelt tussen 5D of D200. Natuurlijk kan je ertussen twijfelen als je aan het twijfelen bent tussen FF of crop maar eens je daaruit bent zie ik iemand nog wel twijfelen tussen 20D , D200 en nog wat anderen maar een 5D hoort er dan toch niet meer bij of is de enige keuze.

Als je niet echt een voordeel ziet door naar FF te gaan zou ik het niet doen want binnen 6 maand heb je waarschijnlijk toch de 20D opvolger alhoewel het wel waarschijnlijk is denk ik dat die de upgrade niet waard zal zijn. Een pak goedkoper dan de 5D zal ie alvast wel zijn. En wie weet verrassen ze mij.

Zelf zou ik eigenlijk wel zo een FF willen want dat zou mij liggen qua DOF controle alhoewel ik toch wat teleurgesteld ben dat er niet een echte stap vooruit is tov 20D/1DII op gebied van hoge iso beelden(hij is immers toch serieus jonger). Alhoewel de extra MP sowieso wel zorgen voor die stap vooruit. Maar eigenlijk is voor mij de grootste aantrekkingskracht de kit met lens dat is voor mij de killercombinatie. En mijn lenzen zijn toch ook goed genoeg dat ik mij nergens zorgen over hoef te maken. Sowieso worden die zorgen door sommigen zwaar opgeblazen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
        En mijn lenzen zijn toch ook goed genoeg dat ik mij nergens zorgen over hoef te maken. Sowieso worden die zorgen door sommigen zwaar opgeblazen!
        Aha, voel ik mij aangesproken??
        CA kills the image, sorry, dat is nu eenmaal mijn standpunt.
        Ik was fervente aanhanger van FF, maar als ik zie dat lenzen die als top beschouwd worden het net wat minder doen, zie ik meer toekomst in een kleine cropcamera.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
          Ik denk dat idd veel mensen twijfelen. Het is niet normaal dat een toestel ZO goed verkrijgbaar is. Kost ook wel een aardige cent hé.
          AL lijkt 3000€ voor een toestel met dergelijke kwaliteiten dan toch ook weer niet zoveel . magische grens van onze oude 100.000 frank gepasseerd?
          Het grappige is dat die grens rekbaar is. Eerst roept iedereen: als ik dat toestel met die specificaties voor zoveel euro kan krijgen koop ik hem ! Een jaar later zijn de grenzen opgeschoven en wordt dat exacte toestel met die specs niet verkocht omdat'ie te duur is. Met name omdat de "mindere" toestellen in verhouding ook goedkoper geworden zijn.

Voor mijn gevoel is nu een fase van verzadiging aangebroken. Hetzelfde principe als met computers. De prijzen zullen gaan dalen totdat een zekere bodem bereikt is. Nadat die bodem bereikt is zullen de specs er beter op worden, maar de prijs zal gelijk blijven. Voor minder geld is het simpelweg niet mogelijk een camera te bouwen en erop te verdienen, maar de concurrentie zal steeds weer dwingen tot vernieuwing.

Ik denk dat de 5D een pracht van een camera is. Maar of'ie de meerprijs van een drop camera waard is Voor mij op dit moment toch niet. M'n 10D doet het nog steeds veel te goed om € 3000,- uit te geven aan een weliswaar betere camera, maar zonder echte noodzaak voor de verbeteringen.
          Groeten,

Albert Jan

Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

Comment

Ik heb vandaag ook de 5D effe in men pollekes gehad.
            Mooi toestel, voelt zeer degelijk aan. Veel degelijker dan men laatste Canon die ik had, maar niet zo degelijk als het 1tje.

Godzijdank is ie groter dan de 20D, en de sluiter is ook aangenaam.
            FF viewfinder is ook leuk en aangenaam. Minpunten ? Ongetwijfeld, maar iedere cam heeft dat, niet waar ?

En neen, geen gelul over lenzen deze keer.

Comment

Ik vind het eigenlijk raar Jan dat jij of iemand anders twijfelt tussen 5D of D200. Natuurlijk kan je ertussen twijfelen als je aan het twijfelen bent tussen FF of crop maar eens je daaruit bent zie ik iemand nog wel twijfelen tussen 20D , D200 en nog wat anderen maar een 5D hoort er dan toch niet meer bij of is de enige keuze.
              Kevlar, wat je hier schrijft definieert heel exact het probleem. Is FF wel de juiste keuze ? En verantwoordt FF wel de meerprijs ? En wegen de nadelen van een crop sensor voldoende op tegen de voordelen ?

Als je niet echt een voordeel ziet door naar FF te gaan zou ik het niet doen want binnen 6 maand heb je waarschijnlijk toch de 20D opvolger alhoewel het wel waarschijnlijk is denk ik dat die de upgrade niet waard zal zijn. Een pak goedkoper dan de 5D zal ie alvast wel zijn. En wie weet verrassen ze mij.
              Ik verwacht 8 tot 10 mp voor ongeveer 1000 euro. Een stuk minder duur dus dan de Nikon D200 maar ook met minder features. 2004 was het jaar van 6 MP. 2005 is het jaar van 8 MP. Vanaf 2006 worden alle fototoestellen 10 MP.

Zelf zou ik eigenlijk wel zo een FF willen want dat zou mij liggen qua DOF controle alhoewel ik toch wat teleurgesteld ben dat er niet een echte stap vooruit is tov 20D/1DII op gebied van hoge iso beelden(hij is immers toch serieus jonger). Alhoewel de extra MP sowieso wel zorgen voor die stap vooruit. Maar eigenlijk is voor mij de grootste aantrekkingskracht de kit met lens dat is voor mij de killercombinatie. En mijn lenzen zijn toch ook goed genoeg dat ik mij nergens zorgen over hoef te maken. Sowieso worden die zorgen door sommigen zwaar opgeblazen!
              Na veel nadenken ben ik tot de conclusie gekomen dat merkwaardig genoeg FF bijna geen enkel voordeel voor DOF controle oplevert. Alleen in extreme gevallen is er een DOF voordeel.

Waarom wil ik dan een Canon 5D ?
              Een eerste reden is natuurlijk omdat ik een Canon 5D kan betalen.
              Maar een tweede reden is dat een FF 5D voor mij een ideale aanvulling lijkt van de 20D. En meer redenen blijven er op dit moment niet meer over.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D

Maar een tweede reden is dat een FF 5D voor mij een ideale aanvulling lijkt van de 20D. En meer redenen blijven er op dit moment niet meer over.

Jan.
                Ik had normaliter al een 5D in mijn handen moeten hebben, maar door externe omstandigheden schuif ik de aankoop even naar begin volgend jaar door, ik heb nu toch niet voldoende tijd.
                De reden is bij mij erg simpel :
                Ik ben niet direct de man voor het lange telewerk, eerder breedhoek en portretwerk, en breedhoek primes zijn er nog steeds niet echt in digitaal cropland. De Canon zoomlenzen zijn niet echt interessant op een crop camera (zowel de 24-70 de 70-200 lijden daaronder)
                Verder wil ik een grotere kijker (manual focus)

sugar
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                  Verder wil ik een grotere kijker (manual focus)

sugar
                  Mijn zoeker is nochtans groot & helder genoeg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                    Aha, voel ik mij aangesproken??
                    CA kills the image, sorry, dat is nu eenmaal mijn standpunt.
                    Ik was fervente aanhanger van FF, maar als ik zie dat lenzen die als top beschouwd worden het net wat minder doen, zie ik meer toekomst in een kleine cropcamera.
                    Wel vermits je reageert veronderstel ik dat je jezelf aangesproken voelt he

Was niet speciaal op jou hoor meer op al de ongeloofelijke dingen die op dpreview verteld worden door sommigen.

Anderzijds Rudy als je beweert dat CA kills the image en dat volgens jou ook op de 5D slaat. Wel ga dan een de echte samples bekijken op dpreview en zeg eens eerlijk zit daar CA tussen die voor jou de image kilt. Ik betwijfel het.

Comment

Wel vermits je reageert veronderstel ik dat je jezelf aangesproken voelt he

Was niet speciaal op jou hoor meer op al de ongeloofelijke dingen die op dpreview verteld worden door sommigen.

Anderzijds Rudy als je beweert dat CA kills the image en dat volgens jou ook op de 5D slaat. Wel ga dan een de echte samples bekijken op dpreview en zeg eens eerlijk zit daar CA tussen die voor jou de image kilt. Ik betwijfel het.
                      LOL , tja, ik heb toch wel voorbeelden gezien waar dit voor mij telt. met de 24-70L notabene. Maar ja, ieder zijn criteria hé. Ik blijf het een ongelooflijke camera vinden. en de ca heeft heeft niks met de camera op zich te maken, wel met het concept / limieten van het glas.
                      De 5d presteerd naar het schijnt wel uitstekend met primes, maar die weg wil ik niet inslaan.
                      Ik ben aan het wachten op een Minolta 9d fullframe, maar, en waarschijnlijk zal dat ook wel zo zijn, tenzij het minolta glas toch nog beter is (en ik spreek niet over de tamron rebrandeds), als de ca te hoog is, haak ik ook af, en zal ik wel een goede widezoom kopen. mss zelfs een croplens?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom
                        Mijn zoeker is nochtans groot & helder genoeg
                        dat kan voor jou zo zijn, die zoeker een klein beetje beter dan een 20D zoeker, maar een 5D zoeker is toch weer een maatje groter.

Jammer genoeg is ook op de 5D de zoeker nog steeds niet zooo enrom groot, mijn oude Fujica doet een pak beter

sugar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                          Kevlar, wat je hier schrijft definieert heel exact het probleem. Is FF wel de juiste keuze ? En verantwoordt FF wel de meerprijs ? En wegen de nadelen van een crop sensor voldoende op tegen de voordelen ?
                          Ah ja als je daar nog niet uit bent dan kan je nog over alles twijfelen natuurlijk.
                          Ik verwacht 8 tot 10 mp voor ongeveer 1000 euro. Een stuk minder duur dus dan de Nikon D200 maar ook met minder features. 2004 was het jaar van 6 MP. 2005 is het jaar van 8 MP. Vanaf 2006 worden alle fototoestellen 10 MP.
                          Eigenlijk verwacht ik niet veel als update. Meer iets alla 1DMKIIn. Iets grotere buffer, de extra focuspunten van 5D, grotere LCD. De sensor blijft denk ik dezelfde voor nog een Half jaar extra of zo.
                          Na veel nadenken ben ik tot de conclusie gekomen dat merkwaardig genoeg FF bijna geen enkel voordeel voor DOF controle oplevert. Alleen in extreme gevallen is er een DOF voordeel.
                          Voor mijn gebruik zijn die gevallen eigenlijk niet zo extreem. Ik ben dit jaar toch al meerdere keren op de limiet gestoten waar ik met mijn 50 F1.4 niet kan bereiken wat ik wou en een andere positie innemen was er echt niet bij eigenlijk. Vandaar dat dit mijn interesse heeft Meer DOF is veel gemakkelijker dan minder DOF.

Jan.
                          Alvast veel plezier met je 5D

Comment

Voor mijn gebruik zijn die gevallen eigenlijk niet zo extreem. Ik ben dit jaar toch al meerdere keren op de limiet gestoten waar ik met mijn 50 F1.4 niet kan bereiken wat ik wou en een andere positie innemen was er echt niet bij eigenlijk. Vandaar dat dit mijn interesse heeft Meer DOF is veel gemakkelijker dan minder DOF.
                            Hehehe interesse in een 50L misschien

sugar.

Comment

Ah ja als je daar nog niet uit bent dan kan je nog over alles twijfelen natuurlijk.
                              Inderdaad, twijfelen is een hobby van mij.

Eigenlijk verwacht ik niet veel als update. Meer iets alla 1DMKIIn. Iets grotere buffer, de extra focuspunten van 5D, grotere LCD. De sensor blijft denk ik dezelfde voor nog een Half jaar extra of zo.
                              Dat is ook wat ik bedoel. Er zal vooral via het prijsverschil met Nikon geconcurreerd worden.

Voor de 50 1,4 of de 50 1,0 is er geen alternatief zonder FF. Ook niet voor de 85 1,2L. En ik wil wel een 200 mm f2.0 lens kopen, maar dan enkel voor FF.

Alvast veel plezier met je 5D
                              Bedankt, dat zal geen probleem zijn.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                                Hehehe interesse in een 50L misschien

sugar.
                                Ja hoor aan een goed prijsje zeker! Maar voor dat laatste vrees ik een beetje

Comment

Working...
                                X