Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony H1 of Panasonic FZ20 of...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony H1 of Panasonic FZ20 of...

Ik zoek een camera met ca 10x zoom, een goede flits, en snelle bediening. Na zoeken bij dpreview etc kwamen de Sony H1 en de panasonic FZ20 er voor mij goed uit.
    Heeft iemand argumenten voor of tegen een van deze twee of misschien nog een andere optie ?

Tony D
    KM 7D/KM 17-35 D/Minolta 28-135 + Canon A620

Re: Sony H1 of Panasonic FZ20 of...

Oorspronkelijk geplaatst door Tony D
    Ik zoek een camera met ca 10x zoom, een goede flits, en snelle bediening. Na zoeken bij dpreview etc kwamen de Sony H1 en de panasonic FZ20 er voor mij goed uit.
    Heeft iemand argumenten voor of tegen een van deze twee of misschien nog een andere optie ?

Tony D
    Kijk ook even naar FZ-30 (duurder, maar wel de moeite..)

Indien het niet zoveel mag kosten dan is de Powershot S2 IMHO de overduidelijke winnaar...

Zoek maar eens op het forum hier op FZ-30 en Powershot S2

Comment

De FZ30 geeft al bij lage iso-waardene rg veel ruis (zie ook dpreview). Daarom valt die af. Ik heb de S1 te leen gehad en daar vond ik de bediening minder prettig. Dat is natuurlijk een kwestie van persoolijke voorkuer (in mijn geval afkeur), zodat ook de S2 niet in mijn voorkuerslijstje staat. Maar ik zal er nog eens naar kijken.
      KM 7D/KM 17-35 D/Minolta 28-135 + Canon A620

Comment

De FZ30 geeft al bij lage iso-waardene rg veel ruis (zie ook dpreview). Daarom valt die af.
        Oei, als de iso-waarden bij de FZ-30 al niet voldoen, vergeet de sony H1, Canon S2 en de fz-20 dan ook maar...

Dan rest er nog maar 1 cam en dat is de Fuji S9500 die zou het op dat vlak ietwat beter doen, maar dan moet je kunnen leven met de aggressieve ruisonderdrukking...

Ik heb ook maanden gezocht naar de perfecte prosumer, om uiteindelijk toch een DSLR te kopen en heb me dat nog niet beklaagd

Doe jezelf een lol en koop u een 2ehandse DSLR + 2ehands allround lens...
        Het zal em niet zoveel schelen in prijs, geloof me vrij

- 2dehandse 300D + kitlens 18-55mm = 450 EURO
        - Nieuwe Sigma 70-300 APO DG = 225 Euro
        - Kaartje 512 mb = 35 Euro
        = 710 EURO totaal

- Hiermee hoef je je geen zorgen te maken over ruis bij hogere ISO's
        - Véél minder CA
        - Je hebt veel meer bereik: 18-300mm = 29-480mm op een 300D
        - Groter = Je hebt iets deftig om vast te houden (kan ook nadeel zijn natuurlijk
        - Veel mooiere DOF (minder, dus mooie background-blur)

Comment

De FZ30 geeft al bij lage iso-waardene rg veel ruis (zie ook dpreview). Daarom valt die af. Ik heb de S1 te leen gehad en daar vond ik de bediening minder prettig. Dat is natuurlijk een kwestie van persoolijke voorkuer (in mijn geval afkeur), zodat ook de S2 niet in mijn voorkuerslijstje staat. Maar ik zal er nog eens naar kijken.
          1) De FZ30 heft niet méér ruis dan eender welke andere prosumer en niet méér dan de FZ20.
          2) Dat ruisprobleem van de prosumers wordt redelijk overdreven
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Nadeel van die S2 is het LCD. Die mag dan wel uitklapbaar zijn maar bij het minste zonlicht zie je daar geen kl***n meer op.
            Voordeel van de camera is dat je er ook kwalitatief goede filmpjes mee kan maken.

De H1 is heel veel camera voor weinig geld. Nadeel zijn de duurdere memory sticks. Alhoewel het prijsverschil niet meer zo groot is.

Op de FZ20 kun je een externe flitser opzetten. Is dan ook duurder dan de H1.

Op gebied van beeldkwaliteit zullen ze niet erg verschillen.

Comment

Tony,
              ik heb je een PM gestuurd, want toevallig doe ik mijn Sony H1 van de hand

Comment

Working...
              X