Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d50 of d70s

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• d50 of d70s

Ik ga mijn eerst digitaal reflextoestel aanschaffen.Maar nu twijfel ik of ik de Nikon D50 of de D70s zou kopen.En is voor een beginner de Tamron 18-200 een goede lens?Die wordt verkocht in kit met de D50.Dit is trouwens mijn eerste post hier op dit forum.Ben in volle verwachting van al jullie goede raad
    Groetjes Rudi
    Last edited by Pixelpainter; 5 november 2005, 15:57.
    I like it raw......with Nikon stuff

http://www.pixelpainter.be/

Re: d50 of d70s

Als het dringend is stelt de vraag zich niet : D70S is op het ogenblik nauwelijks te krijgen. Heb zelfs al een paar winkels gezien die terug de D70 aanbieden en aan prijzen niet min.
    fotosite

Comment

Ik zou ook voor de D70s gaan.

En als je nog een maandje of twee kan wachten, als de D200 verkrijgbaar is,
      kan je koopjes doen met de D70 (die niet moet onderdoen voor zijn jongere broer) . Zeker op de 2de hands markt.

Over de lens kan ik me niet uitspreken.
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

2 de hands spreek me echt niet aan voor zo'n toestel.

Comment

Staat nu een D50 op forum te koop zie ik..
          Ik heb zelf pas een tweede Body van de D70 gekocht met maar tweeduizend foto's op de teller hier op het forum.
          Als je er zelf niks van kent neem dan iemand mee met kennis van zaken...Maar je kan soms wel een koopje doen hier op het forum hoor.
          Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
          Hier op dit forum.

Comment

Hallo

Ik heb zowat een maandje mijn D50 en ik ben er best tevreden mee, alles wat ik nodig heb zit er op en aan, eenvoudige maar toch veelzijdige bediening en een goede prijs. Hij ligt goed in de hand en op hoge ISO waarde zefs minder ruis dan de D70. Samen met het objectief dat je op het oog hebt zeker een goede keuze.

Groetjes
            Spogy
            Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Kijk eens bij www.dpreview.com zou ik zeggen, daar staan uitgebreide camera reviews van bijna alle digitale camera's. En voor lenzen kun je altijd een kijkje nemen op de review site van www.fredmiranda.com
              Succes met de aankoop,

JLP
              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
              --------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan van ginkel
                Ik heb zelf pas een tweede Body van de D70 gekocht met maar tweeduizend foto's op de teller hier op het forum.
                Een teller kan je ten allen tijde "resetten"

Comment

Heb zelf sedert 4 maanden de Nikon D50 met de Tamron 18-200. Ziehier enkele bevindingen die ik onlangs in een gelijkaardige topic neerschreef:

De D50 vind ik een schitterend toestel dat al mijn verwachtingen inlost. Zowel op automatisch (de familiekiekjes) als op manueel valt er prima mee te werken en zijn de instelmogelijkheden zeer uitgebreid. Ondanks het feit dat dit het kleine broertje van de Nikon DSLR's is, is het toestel prima uitgerust, en zijn de verschillen met de grotere broer (D70 en D70S) eerder gering. De beeldkwaliteit is overigens minstens zo goed (en daar is het tenslotte nog steeds om te doen, niet?). Van alle toestellen die ik geprobeerd heb (Canon 350D, Minolta 5D en D50) lag de D50 het beste in de hand. De kwaliteit en degelijkheid is zoals je van een Nikon mag verwachten: klasse!

De Tamron lens 18-200 is voor mij het ideale compromis tussen bereik, kwaliteit en prijs. De focussnelheid vind ik persoonlijk zeer aanvaardbaar. En hoewel dit geen toplens is, ben ik vaak verrast door de scherpe resultaten.
                  Mijn advies: neem geen kitlens, maar de Tamron 18-200. Je zal wat meer betalen, maar je hebt meteen een enorm bereik zonder dat je lenzen moet wisselen (minder gevaar voor stof op je sensor!). De optische kwaliteit van de kitlens van de D50 is niet beter dan deze van de Tamron.

Sedert 3 weken heb ik ook de Nikon 50mm/1.8. Die is weliswaar nog een stukje scherper, sneller en stiller. De ideale, betaalbare aanvulling om ook bij weinig licht mooie resultaten te behalen.

Succes met de keuze!

Wim
                  Fujifilm X-H1 met (te) veel lenzen
                  Fujifilm X100V

Comment

Bedankt voor jullie snelle en goede reaktie op mijn vraag.Ik ga voor de D50 gaan met de Tamronlens 18/200.Graag had ik hier nog wat feedback over gehad.Voldoet deze lens voor de gebruikelijke huis,tuin,kids(waar het soms toch aankomt op wat snelheid) en keukenkiekjes of moet ik nog uitbreiden met een aanvullende lens?Een meer lichtgevoelige lens misschien?Ik heb nog een lens die standaard op mijn Nikon F-601 zit,35-80/1.4-5.6.Is die eventueel te gebruiken als aanvullende lens?
                    Last edited by Pixelpainter; 6 november 2005, 14:34.

Comment

Zoals je kon lezen heb ik de Tamron aangevuld met de Nikon 50mm/1.8. De Tamron is namelijk niet zo lichtsterk en dus eerder voor buiten geschikt. Voor binnenopnames gebruik ik nu geregeld de 50 mm. Deze heeft een grootste opening f1.8, terwijl de Tamron bij een brandpuntsafstand van 50 mm een grootste opening f5 heeft. De Nikon 50 mm heeft mij een goeie 100 Euro gekost.

Voor de "gebruikelijke huis, tuin, kids" is de Tamron 18-200 echt wel geschikt. Het grote bereik is dan enorm interessant, de lens is dan -zeker wat buitenopnames betreft- voldoende snel.

Persoonlijk vind ik deze 18-200 een uitstekende start, je hebt het volledige bereik. Je kan later nog steeds investeren in een lichtgevoeligere kwaliteitslens, maar ook dan is de Tamron geen verloren investering als wandellens. Je gaat er m.i. nooit spijt van hebben!

Gr's, Wim
                      Fujifilm X-H1 met (te) veel lenzen
                      Fujifilm X100V

Comment

... en vergeet niet dat je ook nog kan flitsen om het gebrek aan licht wat te compenseren!...

Comment

Working...
                        X