Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Baal van Canon powershot Pro 1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Baal van Canon powershot Pro 1

Ik heb even dringend jullie hulp nodig.

Op dit moment heb ik een Canon Powershot Pro 1. Ik ben een leek en heb deze op advies van de man van de winkel gekocht.

Stom... Nu, meer dan een jaar later....Een ietsiepietsie wijzer op foto gebied....

Ik wil... Sportfoto`s maken, een snelle camera, eentje die in auto beter is.

Wat blijkt... Ik kan op geen enkele manier mooie foto`s maken van mijn paarden, honden, sportwedstrijden enz... Waar flinke snelheid bij komt kijken haakt mijn Canon af. Focussen gaat ontzettend traag.

Wie kent dit en wie kan me tips geven. Mijn Canon gaat de deur uit en er komt dus iets anders. Welke camera is geschikt voor mijn doelen ?

Heb een Nikon D70s in mijn hand gehad en ik moet zeggen... snel, helder, makkelijk.....Diafragma instellen ging erg makkelijk en ondanks dat mij destijds verteld werd dan mijn Canon zeer makkelijk in gebruik is, vind ik het geen makkelijk toestel....

Wie kan me helpen ? Alvast mijn dank !
    Blijf jezelf, er zijn al genoeg andere.....

Re: Baal van Canon powershot Pro 1

je vergelijkt twee klasses.

compact vs dslr.

een powershot blijft een compact met zijn voor en nadelen.
    een dslr heeft ook zo zijn voor en nadelen..

je moet de D70s eens met een 10D of 20D van canon vergelijken
    foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
      je vergelijkt twee klasses.

compact vs dslr.

een powershot blijft een compact met zijn voor en nadelen.
      een dslr heeft ook zo zijn voor en nadelen..

je moet de D70s eens met een 10D of 20D van canon vergelijken
      ja, maar dat is het hem juist. Ik ben nog niet zover dat ik dat kan vergelijken.
      Cijfers enzo zeggen me nog niet zo heel veel. Wat is het voordeel van een Compact vs een dslr ? Want als een compact makkelijker in gebruik zou moeten zijn dan weet ik zonet nog niet of ik wel een overstap moet maken.

Met mijn nieuwe camera wil ik wel een cursus gaan volgen. Lijkt me wel zo verstandig. Ik heb een oog voor mooie foto`s en overal waar ik ben zie ik ook altijd situaties enzo om een mooie foto van te maken. Maar ja, alleen daarmee kom je niet zo ver. Mijn voorkeur gaat toch uit naar de sport, maar denk dat ik met mijn Canon niet echt ver kom daarmee..... Correct me if i`m wrong....

Comment

Dan nog even iets....

Ook ben ik "nog" niet van het bewerken enzo, dus als dat een nadeel van een dslr is dan zoek ik dat dus niet. Ik zal er tzt tijd en energie in gaan steken maar voorlopig wil ik gewoon mooie foto`s maken, met hier en daar een handmatige instelling, maar niks bewerken enzo....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Baby Q.
          Dan nog even iets....

Ook ben ik "nog" niet van het bewerken enzo, dus als dat een nadeel van een dslr is dan zoek ik dat dus niet. Ik zal er tzt tijd en energie in gaan steken maar voorlopig wil ik gewoon mooie foto`s maken, met hier en daar een handmatige instelling, maar niks bewerken enzo....
          dan vrees ik dat dslr niets voor jou is.
          rrn dslr vraagt altijd wel wat nabewerking en zeker in het begin.

Comment

Ik denk dat een goeie ouderwetse pro-SLR (met filmrollekes) nog wel het meest aangewezen is. Zo eentje van Canon met een snelle AF (EOS 3, EOS 1V).

Comment

Er zijn digitale spiegelreflexen die met een klein beetje de instellingen te veranderen heel goede foto's maken met een minimale nabewerking. Je kunt dan direct aan de slag en later kun je dan leren wat voor grote voordelen de nabewerking kan bieden, want die zijn er zeker. Aan welke camera's moet je dan denken:

Ik heb gehoord dat de Konica-Minolta 7D en 5D foto's maken die een minimale nabewerking nodig hebben. De autofocus zou snel genoeg moeten zijn, om actie te fotograferen.

Ik gebruik de Olympus E300 en ook deze camera geeft goede recht uit de camera foto's. Ook deze autofocus zou snel genoeg moeten zijn. Bovendien is het een goedkopere camera met 2 goede kitlenzen.

Eventueel een tweedehands camera met goede objectieven, dit is heel belangrijk!!!, kan ook een uitkomst bieden.

Ik ben bang dat elke prosumer, ook de nieuwsten, niet snel genoeg zijn voor jouw doel.. Na zelf een superlangzame prosumer gebruikt te hebben, begrijp ik dat je er behoorlijk van baalt. Er is ook nog een truc van pre-focus. Je focust dan op een gebied, vooraf, waarvan je zeker weet dat je onderwerp het gaat passeren. Op dat moment druk je in een serie af en dan moet er een goede bijzitten... Nadeel hiervan is dat je niet even een actiefoto kunt maken op elk gewenst moment met de door jou gewenste setting. Je bent altijd afhankelijk van de omgeving waar je onderwerp langs moet.. En dat kan nog wel eens lastig zijn..

Maar goed. Met een digitale spiegelreflex zul je je echt moeten verdiepen in fotografie om het maximale uit de camera te halen... Aan nabewerking zul je ook niet altijd ontkomen...

Ik hoop dat je hier wat aan hebt...

Groetjes,
              Bart

Comment

Laat je niet afschrikken van die nabewerking, dat valt best mee hoor.
                En gebruik de camera mogelijkheden, je kan de dslr's ook zelf laten "nabewerken", verscherpen, kontrastverhogen, allemaal geen probleem.
                Maar men heeft hier een sfeertje opgebouwd, alsof je geen goede fotos kan maken zonder een enorme kennis van photoshop en dergelijke, fotograferen in raw, en meer tijd achter de pc dan het fotograferen zelf. NIET waar dus.
                Hetgeen de meeste mensen tegenvalt is de verminderde scherpte tegenover consumer, maar als je in de camera de verscherping wat hoger zet, is er geen verschil meer hoor.

Comment

kijk ook eens naar de fuji s5500 , lijkt me meer iets voor jou
                  lekkere zoom , snelle focus , en wat meer mogelijkheden qua instellingen dan de canon...zeker de moeite waard
                  D200 / D70s

Comment

Als je wenst sportfoto's te maken is ook de kwaliteit van je lens belangrijk. Ga voor een laag diafragmagetal vb. f2.8 en snelle autofocus.
                    Ik heb zo'n lens en geen seconde spijt van gehad.

Body: zorg dat je ook een hogere ISO-waarde kan bereiken zonder al te veel ruis. Dat je aanvaardbaar kan werken op 1000 ISO bv. Body moet ook continue autofocus aankunnen. Vb. Nikon AF-C. Voor Canon ken ik de instelling niet zo goed.

Nabewerking: is voor mij een deel van de hobby. Ruis (zoveel mogelijk) er uit halen, levels e.d. Al doende leer je. Vroeger bij analoog in een doka zat je ook te bewerken na het trekken van een foto.

Maar het kost wat meer geld allemaal en gewicht.
                    Dat is een kwestie van keuze. Als ik met mijn fototas zit te zeulen hoor je mij niet klagen. Toch niet als ik met een foto achteraf zit, waar ik tevreden over ben.

Succes
                    Patrick
                    [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

Kijk, wat een fijne reacties, hier heb ik wat aan. Dank je wel !
                      Ik zal een kenner meenemen als ik op pad ga voor een andere camera...

@ BartK: Wat is prosumer ?

@ Rudy: Sfeertje opgebouwd dat zowat elke foto nabewerkt moet worden...
                      Mee eens... Die indruk krijg ik ook. Bewerken is een hobby en kan echte art zijn, weet ik wel. Maar een camera moet toch ook uit zichzelf mooie scherpe foto`s kunnen maken ?

Comment

heb je trouwens een idee wat het allemaal mag kosten?

(d)slr's hebben verschillende voordelen tegenover compactjes, een daar van is snelheid van de AF en het zo goed als niet bestaan van sluitervertraging.
                        Voor sport heel belangrijk dus.

nadeel is dan weer de kostprijs.
                        met een bijgeleverd kitlensje zal je geen sportfoto's kunnen maken.
                        uw pro1 heeft een lens van 28 - 200mm equiv.
                        lenzen van 200mm (of mss liefst nog wat meer?) kosten al snel veel geld, zeker als je een kwaliteitslens wilt, die ook nog eens een klein diafragmagetal heeft.
                        1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
                        EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Baby Q.
                          @ Rudy: Sfeertje opgebouwd dat zowat elke foto nabewerkt moet worden...
                          Mee eens... Die indruk krijg ik ook. Bewerken is een hobby en kan echte art zijn, weet ik wel. Maar een camera moet toch ook uit zichzelf mooie scherpe foto`s kunnen maken ?
                          Kijk, dat kan wel degelijk, en met het ene toestel al wat beter dan het andere.
                          Maar ik durf hier al niet meer te zeggen welke camera's dan wel in aanmerking komen ;-) dan krijg ik weer een regen van comments ivm ruis en onscherpte. (het is hier natuurlijk een canon-minded forum)

Comment

Een prosumer is een heel goede compact met veel instelmogelijkheden zoals de camera die je nu hebt. Dat is een prosumer, ze zitten meestal rond de prijs van alleen de body van een digitale spiegelreflex... of net iets duurder...

Groetjes,
                            Bart

Comment

Ik heb met belangstelling dit topic gevolgd en wil nu toch wel ff reageren, ik bezit zelf ook een Pro1 nl. Van de titel van dit topic ben ik ook een beetje gaan balen omdat ik deze toch wel erg negatief vind. Je geeft in diverse reacties aan dat je vooral de camera gebruikt om te gebruiken voor sportfotografie. (dus snelheid nodig) Maar volgens eigen zeggen ben je bij de keus voor de Pro1 uitgegaan van alléén het advies van de verkoper, wat in mijn ogen al niet zo verstandig is geweest. Ik heb vóórdat ik de keus maakte kontakt gezocht met wat mensen die deze camera al een tijdje gebruikten en heb diverse tests doorgenomen en de camera in mijn pollekes gehad in de winkel. Wat op dat moment voor mij ook belangrijk was was het feit dat ik wat "mobiele" probleempjes had en daardoor erg gecharmeerd was van het uitklapbaar LCD-schermpje waardoor ik toch wat makkelijker mijn hobby kon blijven doen. Als het puur om de "snelheid" gaat is deze camera echt geen topper hoor maar om dan te spreken van Balen is toch wat anders hé.
                              Ik haal er in mijn ogen best goede platen uit en daar gaat het mij om en verder wens ik je veel succes in je "zoektocht" naar de voor jou geschikte camera.
                              Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                              Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Working...
                              X