Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D200...de enige echte info...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D200...de enige echte info...

Oorspronkelijk geplaatst door Verlinden
    Bij Top-Foto voor body only 1699 € en met Nikkor 18-70 DX erbij 1999 €.

Not bad at all.
    1699 euro is de adviesprijs die De Beukelaar voorstelt voor de body .. dan koop ik liever bij de fotoboer om de hoek, en als ik de BTW terugtrek blijkt "BE" plots goedkoper dan "DE" aangezien het % BTW in "BE" hoger is als in "DE"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Visio
      1699 euro is de adviesprijs die De Beukelaar voorstelt voor de body .. dan koop ik liever bij de fotoboer om de hoek, en als ik de BTW terugtrek blijkt "BE" plots goedkoper dan "DE" aangezien het % BTW in "BE" hoger is als in "DE"
      Dat kan wel kloppen maar daar is de particulier niet mee gediend...
      In dat geval denkende....ben ik content met Europa
      "NL" bestaat ook nog als ik vriend Corné denk.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Ik vind het storend bij Canon dat ze zoveel tegelijk willen produceren en alles redelijk chaotisch maken om het sterk uit te drukken. Ze maken 1.3, 1.6 & FF sized sensors. Ze maken EF-S lenzen die op dit passen en op dat weer niet enz enz... Bij Nikon daarintegen vind ik het veel duidelijker; Alle dslr's krijgen een even grote sensor dus elke lens gaat ook hetzelfde aantal mm's zijn op eender welke dslr je koopt. Ze produceren minder camera's, maar slagen er tenminste in telkens opnieuw met een degelijk prijs/kwaliteit toestel te komen waar ook AL je lenzen weer op passen. Soms heb ik spijt van dat ik ooit in den tijd Canon heb gekocht maarja... ik wacht nog wel geduldig tot Canon komt met een toestel wat prijs/kwaliteit kan concureren met de D200.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
          Ik vind het storend bij Canon dat ze zoveel tegelijk willen produceren en alles redelijk chaotisch maken om het sterk uit te drukken. Ze maken 1.3, 1.6 & FF sized sensors. Ze maken EF-S lenzen die op dit passen en op dat weer niet enz enz... Bij Nikon daarintegen vind ik het veel duidelijker; Alle dslr's krijgen een even grote sensor dus elke lens gaat ook hetzelfde aantal mm's zijn op eender welke dslr je koopt. Ze produceren minder camera's, maar slagen er tenminste in telkens opnieuw met een degelijk prijs/kwaliteit toestel te komen waar ook AL je lenzen weer op passen. Soms heb ik spijt van dat ik ooit in den tijd Canon heb gekocht maarja... ik wacht nog wel geduldig tot Canon komt met een toestel wat prijs/kwaliteit kan concureren met de D200.
          De aanpak van Canon en Nikon is gewoon anders. Nikon heeft een gamma van degelijke fototoestellen die vooral veel kwaliteit voor hun geld bieden. Canon moet het hebben van vernieuwing en van hun eigen sensoren. Het heeft 3 jaar geduurd voor Nikon de 5MP D1X en de 6 MP D100 heeft vervangen door de 12 MP D2X en de 10 MP D200. In dezelfde periode heeft Canon DSLR met 4 MP, 8MP, 12MP en 16MP op de markt gebracht.
          Maar als je altijd het laatste en het beste wil zal je bij Canon veel meer geld uitgeven als bij Nikon. (Ik spreek uit ervaring )

Zelf vind ik de twee (of drie) formaten van Canon sensoren een groot voordeel. Zo is mijn 100 mm macro lens zowel een 100 mm macro op full frame als een 160 mm macro op 1,6 x.
          Als je veel tele wil dan kan je bij Canon voor een 1,6 x sensor kiezen. Als je veel vignetting wil dan kan je bij Canon voor een full frame sensor kiezen.Bij Nikon heb je die keuzevrijheid niet, maar ook dat is tijdelijk.
          Van zodra Sony full frame sensoren gaat aanbieden aan Minolta en alle andere merken zal ook Nikon volgen. Maar dat kan nog wel 3 jaar duren. Tot dat moment blijven de D2X en de D200 volop hun waarde behouden. (Wat van de Canon DSLR moeilijk kan gezegd worden )

Jan.

Comment

Working...
          X