Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Nikon D200...de enige echte info...
Collapse
X
-
-
Re: Nikon D200...de enige echte info...
Ik had het ook juist gezien.
http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditIk had het ook juist gezien.
Zeg en de prijs valt ook mee hoor!
Kost minder dan mijn S2 Pro destijds....
Ferm machien zo te zien.
Alhoewel...
Dit zijn de dpreviewprijzen?
D200 body only: £1299.99 / €1940
US: $1,699
Hoe zit dat nu?
Doet de dollar het goed of is er een probleem met de euro
Of zal Nikon-België hierin verandering brengen?Last edited by theokus; 1 november 2005, 18:07.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LuadHad ik vanmorgen al aangegeven in de andere topic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door theokuste te te laaat
Ferm machien zo te zien..
Of ze moesten de prijs naar hetzelfde niveau kunnen brengen, dan kan ik er ook ééntje betalen.
http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditCanon zal de verkoop van de 5D wel zien verminderen, die kost dubbel zoveel.
Of ze moesten de prijs naar hetzelfde niveau kunnen brengen, dan kan ik er ook ééntje betalen.
Toch zijn er enkele specs. van de 5D die indruk maken en dit
in tegenstelling met de D200:
Full 35 mm frame CMOS sensor
Larger pixel pitch (better high ISO performance)
2.6 megapixel advantage (496 horiz., 320 vert. pixels more)
Additional low ISO sensitivity (ISO 50)
Better continuous shooting buffering
Better image parameter control
Rear dial is easier to use in the field than a multi-selector
De goede sealing bij de D200 spreekt me heel erg aanLast edited by theokus; 1 november 2005, 18:21.
Comment
-
# A chassis crafted from magnesium alloy gives the D200 lightweight resilience, while an enhanced sealing system helps protect each and every exterior seam from potentially damaging dust and moisture.
# A double-bladed shutter unit tested to well over 100,000 cycles ensures highly reliable, highly durable performance. The shutter unit also employs a refined mirror balance mechanism that allows the mirror to complete its motion cycle and reach a complete stop with virtually no mirror bounce, providing the extended viewfinder visibility essential for fast, accurate focus tracking and continuous shooting.
# The newly developed high-energy EN-EL3e rechargeable lithium-ion battery delivers enough power to support the shooting of up to 1,800 images on a single charge, can be recharged at any time and features a handy real-time fuel gauge system display that shows remaining charge by percentage, number of shots since last charge and overall battery status.
daar viel mijn oog op.. lekker dingfoto als spiegel of als venster?
Comment
-
idd,
denk niet dat je de 5d van canon onmiddellijk kan gaan vergelijken kwa prijs want de toestellen hebben toch enkele andere specs. de 200d lijkt me eerder te gaan liggen tussen de 20d en 5d van canon.
Ziet er wel mooi toestel uit en mooie prijs. wel jammer dat er geen full frame is.
gr
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MoonDustdenk niet dat je de 5d van canon onmiddellijk kan gaan vergelijken kwa prijs want de toestellen hebben toch enkele andere specs. de 200d lijkt me eerder te gaan liggen tussen de 20d en 5d van canon.
Ziet er wel mooi toestel uit en mooie prijs. wel jammer dat er geen full frame is.
ja, ja, dat zou ik ook zeggen als ik er achter zou komen dat ik net veel te veel geld heb betaald voor een canon. De meeste specs van de D200 en de 5D zijn gelijkwaardig: hier is de een iets beter en daar is de ander iets beter. Darom is er één specificatie die naar mijn mening voor veel mensen de doorslag zal geven: het gigantische prijsverschil. Zoveel centjes is een fullframe sensor mij niet waard, zeker niet omdat een ff ook niet alleen maar voordelen heeft.
Nu we de specs hebben is het wachten geblazen... wachten op de eerste foto's van deze bijzonder fraaie camera. Allicht dat de nieuwe sensor alweer betere resultaten biedt dan de vorige sensors van Nikon. En dan is het voor mij meer dan goed genoeg.
Groeten, Miriam
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MoonDustidd,
denk niet dat je de 5d van canon onmiddellijk kan gaan vergelijken kwa prijs want de toestellen hebben toch enkele andere specs. de 200d lijkt me eerder te gaan liggen tussen de 20d en 5d van canon.
gr
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be
En wat gaan we dan doen met onze dure, speciale DX-lenzen?
Ik ga akkoord met Miriam: de prijs, dat is ook van tel.
Ik ken intussen het verschil tussen de D70 en andere toestellen....
Waarbij ik stel dat de D70 een "niet-dure" camera is.
Voor die prijs "sloeg" de D70 alles en iedereen
Ik sta telkens weer te kijken naar de mooie resultaten van deze camera.
Ik ga nog even afwachten op de foto's van de D200 en dan...?Last edited by theokus; 1 november 2005, 19:08.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mvdhja, ja, dat zou ik ook zeggen als ik er achter zou komen dat ik net veel te veel geld heb betaald voor een canon. De meeste specs van de D200 en de 5D zijn gelijkwaardig: hier is de een iets beter en daar is de ander iets beter. Darom is er één specificatie die naar mijn mening voor veel mensen de doorslag zal geven: het gigantische prijsverschil. Zoveel centjes is een fullframe sensor mij niet waard, zeker niet omdat een ff ook niet alleen maar voordelen heeft.
Nu we de specs hebben is het wachten geblazen... wachten op de eerste foto's van deze bijzonder fraaie camera. Allicht dat de nieuwe sensor alweer betere resultaten biedt dan de vorige sensors van Nikon. En dan is het voor mij meer dan goed genoeg.
Groeten, Miriam
En de Nikon D200 is geen aanleiding om dat niet te doen.
APS is nog steeds geen FF en 10 MP is nog steeds geen 12 MP (vraag dat maar aan wie nu reeds een D2X heeft).
De combinatie 20D + 5D is voor mij beter bruikbaar dan enkel 1 D200. (vooral met Canon lenzen)
Maar de conclusie moet gemaakt worden dat de D200 een veel en veel betere kwaliteits/prijs verhouding oplevert dan de Canon 5D.
De vraag is dan ook of over 3 maanden, als de D200 vlot leverbaar wordt, de prijs van de Canon 5D niet sterk zal verlaagd worden.
Jan.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door theokuste te te laaat
Ferm machien zo te zien.
Alhoewel...
Dit zijn de dpreviewprijzen?
D200 body only: £1299.99 / €1940
US: $1,699
Hoe zit dat nu?
Doet de dollar het goed of is er een probleem met de euro
Of zal Nikon-België hierin verandering brengen?
Not bad at all.
Comment
Comment