Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Baal van Canon powershot Pro 1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Baal van Canon powershot Pro 1

Ik weet niet of dat als vanzelfsprekend wordt genomen, maar ik vind dat als je met een duidelijke lijst met vragen komt, waar je je camera voor gaat gebruiken, de verkoper jou toch een goed advies moet geven. Ik weet niet of de eigenaar van deze camera heeft gezegd dat er veel sport gefotografeerd gaat worden, want dan is deze camera echt niet handig. Niet alle mensen gaan alle review sites af. Ik vind ook dat er tegenwoordig veel mensen in camera-verkopende winkels staan, dit zijn niet altijd fotografen, die eigenlijk niet weten waar ze het over hebben. Natuurlijk had je je beter kunnen informeren, dat is nooit weg. Ik maak echter regelmatig mee, dat ik in een winkel mee sta te luisteren en de verkoper echt naast de camera, ook gratis een hoop onzin mee verkoopt... Hoe meer van die grote ketens er komen, des te erger het wordt. Mensen komen dan makkelijker met een miskoop thuis. En dat vind ik echt heel jammer..

Het moest toch even gezegd worden ook al is het een beetje off topic..

Groetjes,
    Bart

Comment

Hierbij moet ik Jan toch even gelijk geven hoor ...

De Pro1 zo sterk de grond in boren ...

Akkoord hij is niet van de snelste, eveneens is het een reflex inclusief toebehoren ...

Maar als al de foto's mislukken zou ik het toch even bij de fotograaf zoeken hoor ... Ik werk zelf voornamelijk met de Pro1 en slaag er zelfs in leuke plaatjes te schieten op de motocross ... men kat te fotograferen met haar bekje helemaal open (en zo blijf hij echt geen minuut zitten hoor).

Net zoals bij de duurste reflex het geval is, denk ik dat je vooral het toestel moet leren kennen.

Ik ben ook zeer tevreden van de foto's die ik ermee maak in discotheken ... ook hier hetzelfde verhaal in den beginnen waren ze niet om aan te zien, maar als je even moeite doet om wat me de instellingen te spelen haal je er werkelijk prachtige foto's uit ... die zelfs helemaal geen nabewerking nodig hebben.

Mijn mening na een half jaar gebruik van de pro1.

Mvg

Tim VdB aka Mightyfanthom
      Resident Dj @ Feestpaleis Beervelde ...
      En fotograaf van dienst tussen het opleggen van plaatjes :-)
      New owner from Pro1 - Overtreft mijn verwachtingen!!

Comment

op de trage reactie van menu's en aanpassingen en ruis boven iso 200 heb ik helemaal niks te klagen op de pro1

zelf niet voor circuit
        heb 'm gekocht voor clubfotografie in de dikke rook en pikkedonker en de af reageert snel genoeg en der kome prachtige haarscherpe beelden uit.
        28-200 mm is meer dan genoeg voor een dikke prosumer

lekkere groothoek en genoeg zoom zenne
        en vooral een supergoeie L lens ( die gaan terugroepactie nodig heeft :d)

gewoon een kwestie van instellen en gebruiken

't is een heel goe spel en ik hou 'm er gewoon bij als party en snapshot camera nu ik mijn nieuwe 1d heb

Comment

Heb ooit eens een trouwreportage gezien die uit zo'n pro 1 komt, die fotos waren echt prachtig goed, mooie volle kleuren en heel scherp....
          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Ik begrijp het niet goed want met een S1 IS trek ik best scherpe foto's bij allerhande races. (F1, 24 v zolder, enz..) Het is een kwestie van wat oefenen.

In ieder geval moet jij met een canon S2 IS zonder problemen elke snelle actie kunnen vastleggen. Het draaibaar display is daar nog eens een grote troef mits je vaak met wedstrijden achter een omheining staat of er nog volk voor je staat.

Er zijn vast nog alternatieven (panasonic FZ5, enz..) die ook wel kunnen dienen. Het voordeel van deze toestellen , geen nabewerking, veel functies en relatief goedkoop (onder de 500 euro )

Ik denk dat een dslr (tenzij je een groot budget hebt en tijd te over) niet de ideale optie is voor you.

Veel suc6 met je zoektocht / keuze
            Fujifilm Finepix F31fd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Baby Q.
              Ik heb even dringend jullie hulp nodig.

Ik wil... Sportfoto`s maken, een snelle camera, eentje die in auto beter is.

Wat blijkt... Ik kan op geen enkele manier mooie foto`s maken van mijn paarden, honden, sportwedstrijden enz... Waar flinke snelheid bij komt kijken haakt mijn Canon af. Focussen gaat ontzettend traag.

Wie kent dit en wie kan me tips geven. Mijn Canon gaat de deur uit en er komt dus iets anders. Welke camera is geschikt voor mijn doelen ?

Wie kan me helpen ? Alvast mijn dank !
              Voordat je je camera de deur uit doet moet je misschien nog wat andere opties uitproberen.
              • Voor de Pro 1 is een softwareupdate uitgekomen, op de site van Canon kun je deze vinden incl. handleiding hoe deze te installaleren. Na deze update was de focus bij mij merkbaar sneller..... Ook in- en uitzoomen gaat vloeiender na de update.

Je moet eens in het menu van je camera kijken ( als deze op opnamestand staat ) en dan de optie bekijken : Deze staat volgens mij standaard op 3 seconden ofzo, in deze stand ben je na elke foto verplicht om 3 seconden te wachten voordat je de (electronische) zoeker weer kunt gebruiken. Voor mijn gevoel was de camera een stuk sneller na dat ik deze optie op uit had gezet.

Je merkt ook op dat je een camera wilt die in auto beter is, misschien moet je eens proberen om je camera op de P stand te zetten. In de P stand hoef je nog steeds niet na te denken bij elke foto, de instellingen voor diafragma en sluitertijd gaan gewoon automatisch...... Maar in de P stand kun je de flitser echt uit zetten, de camera gaat dan niet bij elke foto nadenken over of hij wil flitsen of niet.

Ik heb me ooit laten wijsmaken dat je bij deze camera je de uiterste groothoek en telestand beter niet kunt gebruiken omdat dit de kwaliteit van de foto's niet ten goede komt.

Om een kort verhaal lang te maken: voordat je naar de winkel rent om een dslr te kopen kun je misschien beter bij jezelf nagaan of je je camara "kent" en alles eruit haalt wat er in zit. Een spiegelreflexcamera heeft ook valkuilen als je niet weet hoe ermee om te gaan.

Als je graag betere foto's wil maken moet je gewoon... foto's maken, oefenen, expirimenteren. Lees tijdchriften, forums en fotografiesites om uit te vinden hoe andere mensen wél die mooie foto kunnen maken.

Groeten van een tevreden Pro1 gebruiker

Comment

Baby Q,
                Voor 250 eur wil ik hem wel overnemen hoor.

Comment

Heb je de laatste firmware er opstaan ?

Ik heb het maar van horen zeggen maar die zou de focussnelheid verbeteren ...

edit: ik heb niet gelezen wat de andere zegden ... het was algezegt ...
                  Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                  Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Hoi,

Heb nu een 350 D en wil graag oefenen en ben echt hard op zoek naar een cursus hier in de buurt, maar kan echt niets vinden helaas.

Misschien heb ik niet alles uit de Pro1 weten te halen, ben immers maar een leek. Maar de 350 D ligt zowiezo al fijner in de hand en het lijkt me een makkelijker toestel.

Bedankt voor al jullie antwoorden !
                    Blijf jezelf, er zijn al genoeg andere.....

Comment

Working...
                    X