De topfoto waar ik het over heb is topfoto.de en die hebben (bij mijn weten) inderdaad alleen een filiaal in Duitsland. De uitbater spreekt echter wel perfect Nederlands. Als je het mij vraagt heel correcte mensen. Heb steeds een duidelijk antwoord gekregen op de emails die ik stuurde (een 5-tal) alhoewel de communicatie via email soms wat traag verloopt (1 tot 2 dagen). Ook aan telefoon altijd vriendelijk geholpen. Volgens mij is ook hij een beetje het slachtoffer van de perikkelen van Nikon, hij is immers wel diegene die het aan de klanten moet uitleggen. Hij stelde me zelfs voor om mijn bestelling te annuleren en mij het totaalbedrag terug te storten. Hetgeen ik hoe langer hoe meer overweeg te doen (maar bij mijn volgende bestelling zien ze mij daar terug bij topfoto.de denk ik).
Ik heb inmiddels een fotowinkel in Leuven gevonden waar de D70s wel op stock was. Zelfs de D70 hadden ze nog op stock. Prijzen respectievelijk €999 en €899, hetgeen nog altijd €200 à €300 meer is als wat ik bij topfoto zou betalen. Ook de 50mm 1.4 en 1.8 was daar direct leverbaar. Maar ook daar de "dure" Belgische prijzen van de beter fotoboer met service...
Misschien is dit wel een geluk bij een ongeluk. Voor hetzelfde geld had ik mijn D70s nu al gehad maar moest hij al in herstelling voor een malfunctioning ccd...
Ik denk dat ik dus maar ga annuleren en sparen voor een D200 die er inmiddels zeker zal komen, al kan dat nog een half jaartje duren. En anders wordt het een 20D.
Ik denk dat ik dus maar ga annuleren en sparen voor een D200 die er inmiddels zeker zal komen, al kan dat nog een half jaartje duren. En anders wordt het een 20D.
200-300 Eur op een bedrag van 1000 Eur is voor mij nog steeds het wachten waard, zeker als het niet dringend is.
Dus ik zou wel de bestelling annuleren maar er op nieuwe doen zodra de toestellen terug leverbaar zijn. Waarschijnlijk zijn dan weeral iets goedkoper.
Die D200, die er waarschijnlijk ooit wel eens zou komen, zou ik toch ook niet direct kopen als hij uitkomt. Of je moet graag test konijnspelen.
Je kan natuurlijk nog wat langer sparen en voor een D2X gaan
Een D2X voor een pure beginner vind ik inderdaad weggesmeten geld. Is bijna zoals een fiets in titanium voor iemand die in het weekend het blokje om gaat rijden... Ik heb wel al wat geschoten met een EOS 300D en een EOS 20D (een wereld van verschil natuurlijk), maar ik denk dat een model alla D70 voor mij de betere beginsituatie is (alhoewel "de beroemde D70" voor mij steeds meer "de beruchte D70" wordt, hoe onterecht het ook mag lijken).
Ook in wat je zegt, JePe, over de D200 moet ik je denk ik gelijk geven. Ben inderdaad niet van plan om proefkonijn te spelen. Maar laat ons hopen dat Nikon, bij de productie van nieuwe toestellen, zijn lesje geleerd heeft uit de D70!
En laat het toch maar niet te lang duren voor die D200 uit is (ben wel nieuwsgierig wat dat wordt).
Bij mediamarkt Gent is hij op stock de 70s. Alsook een zeer interessante promotie op de D50.
Nooit ofte nimmer zal je mij iets zien kopen in de mediamarkt. Zelfs geen elektrische tandenborstel. Tis misschien een vooroordeel, maar ja. Tis zoals in de Fnac: waarom een toestel kopen dat je toch niet kan/mag testen als je het elders voor dezelfde prijs of zelfs goedkoper kan hebben en er eens een paar plaatjes kan schieten.
Toch bedankt voor de reactie en de tip, mdwa!
Wat ik me afvraaf is of de Nikons d70s die nu nog in voorraad zijn een probleem hebben? Oftewel als ik nu een D70s kan kopen heeft kan ik er dan van uit gaan dat deze geen technische problemen heeft?
Of kan ik beter wachten op een verse Nikon D70s?
Nooit ofte nimmer zal je mij iets zien kopen in de mediamarkt. Zelfs geen elektrische tandenborstel. Tis misschien een vooroordeel, maar ja. Tis zoals in de Fnac: waarom een toestel kopen dat je toch niet kan/mag testen als je het elders voor dezelfde prijs of zelfs goedkoper kan hebben en er eens een paar plaatjes kan schieten.
Dan ken je mediamarkt Gent niet. Ik ben verantwoordelijk voor de fotoafdeling daar en heb nu ongeveer 170 digitale toestellen staan die gebruiksklaar zijn en kunnen worden vastgenomen. En we hanteren de laagste prijs. Staat er iets duurder dan bij de concurrentie en je kan het aantonen, krijg je het mee aan dezelfde prijs. En dat geldt ook voor tandenborstels
in welke winkels mag jij met een nieuw toestel plaatjes schieten ???
Dan ken je mediamarkt Gent niet. Ik ben verantwoordelijk voor de fotoafdeling daar en heb nu ongeveer 170 digitale toestellen staan die gebruiksklaar zijn en kunnen worden vastgenomen. En we hanteren de laagste prijs. Staat er iets duurder dan bij de concurrentie en je kan het aantonen, krijg je het mee aan dezelfde prijs. En dat geldt ook voor tandenborstels
Dan ken je mediamarkt Gent niet. .... En we hanteren de laagste prijs. Staat er iets duurder dan bij de concurrentie en je kan het aantonen, krijg je het mee aan dezelfde prijs. En dat geldt ook voor tandenborstels
Dan ken je mediamarkt Antwerpen niet!...
Er heeft hier trouwens eens een draadje gelopen ivm. hun prijs voor de Sigma 50-500 (met Canon-vatting)!...
Velen hebben hem idd. eens in de handen gehad (hij staat er nu wellicht nog!), maar als het over de prijs ging, hebben we allemaal héél hartelijk gelachen,... behalve de verkoper! Die werd heel ambetant toen we hem de courante marktprijs mededeelden en heeft zich dan nog eens grandioos belachelijk gemaakt met verzinsels die kant noch wal raakten...
Maar dat van de laagste prijs volgen,... zeker niet in Antwerpen!
Bovendien is de technische kennis van een niveau waar men geen cent "meerwaarde" wenst voor te betalen... En dit is beleefd uitgedrukt!
Nee mediamarkt (Antwerpen)... wij zijn écht niet gek!!! (...om het met jullie eigen slogan te zeggen)
Sorry voor deze repliek, maar je hebt erom gevraagd!...
in welke winkels mag jij met een nieuw toestel plaatjes schieten ???
Wel, ik studeer in Leuven en heb daar bij een fotohandelaar (fotokar in de diestsestraat) eens wat info gevraagd. Ik heb toen met een EOS 300D (de 350D was toen nog net niet uit) een D70 en een Dynax 7D foto's getrokken, lenzen gewisseld, uitleg gevraagd en gekregen, foto's laten afprinten met vergelijking tussen de D70 en de 300D met verschillende ISO-waarden, DOF getest met verschillende body's/lenzen, vieuwfinders grondig vergeleken, anti-shake getest, plaatjes binnen en buiten geschoten, enz...
Ook bij Action Shop in Halle (waar ik woon) steeds goed geholpen en kunnen testen zoveel ik wou.
Ik vind persoonlijk dat het noodzakelijk is als je een aankoop doet van meer dan €1500 waarvan misschien €300 voor de service dient. Als je bij een fotohandelaar niet kan testen kan je beter op internet kopen want dat is een stuk goedkoper. Ik gebruik meestal een combinatie van beide... Volgens mij is dat voor de aankoop van lenzen nog belangrijker dan voor een body.
Just my 2 cents
Als je het over kennis van zaken hebt kunnen ze inderdaad nog wat leren, toch in Mediamarkt Sint-Pieters-Leeuw. Ik wist in ieder geval veel meer over verschillende toestellen dan de verkoper die verantwoordelijk was voor de fotografieafdeling. En dan heb ik het alleen maar over technische kennis, dan zwijg ik nog over fotografie in de praktijk (niet dat ik daar zelf zo een kei in ben, maar toch dat was beneden allees als je het mij vraagt).
Maar ja, misschien zijn Mediamarkt Antwerpen en Sint-Pieters-Leeuw wel uitzonderingen...
Comment