Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Peiling naar belangstelling Konica-Minolta "demo"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Peiling naar belangstelling Konica-Minolta "demo"

Oorspronkelijk geplaatst door mikekiwi
    Steker nog, na jouw enthousiaste verhalen en de mailuitwisseling die we hebben gehad werd ik dermate enthousiast dat ik inmiddels mijn complete Canon-set heb verkocht en nu een 7D heb met wat glaswerk...

Maar ik bedenk me nu dat ik mijn sig hier dan toch wel eens een keer mag gaan aanpassen....
    prima, en dan moeten we daar nu een vervolg aan breien met de testsessie, zodat je eens van echt goed glas kan proeven.

Comment

Ik heb de SSM ook getest, NI VASTPAKKEN ......

Ik heb er nog steeds natte dromen van .....

Comment

I'm in! Misschien een goed idee om ieder zijn materiaal te posten, zal ik beginnen

5D
        18-70 kitlens

Locatie? Zo dicht mogelijk een bij een NMBS station
        flickr

Comment

Ook hier interesse.

Momenteel zware A1 addict maar loop te vaak tegen de beperkingen aan (ruis of beter nog, iso > 100 onbruikbaar, soms te weinig breedhoek, soms te weinig tele, macro slechts vanop >50cm, ...).
          Ben zeer geinteresseerd naar 7D, maar jammer genoeg hebben mijn centjes andere prioriteiten op dit moment...

Desalniettemin zou ik er graag bij zijn, indien ik er kan geraken (qua locatie en tijdstip).

FANTAstischisch initiatief

Hiawatha
          What if...

Comment

Ik pak met 7D mee samen met;

Sigma 12-24
            KM28-75 f2.8
            KM 500mm Reflex (nog van Tom gekocht )

Zal ook men laptop meenemen samen met Dimage transfer, kan ook een beamer meepakken indien nodig

-Justme

Comment

Ik zou een DSLR willen kopen maar kan niet beslissen tussen een D5 en een D7. Zo een event zou dus de ideale gelegenheid zijn om dat pleit te beslissen.

Groetjes
              Bruno

Comment

Als ik kan kom ik ook langs.

5D
                kitlens (18-70)
                70-210 f4

Alain

Comment

Binnenkort (dinsdag normaal) heb ik ook een Minolta 70-210 F4, dus die zal er ook zijn.

Vooor de organisatie, wie houdt zich er mee bezig?

Ik wil wel helpen hoor, pm me gerust voor dat. Ik wil het wel niet helemaal op mij nemen, jullie zouden me toch niet serieus nemen (leeftijd)
                  flickr

Comment

ik wil wel minolta en canon spul (L-glas en zo) meebrengen. Kan nog leuk worden

Comment

Zo ga ik al men spullen nog eens terugzien.

Comment

Het wordt dan een emotioneel weerzien
                        flickr

Comment

Klinkt interessant, misschien kan iemand dan vertellen of er nu degelijk een goede flitser bestaat, want heb op verschillende al gelezen da er veel problemen met zijn met de Dynax 7D Hopelijk komt er daar verandering in als Minolta hun nieuwe flitsers gaat uitbrengen
                          Konica Minolta Dynax 7D -- Minolta - AF 50 / 2.8 Macro -- Minolta - AF 28-75 / 2.8 -- Minolta - AF 70 - 210 / 4-- Minolta - AF 50 / 1.7

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hyperlite
                            Klinkt interessant, misschien kan iemand dan vertellen of er nu degelijk een goede flitser bestaat, want heb op verschillende al gelezen da er veel problemen met zijn met de Dynax 7D Hopelijk komt er daar verandering in als Minolta hun nieuwe flitsers gaat uitbrengen
                            Ik kan u zeggen, dat zowel de 3600 als de 5600 PERFEKT werken, zowel op de 5d als de 7d, en zowel in rechstreeks als draadloos.
                            Er is een kans, dat als je een oude 5600D hebt, dat die gecalibreerd moet worden, (kostenloos overigens).
                            Als je weet hoe nukkig e-ttl op bijvoorbeeld een canon werkt, dan is dit systeem echt een droom!!

Comment

Ik ben in het bezit van een 7D en een flits 5600D HS.
                              Deze combinatie is een RAMP !!!!!
                              Ik heb deze combinatie getest met al mijn 7 lenzen , met alle diafragmas , op alle zoomstanden en zowel op ADI als TTL....dus zo een 260 opnames !
                              0nderwerp was een gemiddeld grijze achtergrond (18% grijs of grijskaart grijs )
                              Resultaat....foto's gaande van bijna spierwit tot bijna pikzwart !!!!
                              Deze combinatie is onbetrouwbaar en dus onbruikbaar !!!
                              0P mijn dynax 7 en 9 werkt alles prima !
                              Dus insturen om te callibreren is de boodschap !
                              Een algemeen gekend probleem blijkbaar !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mavan
                                Ik ben in het bezit van een 7D en een flits 5600D HS.
                                Deze combinatie is een RAMP !!!!!
                                Ik heb deze combinatie getest met al mijn 7 lenzen , met alle diafragmas , op alle zoomstanden en zowel op ADI als TTL....dus zo een 260 opnames !
                                0nderwerp was een gemiddeld grijze achtergrond (18% grijs of grijskaart grijs )
                                Resultaat....foto's gaande van bijna spierwit tot bijna pikzwart !!!!
                                Deze combinatie is onbetrouwbaar en dus onbruikbaar !!!
                                0P mijn dynax 7 en 9 werkt alles prima !
                                Dus insturen om te callibreren is de boodschap !
                                Een algemeen gekend probleem blijkbaar !
                                Dan heb jij dus een oude 5600D, direkt opsturen!! daarna ga je een ongelooflijk systeem hebben. het enigste wat ik mis, is de ratio instelling tussen de verschillende flitsers in draadloze mode , op de 7 en de 9 werkt dat wel, op de 7d niet meer.
                                En die ADI, gaat enkel met de nieuwe D lenzen hé.

Comment

Working...
                                X