Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Peiling naar belangstelling Konica-Minolta "demo"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Peiling naar belangstelling Konica-Minolta "demo"

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
    De demo dag met de steun van Konica Minolta gaat door zoals gepland ! ! ! !

Ik kan me voorstellen dat mensen momenteel geen km willen kopen, maar die dag is misschien het uitgelezen moment om een en ander op te klaren?
    Kijk ik had ook graag de naam KM behouden gezien, maar laat ons eerlijk zijn, ook al is Sony een buitenbeentje, ze zijn wel zeer groot, machtig, en in staat om marketing technisch een topprodukt neer te zetten, en dat verkoopt!! Dat zie je ook aan de andere (2?) merken hé.

Dus moeten we toch echt niet wanhopen denk ik.
    Dat klopt inderdaad Rudy , waar ik het meest voor vrees Sony kenende is dat ze weer een eigen lensvatting gaan maken of iets dergelijk weer echt Sony gebonden ,wat ze op elk vlak doen in de electronika dit zou pas rampzalig zijn en op dat vlak heb ik wel mijn twijfels want de laatste tijd heb je maar biterweinig nieuwe objecttieven van KM gezien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh
      En als we daar nu eens een paar mensen van KM gijzelen en een paar eisen stellen in de vorm van 'naambehoud' ?
      Euhu, gijzelen, zover ga ik niet zenne.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
        Neen dit klopt niet. Sony gaat DSLR maken met Konica Minolta, de press-release over de samenwerking was overduidelijk : lens(mount) body & sluiter en AF van KM, sensor en electronica van Sony. Je KM lenzen zullen dus zeker werken op de KM-Sony DSLR (ze zullen volgens diezelfde persmededeling ook onder beide merknamen worden uitgebracht).
        Een Zeiss SLR lens zou waarschijnlijk véél te duur zijn voor het publiek dat een SONY DSLR koopt, het zou mij dus ten zeerste verbazen. Trouwens, Minolta glas is toch OK? Vroeger werd er gezegd Nikon beste body, Minolta beste glas en Canon beste systeem
        sugar
        Sorry Sugar, mijn intuïtie liet me dus blijkbaar toch niet in de steek (spijtig genoeg wan ik ben ook minolta fan)... En wat Zeiss betreft, op de Sony DSC-R1 van minder dan 900€ hebben ze toch ook een fantastische lens gedraaid...
        Michelangelo
        Sony DSC-R1, Sony DSC-P72, Minolta 7XI/28-105mm/70-300mmAPO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs
          Dat klopt inderdaad Rudy , waar ik het meest voor vrees Sony kenende is dat ze weer een eigen lensvatting gaan maken of iets dergelijk weer echt Sony gebonden ,wat ze op elk vlak doen in de electronika dit zou pas rampzalig zijn en op dat vlak heb ik wel mijn twijfels want de laatste tijd heb je maar biterweinig nieuwe objecttieven van KM gezien
          Ehhhmmmm, 28-75, 17-35, 11-18 ????, 18-200, 17-80 .......

Comment

Jongens, troost jullie, ik was pissed toen ik hoorde dat km ermee stopt, alles stond te koop, en ik ben naar mijn plaatselijke leverancier gereden, heb er de nikons, en de canons nog eens getest, maar .... ik heb mijn setje terug mee naar huis genomen, de oorspronkelijke aankoopredenen, ergonomie en lenzen, blijven het doen voor mij, de nikon lag me echt niet, hoe sterk ik er ook naar neig, (en begin niet met het feit dat je een camera lang moet testen, als ie niet direkt goed aanvoelt, word het niks) en de canon , zelfs de 5d, daar weet ik dat de beeldkwaliteit niet mijn ding is. kheb liever wat ruis ;-)
            Ondertussen heb ik al een heel mooi bod op mijn set, maar ik moet wel een betere camera vinden, en dat heb ik vooralsnog niet gevonden bij de 2 groten.
            Ik hoop voorlopig op een heel snelle opvolger voor de 7d (snel in tijd en in speed), zodat we bevestiging krijgen van het voortzetten van de km mount / techniek.
            Woelige tijden... stel je voor dat je werkt bij km!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michelangelo
              Sorry Sugar, mijn intuïtie liet me dus blijkbaar toch niet in de steek (spijtig genoeg wan ik ben ook minolta fan)... En wat Zeiss betreft, op de Sony DSC-R1 van minder dan 900€ hebben ze toch ook een fantastische lens gedraaid...
              maar dat is geen retrofocuslens, dan wordt zoiets een ander paar mouwen. En het is een goede lens, maar daarom nog niet vergelijkbaar met wat COntax maakte voor contax

sugar
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TeleCaster
                zomaar even in me opgekomen:

hoe worden de zelf meegebrachte spullen gescheiden gehouden van de verschillende demonstratie spullen? zijn deze goed gemarkeerd? schrijven we in met de serienummers van onze eigen spulllen?

het is natuuurlijk lastig praten als iemand met een tas vol spullen naar buiten gaat en bij navraag zegt: "die heb ik zelf meegenomen hoor"

Ik heb hier niets meer over gezien, geen serienummers door te geven?

Alain

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alainD
                  Ik heb hier niets meer over gezien, geen serienummers door te geven?

Alain
                  Na overleg met Konca Minolta,

Iedereen die iets meebrengt is daar zelf verantwoordelijk voor, als je iets uitleent aan een vriend-fotograaf let je daar zelf wel op zeker? Het zou onbegonnen werk zijn om alles te inventariseren, in en uit.
                  Dus breng gerust mee, en als je met iemand iets wil uitproberen, doe gerust, maar laat het principe van de goede huisvader meespelen.

Tot zondag allemaal, heb net nog confirmatie gehad, dat ondanks alle perikelen rond het merk, de dag gewoon doorgaat zoals gepland.

nog een positieve noot:
                  Wat me opvalt, desondanks al die mibrolta en sony verhalen, dat er praktisch geen paniekverkopen of uitstappers zijn, dat geeft toch aan dat de mensen die een konika minolta gebruiken tevreden zijn. Natuurlijk, doorheen de jaren hebben we het nog al wel eens meegemaakt, een ander logootje.., maar toch , er zijn ook vele nieuwe gebruikers, en ook die lopen niet weg!
                  Ik denk, moest dit bij een ander merk gebeuren, zoals Canon of Nikon, dit andere dimensies zou aannemen.

Comment

Working...
                  X