Ik ben van plan een Nikon D70s camera te kopen.
Aangezien ik nog geen lenzen ofzo heb, zal ik dus een kit (body + lens) kopen.
Nu heb ik echter wel een vraagje over die lens... Ik ben nog niet zo thuis in de fotografie... Voor jullie zal het ongetwijfeld behoorlijk amateuristisch klinken... Sorry daarvoor
Op vele online shops lees ik volgende gegevens bij de kit:
Nikon D70s + 18-70mm lens
Maar dan vind ik ook weer dit:
Nikon D70S Body + Nikon AF 28-100 mm F/3,3-5,6 G
Of dit:
Nikon D70s + nikon AF 28-100 f/3.5-5.6 + nikon 70-300 f/4-5.6G
Wat is nou precies het verschil tussen al die lenzen?
Mijn voorkeur gaat uit naar de 18-70mm... Is deze lens geschikt voor alledaags gebruik?
Zoals gezegd, ik ben nog niet erg vertrouwd met fotografie... Dus is deze lens aan te raden voor mij? Of geven jullie de voorkeur aan een ander type lens dat hierboven werd vernoemd?
Alle tips en reacties welkom!!
Alvast bedankt.
[edit] Ik zie nu pas dat er ook een objectieven-forum is... Misschien kan een moderator mijn topic naar daar verplaatsen? [/edit]
Aangezien ik nog geen lenzen ofzo heb, zal ik dus een kit (body + lens) kopen.
Nu heb ik echter wel een vraagje over die lens... Ik ben nog niet zo thuis in de fotografie... Voor jullie zal het ongetwijfeld behoorlijk amateuristisch klinken... Sorry daarvoor

Op vele online shops lees ik volgende gegevens bij de kit:
Nikon D70s + 18-70mm lens
Maar dan vind ik ook weer dit:
Nikon D70S Body + Nikon AF 28-100 mm F/3,3-5,6 G
Of dit:
Nikon D70s + nikon AF 28-100 f/3.5-5.6 + nikon 70-300 f/4-5.6G
Wat is nou precies het verschil tussen al die lenzen?
Mijn voorkeur gaat uit naar de 18-70mm... Is deze lens geschikt voor alledaags gebruik?
Zoals gezegd, ik ben nog niet erg vertrouwd met fotografie... Dus is deze lens aan te raden voor mij? Of geven jullie de voorkeur aan een ander type lens dat hierboven werd vernoemd?
Alle tips en reacties welkom!!
Alvast bedankt.
[edit] Ik zie nu pas dat er ook een objectieven-forum is... Misschien kan een moderator mijn topic naar daar verplaatsen? [/edit]
Comment