Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje ivm lenzen Nikon D70s

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vraagje ivm lenzen Nikon D70s

Ik ben van plan een Nikon D70s camera te kopen.
    Aangezien ik nog geen lenzen ofzo heb, zal ik dus een kit (body + lens) kopen.
    Nu heb ik echter wel een vraagje over die lens... Ik ben nog niet zo thuis in de fotografie... Voor jullie zal het ongetwijfeld behoorlijk amateuristisch klinken... Sorry daarvoor

Op vele online shops lees ik volgende gegevens bij de kit:
    Nikon D70s + 18-70mm lens

Maar dan vind ik ook weer dit:
    Nikon D70S Body + Nikon AF 28-100 mm F/3,3-5,6 G

Of dit:
    Nikon D70s + nikon AF 28-100 f/3.5-5.6 + nikon 70-300 f/4-5.6G

Wat is nou precies het verschil tussen al die lenzen?

Mijn voorkeur gaat uit naar de 18-70mm... Is deze lens geschikt voor alledaags gebruik?
    Zoals gezegd, ik ben nog niet erg vertrouwd met fotografie... Dus is deze lens aan te raden voor mij? Of geven jullie de voorkeur aan een ander type lens dat hierboven werd vernoemd?

Alle tips en reacties welkom!!

Alvast bedankt.

[edit] Ik zie nu pas dat er ook een objectieven-forum is... Misschien kan een moderator mijn topic naar daar verplaatsen? [/edit]
    Nikon D70s - Nikon 18-70mm F/3.5-4.5 G - Sigma 70-300mm F/4-5.6 APO DG MACRO - Hoya Circulaire Polarisatiefilter Pro 1 Digital 67mm - Manfrotto 676B Monopod

Re: Vraagje ivm lenzen Nikon D70s

Vermijds bundels met de 28-100 lens en kies inderdaad voor de 18-70 lens, zoals je al van plan was. De 18-70 is scherper, focust sneller en is praktischer voor binnenhuisfotografie, landschappen of architectuur. Ik heb wel al commentaren gelezen van mensen die de 28-100 vervingen door een 18-70 maar nog nooit omgekeerd.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

als je zo nog niets kent van letters en getallen bij een lens, waarom koop je dan direct een dslr waar je lenzen voor nodig hebt?

ben je niet beter af met een compactje eerst, of een prosumer?

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
        als je zo nog niets kent van letters en getallen bij een lens, waarom koop je dan direct een dslr waar je lenzen voor nodig hebt?

ben je niet beter af met een compactje eerst, of een prosumer?
        Ajuin, misschien interesseert hem juist het gebruik van lenzen, je moet toch eens beginnen, al doende leer je he
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
          Ajuin, misschien interesseert hem juist het gebruik van lenzen, je moet toch eens beginnen, al doende leer je he
          Ik sluit me aan bij ajuin, als je de voor en nadelen van DSLR niet kent, koop je hem beter nog even niet. Voor hetzelfde geld zijn de resultaten teleurstellend en kan je hem weer verkopen. En al dat kopen en verkopen levert niet bepaald winst op.

Mvg

Comment

21kine, zoals ik zei, en ook scientist:
            koop je hem beter nog even niet
            ik sprak over beginnen, scientist ook, en ben toch van oordeel dat je beter eerst wat basics kan leren, en dan zien of je echt wel zo'n supertoestel nodig hebt...

maar ja, het is "betaalbaar" geworden allemaal, en mensen kopen sneller vermits ze zo denken goede resultaten te boeken...

herinner je de thread van iemand die 2.000€ uitgaf, en er niets uit kon halen. of zelf ken ik ook iemand, die maar koopt om te kopen eigenlijk...fout bezig vind ik dan hoor...eens zien hoe snel die weer verkopen met verlies, of hoe lang het toestel in de kast blijft liggen rotten...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Enkele jaren geleden heb ik voor het eerst een digitale camera aangeschaft, nl. de eerste die men toen aanbood bij "den Aldi"... Toen was dit het-van-het, maar ondertussen is dit natuurlijk voorbijgestreefd... Ik wil me dan ook graag wagen in een volgende stap van (digitale) fotografie...
              Vandaar dus de vraag
              Nikon D70s - Nikon 18-70mm F/3.5-4.5 G - Sigma 70-300mm F/4-5.6 APO DG MACRO - Hoya Circulaire Polarisatiefilter Pro 1 Digital 67mm - Manfrotto 676B Monopod

Comment

De 18-70 lens is het interessantste. Heb ze zelf ook op de D70 en ben er zeer tevreden van.

Als je voor je zelf hebt uitgemaakt dat je tijd en energie wil steken in het nemen van foto's en de post-produktie ervan dan zeg ik maar een ding. Gewoon doen!!!

Heb je daar geen tijd of goesting voor koop dan een prosumer.

Hou ons op de hoogte van je beslissing.
                D
                Bodies: Fujifilm x-t3
                Lenses: Fujifilm 18-55mm, Fujifilm 55-200mm, samyang 12mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -=SRS=-
                  Enkele jaren geleden heb ik voor het eerst een digitale camera aangeschaft, nl. de eerste die men toen aanbood bij "den Aldi"...
                  Als je deze 'Aldi' je huidig en enig toestel is, zou ik toch ook advizeren om eerst naar een degelijke prosumer te gaan. Neem eens een kijkje op www.dpreview.com
                  daar staan ze allemaal uitgestald en kan je selecteren naar gelang je behoefte.

Eens dat je start met een DSLR zal je budget wel moeten opkrikken.
                  Je begint met een body + kitlens. en daarna een tele en daarna een groothoek en macro en daarna Teleconvertor voor je tele, en daarna een lichtsterke Prime, en daarna ,.....
                  BD0497BE : Nikon body + glas
                  www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe
                    Als je deze 'Aldi' je huidig en enig toestel is, zou ik toch ook advizeren om eerst naar een degelijke prosumer te gaan. Neem eens een kijkje op www.dpreview.com
                    daar staan ze allemaal uitgestald en kan je selecteren naar gelang je behoefte.

Eens dat je start met een DSLR zal je budget wel moeten opkrikken.
                    Je begint met een body + kitlens. en daarna een tele en daarna een groothoek en macro en daarna Teleconvertor voor je tele, en daarna een lichtsterke Prime, en daarna ,.....
                    Dat is dan nog het positieve verhaal, het kan ook anders. Je vindt het geheel te groot te zwaar, te opzichtig en laat hem vaak thuis. Als je foto's neemt zijn de resultaten teleurstellend en "er is zoveel te leren". Het hangt er allemaal vanaf hoe actief je ermee bezig wil zijn en hoe snel je leert. Met leren bedoel ik, zelf dingen opzoeken, lezen, proberen en opnieuw proberen. Ik zeg niet dat je hem niet moet kopen, maar misschien eerst eens goed bestuderen wat de mogelijkheden zijn van de verschillende toestellen en welke je interesseren. Ik ben persoonlijk van mening, dat als je iets koopt, je eerst elke functie moet kennen, weten waar het voor staat. Je moet weten waarom je iets koopt, dan heb je er veel meer plezier aan...

Mvg

Comment

De D50 en D70 hebben nu eenmaal een aantal vaste programma's om de instap gemakkelijk te maken. Waarom zou je dan niet van een beperkte camera kunnen doorgroeien naar één van beide toestellen?

Zelf ben ik van een Ricoh eindereeks 2 megapixelke na een jaartje naar een Pentax compactje met alle toeters en bellen gegaan en dan binnen de 3 maanden naar de D70. Tegenwoordig gebruik ik mijn Pentax nog zelden en denk ik dat ik beter dadelijk voor de D70 was gegaan.

Als die Aldi camera veel wordt gebruikt, als je weet wat je anders en beter zou willen hebben, als de D70 dat allemaal oplost en je niet valt over gewicht/volume/prijs -> gaan voor die banaan
                      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Het is beslist... Ik heb de Nikon D70s + 18-70mm lens besteld bij Digicamshop.be!
                        Eind volgende week denk ik hem in huis te hebben.

Ik heb er absoluut geen problemen mee om met zulk een 'groot' en 'zwaar' (alles is relatief...) toestel rond te lopen. Ik zal hem altijd bij me hebben, en hij zal niet op een vast plaatsje in de kast liggen roesten.
                        Wij hadden vroeger ook reflex-toestellen (die van mijn vader), en daar heb ik ook vaak foto's mee genomen!

Ik ben ook van plan er héél actief mee bezig te zijn, en allerlei nieuwe dingen te ontdekken, ermee te experimenteren, ...
                        De bibliotheek zal me daarbij deels helpen met enkele goede boeken
                        Maar het zal vooral zélf proberen en nog eens proberen zijn!

Zijn hier trouwens mensen die ervaring hebben met digicamshop.be?

Ik heb nu pas gezien (nadat hij besteld en betaald is) dat ze volgende gegevens op hun site hebben staan:
                        Nikon D70s + 18-70mm lens in de doos:

* AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5-4.5G
                        * Draagriem
                        * USB-kabel
                        * Li-ion batterij EN-EL3
                        * Snellader MH-18
                        * LCD-beschermkapje BM-4

Ik vind het raar dat er EN-EL3 staat voor de batterij, en niet EN-EL3a... En ook de snellader is nog van het 'oude' type, dat van de D70...
                        Ik heb hen daarnet een mail gestuurd om mij te bevestigen dat de NIEUWE batterij (het a-model) en de batterijlader zullen worde geleverd bij mijn bestelling... Afwachten nu...

Comment

Proficiat met jouw aankoop.

Heb zelf ook een D70 (nu al bijna een jaar ) (voorheen F65)
                          De D70 is voor mij een prima werkpaard.
                          De combinatie van een digitale SLR en BD is dodelijk verslavend .
                          Post hier wel 'nog niet' veel maar ben wel dagelijks hier.
                          En leren dat je hier doet, de bib kan je dit niet aanbieden hoor.

Ondertussen is m'n lenzen arsenaal verdriedubbeld (=prijzig maar leuk!)
                          Groeten,
                          Ludo

Comment

Succes met de aankoop, en goede keuze
                            Als je nu maar niet overvallen wordt door het LLV (Lens Lust Virus)
                            BD0497BE : Nikon body + glas
                            www.RudyVerrijt.info

Comment

Goede keuze van toestel... maar de prijs had véél beter gekunnen...

Als je in Duitsland besteld had was het een paar honderd euro's goedkoper geweest (zelf met verzendkosten erbij...)

Maar toch veel plezier gewenst met de aankoop! Daar ga je geen spijt van krijgen!

Comment

Working...
                              X