Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk toestel kopen ? ? ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk toestel kopen ? ? ?

Geachte heren en dames,

Ik heb op het moment een Konica Minolta Dimage Z2. Geen slecht toestel maar als je foto's trekt met automatische instellingen heb je nog al eens geregeld ruis op de foto's bij hogere ISO-waardes.
    Ik zoek dus een andere camera (mag een compacter model zijn, maar moet niet), die werkt op AA-batterijen, waar je alles handmatig mee kan instellen, die mooie foto's trekt, minstens 4 MP heeft, waarmee je goed macro foto's kan maken, die liefst meer dan 3x optische zoom heeft, maar als het niet anders kan, jah dan met 3x optische zoom en toch niet TE duur is (onder 500€).

Wie kan mij hierbij helpen?
    Een tijdje geleden hadden ze mij de Lumix LZ2 aangeraden, maar in de revieuws lees ik toch dat dit niet zo'n geweldige camera is.

Greetz
    NaStEe
    Last edited by NaStEe; 11 augustus 2005, 15:21.

Re: Welk toestel kopen ? ? ?

Je zou een Canon PowerShot A520 kunnen overwegen. Die werkt op 2AA batterijen, heeft een hoop manuele instellingen, 4 Megapixel, macro-modus weet ik niet zo veel van, en 4x optische zoom. De prijs ligt onder de €400, maar ik ken hem niet meer precies...

Met vriendelijke groeten,
    Stijn
    about.me/stijnv

Comment

Re: Welk toestel kopen ? ? ?

Oorspronkelijk geplaatst door NaStEe
      Geachte heren en dames,

Ik heb op het moment een Konica Minolta Dimage Z2. Geen slecht toestel maar als je foto's trekt met automatische instellingen heb je nog al eens geregeld ruis op de foto's bij hogere ISO-waardes.
      Ik zoek dus een andere camera ....
      Alle compacte toestellen (P&S) hebben veel ruis op hogere ISO waarden. Als je dat wil vermijden moet je naar een DSLR, met bijhorend prijskaartje. Reden is dat de sensor van een P&S veel kleiner is dan deze van een DSLR en er dus minder licht valt op elke pixel.

Je kan altijd eerst eens proberen met een van de ruisondrukkingsprogramma's.

Alain

Comment

Working...
      X