Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NIKON D50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• NIKON D50

Hello,

Ik ben nog altijd aan het zoeken welke camera ik nu ga kopen...mijn budget voor body+kitlens (of andere lens) zal rond de 1000€ liggen...daarom overweeg ik dus om ofwel een EOS 300/350D te kopen ofwel een NIKON D70/D50. Het gaat hier dus echt om ofwel nikon ofwel Canon...typisch! Maar ik zag al in de Media markt dat je de 300D niet meer kan kopen :-S En ook dat model is nu al wat ouder, hetzelfde met de D70.

NU deze vakantie heb ik een professionele fotograaf gezien (vriend van mijn vader) en ik had het over het verschil met EOS en D70. Hij zei dat de EOS een zeer goed toestel is, maar hij zei toc hdat de D70 professioneel beter was, ook over het materieel (Eos = plastic) en over het nemen van foto's is het eindresultaat beter...MAar hier wil ik het niet meer over hebben, hierover bestaan al veel topics :-D

Ik zou enkel willen vragen wie al ervaring heeft met de D50? Het is in Juli uitgekomen dacht ik...ik heb al een review gelezen, wie heeft hier ervaring mee? Ik wil vooral dat de sluiter stil is, dat de camera snel opstart, geen grijze schijn in foto's en vooral een snelle AF (want ik wil vliegtuigspotting doen met de camera)

Je mag me altijd contacteren via dit adres: omikros@pandora.be
    Msn'ers zijn ook altijd welkom, maar dan op dit adres: omikros@hotmail.com

Groetjes en alvast bedankt,
    Alex

Re: NIKON D50

Nog even dit...

Ik heb juist hier op het forum naar alle foto's gekeken van de topics "beginners" en "gevorderden" en ik merk op dat de foto's genomen met canon toestellen scherpere kleuren hebben dan die van Nikon camera's...natuurlijk niet altijd, maar algemeen komen de foto's van de canons mooier uit qua kleuren...is dit een gedacht of is dit echt zo?

Greetz
    Alex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Omikros
      Nog even dit...

Ik heb juist hier op het forum naar alle foto's gekeken van de topics "beginners" en "gevorderden" en ik merk op dat de foto's genomen met canon toestellen scherpere kleuren hebben dan die van Nikon camera's...natuurlijk niet altijd, maar algemeen komen de foto's van de canons mooier uit qua kleuren...is dit een gedacht of is dit echt zo?

Greetz
      Alex
      Dat is maar een gedacht, véééél heeft te maken met ed nabewerking. En dat EOS gelijk zou staan met plastic, ja dat is ergens waar, maar wat is er slecht aan plastic. Als je in de winter foto's moet maken zal je blij zijn dat het eeg metalen body is! En de D70 is ook een plastic beestje hoor. Moest ik nu voor de keuze staan 350D/D70 ging ik voor de 350D. (Ik zit nu bij Nikon) Maar de 350D is een klein toestel en als je aan vliegtuigspotting wil doen heb je telelenzen nodig... Op een 350D kan je elke Canon telelens bevestigen (met EF-mount) maar een klein toestel met een zware lens is minder handelbaar dan een wat groter toestel. (Alles is relatief) Ga eens naar de winkel en vraag of je beide eens mag vasthouden met een echte telelens (geen 70-300 geval van 400 gram). De toestellen die je noemt zijn zeker aan elkaar gewaagd en een slechte koop zal je niet doen...

Mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scientist
        Maar de 350D is een klein toestel en als je aan vliegtuigspotting wil doen heb je telelenzen nodig... Op een 350D kan je elke Canon telelens bevestigen (met EF-mount) maar een klein toestel met een zware lens is minder handelbaar dan een wat groter toestel. (Alles is relatief)
        Voordeel voor de 350D is dan weer wel dat je er een batterijgrip op kunt monteren. Dat maakt de cam dan weer wat stabieler met zwaardere lenzen.
        Op de D70(s) en D50 is dat niet mogelijk (wel via 3rd party-toestanden, maar die reken ik even niet mee...).
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Ik zou nog iets willen vragen...

De battereiduur van de 350D is deze beter dan de D70, of andersom of liggen ze beide op hetzelfde niveau? Is zeer belangrijk omdat ik veel een dag rondloop met de camera zonder op te laden en reservebattereien meenemen is ook niet mijn gewoonte

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Omikros
            Ik zou nog iets willen vragen...

De battereiduur van de 350D is deze beter dan de D70, of andersom of liggen ze beide op hetzelfde niveau? Is zeer belangrijk omdat ik veel een dag rondloop met de camera zonder op te laden en reservebattereien meenemen is ook niet mijn gewoonte
            Naar het schijnt zou de batterij van de 350D ook weer wat langer meegaan, maar dat is soms vrij subjectief, ik koop mijn Batterijen voor mijn Niko D70 aan €6,49 dus een extra setje is ALTIJD aangewezen als je op stap gaat.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

die van de D70 krijg je echt niet op, zelfs met de flash...
              één extra is dus genoeg...koop gerust een no-name-batterij

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

D50 batterij (1400 mAh)

D70 batterij (1400 mAh)

Canon 350D batterij (720mAh)
                The Sky is the limit. Digital Gigi

Comment

Hoi iedereen,

Ik denk dat ik uiteindelijk toch voor de NIKON D70/70s ga...Ook de prijs interesseert me en omdat ik van plan ben te beginnen met een kitlens kies ik de D70 omdat ik al van verschillende bronnen heb gehoord dat deze goed is (18-70mm dacht ik)

Maar ik wou nog iets vragen ivm de D70s, kan er iemand me vertellen wat er precies verschilt met de D70 en de D70s? dus wat is er "upgedate" aan de s-versie? En mensen die een D70s hebben, zijn er fouten of is alles ok met de camera?

greetz
                  Alex

Comment

D70s is een groter schermke (2" ipv 1.8") en een iets zwaardere batterij (1500mAh ipv 1400mAh) omdat groter schermke even lang te kunnen voeden
                    www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

en er is ook de mogelijkheid om een draadontspanner te gebruiken dacht ik
                      als je die 'dingskes' niet nodig hebt, zou ik toch voor de gewone D70 gaan
                      als die nog te krijgen is tenminste
                      volgens mij betere prijs/kwaliteit
                      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Indien je een stille sluiter zoekt ga dan voor de 350. Vorige week was ik met mijn vrouw aan het fotograferen in een klooster. Ik werd met mijn 20D wandelen gestuurd terwijl mijn vrouw met haar 350D rustig kon doorgaan. Wat betreft de batterij, we lopen soms een hele dag te fotograferen en zowel de 20 als de 350 heeft ons nog niet in de steek gelaten.

De 350 is inderdaad wat kleiner, maar toch nog goed handelbaar. In de klub hebben de meesten een D70 (samenaankoop) en ook dat blijkt een hele goede camera te zijn, ik ga wel niet ruilen.

Ga even naar de winkel en hou ze beiden maar eens vast, want wat voor de een goed is is daarom nog niet goed voor een ander. Bekijk ook eerst even het lenzenaanbod en maak je keuze welke je in de toekomst wil gaan aanschaffen. Lenzen zijn belangrijker dan de camera.

Groetjes en veel geluk met je keuze.
                        Rudy
                        Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paul C
                          D70s is een groter schermke (2" ipv 1.8") en een iets zwaardere batterij (1500mAh ipv 1400mAh) omdat groter schermke even lang te kunnen voeden
                          De tests die ik heb gelezen wijzen toch ook op een verbetering van de beeldkwaliteit, ruis is lager op hogere ISO

sugar
                          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Je kan de D70 upgraden naar de D70s-versie, en dan blijven er een drietal zaken over die pleiten voor de D70s: groter schermpje, draadontspanner en iets met de flash...
                            Maar geloof je zelf dat Nikon een nieuw toestel uitbrengt waar niets meer in zit dan het vorige model? Wie dat gelooft....Softwarematig zal er wel een flink deel aan veranderd zijn, wat niet in die firmware-update zit!

Tot nu toe nog lang geen probleem met mijn D70s.
                            Als je goed rondkijkt, kost de s-versie echt niet zoveel meer dan de gewone D70! Ik twijfelde niet hoor...

Maar kijk ook even naar de Canons. Wat het beste in je hand ligt, moet je kopen. Voor mij zeker de D70s...voor jou misschien een Canon?

@rud: weet je waarom jij buiten moest en je vrouw niet? Je vrouw haar 350d beschouwden ze als een compactje sorry

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

De D50 is zeker ook een goed toestel ik kan dit moeilijk vergelijken met Canon maar hij is zeer gewaagd aan de D70 alleen enkele opties minder. Het enige wat ik al regelmatig tegengekomen ben is dat er geen bracketing toets op de D50 zou zitten ok er zit geen sneltoets op maar je kan er wel bracketing mee toepassen. De belangrijkste dingen die weggelaten zijn zijn de Scherptediepteregeling en Fine Tuning van de witbalans.

Zo dan heb je daar ook een beetje info over

Groetjes DEN BERE
                              Coolpix 4600/Nikon D70s + Nikkor 18-70 + Nikkor 70-300 + Sigma 24 MM Ultra Wide II + SB-800 Flitser

Comment

Working...
                              X