Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NIKON D50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: NIKON D50

Oorspronkelijk geplaatst door Omikros
    Hoi,

Al even een tijdje geleden...

Ik lees hier dat de D50 een uitstekende camera is (heb al foto's gezien online, kwaliteit ziet er goed uit) voor een beginneling.
    Nu de twijfel tussen de D0 en 350D is er nog niet echt uit...Maar wat ik vooral wil op mijn camera is:

1. een stille en snelle sluiter;
    2. Een batterij die lang mee gaat;
    3. weinig ruis bij hogere ISO waarden;
    4. een snelle opstart en vooral snelle autofocus die over het algemeen goed focust (en niet bijvoorbeeld per ongeluk op een detail in de voorgrond...);

Welke van deze twee camera's voldoet het meest aan mijn eisen? Ter informatie, het is voor natuurfotografie/landschapfotografie en misschien is een keer vliegtuigspotting. Wat ik ook wil is een goede kitlens want waarschijnlijk zal ik met de kitlens beginnen...Als beide kitlenzen niet goed zijn zal ik dan toch overwegen om body + lens te kopen...

greetz,
    Alex

De D50 en de 350D zijn beide zeer goede instapmodellen.
    Maar om op bovenstaande vereisten terug te komen:

1. De 350D is aanzienlijk stiller dan de D50 en kan 2.8 fps tegenover 2.5 fps voor de D50.

2. beide toestellen hebben vergelijkbare batterijen maar bij de 350d kan je een vertical grip plaatsen met twee batterijen (bij D50 en D70s geen optie).
    Zodoende kan je een hele dag intensief werken.

3 canon iso 100-1600, nikon iso 200-1600 beide weinig ruis maar volgens DpReview is de caonon toch iets scherper

4 de D50 start 0.3 sec sneller op 0.2 tegenover 0.5 sec.

Maar iets dat ik hier nog niet vermeld heb gezien:
    de 350d heeft dezelfde 8 Mpx cmos als zijn grote broer de 20D terwijl de D50 van nikon de 6 Mpx van de D70 geërft heeft.

De 350D fotografeerd in Raw, JpegFine, jpeg of Raw+jpeg
    De D50 in Nef, jpeg of Nef+jpeg

De D50 heeft geen WB fine tuning de 350D wel.
    De D50 heeft een AF assist lamp, de 350D gebruikt daarvoor de flash
    De 350D heeft een mirror lock-up wat tot handig is bij lange macro-opnames of fotografie met extreem lange sluitertijden.

Ik ben een Minolta gebruiker maar als ik moest kiezen tussen de D50 en de 350D koos ik de Canon.

Greets
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Kijk en vergelijk eens op dpreview.
      8Mpix maakt echt niets uit t.o.v. 6Mpix het scheelt horizontaal als vertikaal een paar honderd pixels dus niet echt revolutionair.
      Het verschil tussen een 6Mpix en een 12Mpix is natuurlijk duidelijker.

Dit kan je ook eens lezen
      Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology

Daar kan je lezen dat de verschillen met de D70/D70s en de 350D zeer miniem zijn.
      Ik heb persoonlijk meer dan een maand alles gelezen wat ik kon vinden op internet over deze 3 toestellen en uiteindelijk heb ik een D50 gekozen en ik heb dit zeker nog geen enkel moment beklaagd, integendeel zelfs.

Groetjes
      Spogy
      Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

De pros en cons tss de D50 en D770 staan mooi vermeld op de site van Kenrockwell :

Ik heb in ieder geval al een D50 als backup camera besteld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spogy
          Kijk en vergelijk eens op dpreview.
          8Mpix maakt echt niets uit t.o.v. 6Mpix het scheelt horizontaal als vertikaal een paar honderd pixels dus niet echt revolutionair.
          Het verschil tussen een 6Mpix en een 12Mpix is natuurlijk duidelijker.
          natuurlijk is het verschil tussen 6 en 12 Mpix beduidend groter dan tussen 6 en 8 maar zeggen dat het niet uitmaakt is ook niet helemaal juist.

Als je een foto gaat uitvergroten ga je ook de ruis mee uitvergroten
          De vergroting gaat bij 8Mpix minder groot zijn dan bij 6Mpix dus minder ruis.
          En alle beetjes helpen in digiland.

ik wil geen afbreuk doen aan de D50 (uitstekend toestel) maar wilde aanhalen dat er over sommige dingen niet gesproken werd en dat naar mijn mening er bepaalde eigenschappen van de 350D meer in zijn voordeel spreken.

Ik probeer een objectief oordeel te vellen (ben eigenlijk geen fan van canon, eerder van nikon) op basis van vereisten en eigenschappen.

Greets
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Working...
          X