Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NIKON D50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: NIKON D50

Ik heb nu al een kleine 2 weken mijn D50 en ik moet zeggen dat het een pracht van een toestelletje is. Werk echt heef fijn, hij is heel snel en maakt prachtige foto's.
    Ik heb de dubble lenzen kit. 18-55 en 55-200. Moet zeggen dat een tele een must is als je wilt gaan spotten. Ik weet niet of je enkel de body zal kopen maar die dubbele lenzen kit ligt binnen je budget, en ik denk dat het een heel goed begin is waar je echt alle richtingen mee uit kan...

Comment

Ik heb ook een D50 en vind het een goed toestel. Zou wel even willen zeggen dat de bracketing toets niet op de D50 staat maar dat je het wel kan gebruiken via het menu dus het is perfect mogelijk maar sommigen denken omdat de toets er niet is dat het niet mogelijk is
      Coolpix 4600/Nikon D70s + Nikkor 18-70 + Nikkor 70-300 + Sigma 24 MM Ultra Wide II + SB-800 Flitser

Comment

ik ben ook van plan een D50 aan te schaffen....
        ga dit weekend eens in duitsland (aken) zien voor dergelijk model.
        Met surfen was ik al enkele prijzen tegengekomen....(aangezien dit toch belangrijk is voor mij als pas afgestudeerde)

De adviesverkoopprijzen van de nieuwe Nikon producten zijn:
        - D50 body: € 899
        - D70s body: € 1129
        Lenzen
        - 18-55 DX f/3.5-5.6G ED: € 199
        - 55-200 DX f/4-5.6G ED: € 249

op www.pixmania.be:
        642 € voor de body en 734 € met de kitlens 18-55 erbij

via www.preisroboter.de nog goedkoper tegengekomen in Duitsland:
        onder ander deze site gevonden:

543 € voor de body, en 657 € met de kitlens 18-55 erbij

deze laatste lijkt me toch een scherpe prijs....of niet?
        iemand ervaring met bestellen via deze site???

Comment

Ik heb de mijne via Pixmania gekocht (is niet mijn eerste item via die site).
          Ik had hem heel vlug (het sukkelen met de voorradigheid niet inbegrepen).
          In principe mag ik niet klagen over pixmania.

Comment

Dag,

Ik heb mijn D50 bij topfoto gekocht heel tevreden en de prijs .
            de link:

Dus 779 € (toen ik hem kocht was het nog 799 € ) voor de D50 met 18 - 55 kitlens en een 1 GB SD kaartje.
            Topfoto is op het forum gekend voor zijn goede service.

mvg,

Ben

Comment

Als ik objectief moet vergelijken .. is 't zonder objectief

D50-BODY bij topfoto = 579€
              D70-BODY = 619 €
              D70s-BODY = 769€

dat is slecht 40€ verschil tussen een D50 en een oude D70 (als ze hem nog hebben natuurlijk)

Koop daarbij vb. de Sigma 18-200 (329€)
              en een 1Gb CF kaartje

D70+ 18-200 +1Gb = 619+329+ CF-kaart = +-1000€

Dan heb je een goed toestel met een heel handige starter/travel-lens
              Last edited by Paul C; 25 augustus 2005, 10:40.
              www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Jammer maar helaas al midden juli geen D70 meer te krijgen bij topfoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door benengel
                  Jammer maar helaas al midden juli geen D70 meer te krijgen bij topfoto
                  Volgens de site "versandfertig in 1-2 tagen", hebben ze ondertussen misschien nog een lading D70 kunnen bemachtigen ?

Comment

volgens mij zijn zo'n D50 en 350D toch mooie dingen om te beginnen.

als je na 1 jaar alles eruit geperst hebt en de juiste lenzen gekocht hebt dan zit je goed om eventueel verder te gaan.

ondertussen heb je heel veel bijgeleerd en kan je een beter model overwegen.
                    foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                      volgens mij zijn zo'n D50 en 350D toch mooie dingen om te beginnen.

als je na 1 jaar alles eruit geperst hebt en de juiste lenzen gekocht hebt dan zit je goed om eventueel verder te gaan.

ondertussen heb je heel veel bijgeleerd en kan je een beter model overwegen.
                      Ben ik helemaal met je eens beter nu een wat "simpeler' (let op tussen haakjes !) model kopen en als je echt weet wat je wilt het meer geavanceerde model kopen, dan nu een verkeerd model kopen.

Heb zelf een jaar geleden moeten kiezen tussen de 10D en 300D. Heb voor de 10D gekozen terwijl achteraf het pad van 300D en 20D (of eigenlijk 1D) beter was geweest. Maar da's achteraf Nu switchen is veel te duur

Eerst leren ontdekken wat je wilt. Misschien is de D50 meer camera dan je ooit wilt. Is'ie dat niet kun je doorgroeien naar het voor jouw juiste toestel
                      Last edited by ajh; 25 augustus 2005, 11:07.
                      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                      lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                        Ben ik helemaal met je eens beter nu een wat "simpeler' (let op tussen haakjes !) model kopen en als je echt weet wat je wilt het meer geavanceerde model kopen, dan nu een verkeerd model kopen.

Heb zelf een jaar geleden moeten kiezen tussen de 10D en 300D. Heb voor de 10D gekozen terwijl achteraf het pad van 300D en 20D beter was geweest. Maar da's achteraf Nu switchen is veel te duur

Eerst leren ontdekken wat je wilt. Misschien is de D50 meer camera dan je ooit wilt. Is'ie dat niet kun je doorgroeien naar het voor jouw juiste toestel
                        Ben nochtans blij dat ik een D70 heb en geen D50, als is 't maar voor de commander mode (en de occasioneel gebruikte DOF toets)
                        D50 heeft ook geen (plastic) afschermklepke voor 't scherm, geen grid (en die staat bij mij standaard aan) en ik denk dat ik dubbel zoveel RAW's op een kaartje kan zetten, omdat de D50 uncompressed werkt.

Hangt er natuurlijk vanaf vanwaar je komt...
                        Mijn (analoge) reflex uit 1990 had vb. ook al bracketing aan boord, en AF-S en AF-C om maar iets te noemen.

Comment

bedankt, ga zeker eens langs topfoto gaan... is dat in aken?? iemand een wegbeschrijving?
                          kan je mij eens in simpele woorden uitleggen waarvoor die commander mode en dof toets dan dienen? want ik ben een leek op dit gebied.... mss toch beter een D50 voor mij als beginneling...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paul C
                            Hangt er natuurlijk vanaf vanwaar je komt...
                            Da's nu precies wat ik bedoelde. Als je van niets weet is een D50 een mooi toestel om te beginnen. Als weet waar je mee bezig bent weet je ook welk toestel je moet kopen
                            Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                            lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bantha
                              bedankt, ga zeker eens langs topfoto gaan... is dat in aken?? iemand een wegbeschrijving?
                              kan je mij eens in simpele woorden uitleggen waarvoor die commander mode en dof toets dan dienen? want ik ben een leek op dit gebied.... mss toch beter een D50 voor mij als beginneling...
                              -Commander mode dient om draadloos een remote flash (zoasl SB600, SB800 te bedienen dmv i-TTL) --> Laat veel creatieve en perfect gecontroleerde remote (bounce) toe.
                              - DOF is DepthOfField --> Je kan VOOR je de foto neemt controleren wat er scherp staat bij de gekozen diafragma (de spiegel wordt omhoog geklapt en in een iets donkerder beld kan je dan vb. de center van de focus en de Diafragma aanpassen om vb. 't bloempke scherp te hebben, maar de achtergrond niet)

NB: Topfoto zit ergens in Düren (DE), niet zover over de grens, adres staat wel op hun website. Let wel ! 't kan zijn dat LOKAAL kopen DUURDER is dan via www bestellen (omdat ze 't volk in de winkel ook moeten betalen)

Als 't bijna evenveel kost is 't niet erg dat er te veel in zit, ge MOET dat in 't begin niet gebruiken als ge niet wilt, maar ge hebt meer (leer)mogelijkheden voor bijna dezelfde prijs....
                              In weze kunt ge zelfs alle foto's trekken in "Auto" en niet meer of minder gebruiken dan er in de D50 steekt.
                              Last edited by Paul C; 25 augustus 2005, 14:17.

Comment

Heb sedert einde juni een D50, en ik kan hem alleen maar aanbevelen. Voordien heb ik langere tijd een D70 van een vriendin uitgeprobeerd, verschil is echt niet zo groot, en ben nog steeds zeer tevreden van mijn keuze. Een D70 zal nog moeilijk te verkrijgen zijn, en het prijsverschil met de D70S is toch nog groot. D50 wordt wel een instapmodel genoemd, maar met de uitgebreide mogelijkheden die je hebt (vergelijkbaar D70S) zal het toestel ook blijven voldoen wanneer je hogere eisen gaat stellen! Het toestel ligt uitstekend in de hand, en is degelijk zoals elke Nikon.
                                Met het prijsverschil tssn D50 en D70S kan ik reeds een groot gedeelte van mijn toekomstige flitser betalen .

Succes met de keuze!

Wim
                                Fujifilm X-H1 met (te) veel lenzen
                                Fujifilm X100V

Comment

Working...
                                X