Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dringend vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• dringend vraagje

Hoi allemaal,

Ik sta op het punt om eindelijk een slr'tje te kopen, na een half jaartje met mijn Minolta A1 ge ik dan toch eindelijk de stap zetten. Qua model ben ik al bijna zeker, ben der voor 90% zeker van dat het een canon EOS 350D gaat worden. alleen twijfel ik een beetje tussen de verschillende aangeboden sets. Misschien kunnen jullie me effe verder helpen???? Alvast bedankt maatjes, ik dacht ik ga het maar effe aan de proffessionals vragen. hi hi

-Canon EOS 350D BK kit + EFS 18-55 + 256 Mb via canon
    Prijs : € 949

-Canon EOS 350D kit + EFS 18-55 + GBG-E3 grip + fotorugzak giotto + 256 Mb via canon
    Prijs : € 1049

-Canon EOS 350D BK kit + EFS 18-55 + Tamron 70-300 Macro + 256 Mb via canon + giotto rugzak
    Prijs : € 1099

-Canon EOS 350D BK DZ 18-55/55-200 + 256 Mb + bge3 +rugzak
    Prijs : € 1269

Of zou ik toch nog voor het volgende kiezen???

-lNikon D70s + nikon AF 28-100 f/3.5-5.6 + nikon 70-300 f/4-5.6G
    Prijs : € 1099

Alvast bedankt hé mensen.

grtz Ironhawk
    Nikon D810 en nen hoop glas

Re: dringend vraagje

nikon of canon is het eender.

maar ik zou wel geen prul lenzen kopen om toch maar dat 18-300 bereik te hebben.

koop u gewoon een dslr me de kitlens en spaar dan bij voor goed glas.
    goed glas wil nie zeggen enorm duur glas.
    bvb sigma 70-200 of 100-300 gaat u vele verder brengen dan die kit tele's

als het de eerste keer is da ge dslr doet gaat ge uwe tijd nodig hebben me het onder de knie krijgen van uw toestel.

tege da ge da perfect kunt hebde al weer geld voor betere tele. en zo blijft het interessant en nieuw he.

Comment

Ik hou niet van kit lenzen, wa kan je nu hebben voor 100 euro, Fantastic Plastic dus koop een Body en degelijke lenzen. Liefst dus ook geen s lenzen want als de full frame doorbreekt kan je lens niet dienen.

MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Mag ik vragen op welke site je deze aanbiedingen gevonden hebt?
        Nikon D7000 - Nikkor Zoom lens AF-S DX VR 18-200mm f/3.5-5.6G

Comment

Goede raad :

- Eender welke DSLR is OK (dus ook de EOS 350D of Nikon D70/50) als basis voor prachtige foto's
          - Mijd de kitlenzen
          - Mijd de zogenaamde "superzooms" (4x zoomfactor of meer)
          - Koop geen digitale "cropfactor" lenzen (binnen 5 jaar is FF gemeengoed)
          - Begin met een goede breedhoek-standaard-zoom (of zelfs een paar "primes") en als het budget het niet toelaat, spaar rustig door voor een kwaliteits telezoom
          - geduld is een mooie deugd, zelfs in de 21e eeuw ...

Just my 2 cents ...
          Last edited by GeertB; 11 augustus 2005, 20:48.
          Greetz Geert.
          Canon gerief...

Comment

Om teleurstelling te voorkomen zou ik gaan voor de Canon EOS 350D Black body + 256Mb via Canon 799.00 euro in Nederland.
            Kan je nog niet veel geld besteden voor lenzen koop dan de Canon EF 50/1.8 II ø 52 mm voor 89 euro en deze is super scherp en daar krijg je geen spijt van.
            Spaar dan verder voor een goed stuk glas van jou keuze. Let wel 60% van de lenzen is niet superscherp, en daar ga je toch voor. !
            Koop liever een goede tweedehans lens dan een nieuw barrel, daar krijg je spijt van, en naderhand moet je toch weer geld uit geven voor een betere lens.
            Wil je perse de kitlens deze is te koop op marktplaats.nl voor 50 euro brand nieuw.

mvg, drh
            Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Allee ik ga toch effe een ietsiepietsie andere mening geven.

De kitlenzen zijn zeker geen toplenzen maar voor het geld dat ze kosten zijn ze absolute toppers. Verwacht er niet te veel van maar ook niet te weinig. Om bijv tussen een canon kit 18-55 en de 17-40L het verschil te zien op F8 moet je al heel goed kijken. Het is er wel hoor maar het is zeker geen 10x meer geld waard. En dat is nochtans het prijsverschil. Nu is de 17-40 wel zijn geld waard hoor want er zijn voordelen aan verbonden zoals bijv de kwaliteit op F4 waar je het verschil al sneller gaat zien, de bouwkwaliteit, de AF enz.. Maar de kitlenzen zijn zeker niet onbruikbaar en als je nog niet weet waar je interesses liggen zijn het zowat de beste kopen die je kan doen om te kijken wat je echt wil. Eigenlijk zegt Digipic het juist ze kosten zelfs geen 100 euro dus je moet niet verwachten dat ze evengoed gaan doen dan lenzen die veel meer kosten. Alleen jij kan uitmaken of je bereid bent de hogere investering te doen. Ben je dat niet dan moet je je ook realiseren dat je niet het maximum potentieel van je camera gaat halen.
              Koop dus gerust die kitlens en zie dan wat je echt wil en spaar dan voor wat je echt wil. Met de kitlenzen scheur je je broek niet om dan te constateren dat je iets anders wil.

Koop ook gerust EF-s lenzen zelfs al is FF binnen 5 jaar gemeengoed dan zullen in de low end nog steeds crop camera's gemeengoed zijn. Er is gewoon een prijs en grootte voordeel dat er altijd zal blijven. En wil je upgraden naar FF zal binnen 5 jaar de tweedehandsmarkt voor crop camera's nog steeds een pak groter zijn dan die van FF en je gaat je ef-s lenzen dan ook vlot kunnen verkopen.

Er bestaan geen slechte DSLR's meer dus koop wat je wil en het meest aan je behoeften voldoet.
              Moest ik uit jouw rijtje kiezen was het de 2d kit aan 1049. Maar dat ben ik jouw wensen kunnen volledig anders zijn.

Comment

Als ik persoonlijk zou mogen kiezen zou ik het over een andere boeg gooien...

Canon EOS-350D schwarz Body

769 euro, in voorraad

Tamron 28-75/2,8 AF SP XR DI LD ASP IF

319 euro

SanDisk 512MB Ultra II CompactFlash

65 euro

samen
                1153 euro
                (een ritje naar top-foto is altijd meegenomen, maak er een dagje aken van)

en dan heb je in plaats van startmateriaal voor je zelfde geld een toptoestel, een toplens en een topkaartje....

Groeten,
                Geert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ghrrm
                  Als ik persoonlijk zou mogen kiezen zou ik het over een andere boeg gooien...

Canon EOS-350D schwarz Body

769 euro, in voorraad

Tamron 28-75/2,8 AF SP XR DI LD ASP IF

319 euro

SanDisk 512MB Ultra II CompactFlash

65 euro

samen
                  1153 euro
                  (een ritje naar top-foto is altijd meegenomen, maak er een dagje aken van)

en dan heb je in plaats van startmateriaal voor je zelfde geld een toptoestel, een toplens en een topkaartje....

Groeten,
                  Geert
                  Bah doe daar dan toch tenminste de kitlens ook bij dan heb je tenminste wat groothoek ook. Voor het prijsverschil moet je het zeker niet laten liggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB
                    Goede raad :
                    - Mijd de kitlenzen
                    Hiermee ben ik het niet eens, voor 100 eur EXTRA kan je beginnen fotograferen en heb je een redelijke WA mogelijkheid. Je kan die lens steeds verkopen over een jaartje met gering verlies

- Koop geen digitale "cropfactor" lenzen (binnen 5 jaar is FF gemeengoed)
                    Mag ik jouw bronvermelding even hebben voor deze voorspelling? Nikon is duidelijk de weg ingeslagen van APS sized sensors.
                    APS sensoren zullen blijven bestaan, het biedt mogelijkheden tot een compacter en veel goedkoper camerasysteem, en dat zal nooit wijzigen zolang de wetten van de Optica niet veranderen

sugar
                    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                      Hiermee ben ik het niet eens, voor 100 eur EXTRA kan je beginnen fotograferen en heb je een redelijke WA mogelijkheid. Je kan die lens steeds verkopen over een jaartje met gering verlies

Mag ik jouw bronvermelding even hebben voor deze voorspelling? Nikon is duidelijk de weg ingeslagen van APS sized sensors.
                      APS sensoren zullen blijven bestaan, het biedt mogelijkheden tot een compacter en veel goedkoper camerasysteem, en dat zal nooit wijzigen zolang de wetten van de Optica niet veranderen

sugar
                      Ieder zijn persoonlijke voorkeur.

Kom uit een tijd dat er nog geduldig gespaard werd om "deftig" materieel te kunnen kopen om dit dan te koesteren.

Voor mij persoonlijk is de APS size een overgang.
                      Als een toestel in de 20D klasse verschijnt met FF en huidige 20D prijs (en dit zal ooit gebeuren), ben ik onmiddellijk kandidaat.
                      Voor mij is EF-S dus absoluut geen optie, ook al heb ik nu een APS sized toestel.

Niemand weet wat er binnen 5 jaar op de markt zal zijn, maar dat FF de APS size in dezelfde prijscategorie zal verdringen lijkt mij logisch.

Heb ook niet gezegd dat APS size niet meer zal bestaan. "Gemeengoed" wil zeggen "ingeburgerd", "algemeen aanvaard" of "bereikbaar".

Als dat moment er dan is, zou het toch zonde zijn dat je vastzit aan je digitale croplenzen als je een nieuw toestel op het oog hebt?
                      Greetz Geert.
                      Canon gerief...

Comment

Ieder zijn persoonlijke voorkeur.
                        Kom uit een tijd dat er nog geduldig gespaard werd om "deftig" materieel te kunnen kopen om dit dan te koesteren.
                        Ik denk dat lenzen als een Sigma EX 18-50 mm en een EF-s 10-22 mm deftig materiaal zijn

Niemand weet wat er binnen 5 jaar op de markt zal zijn, maar dat FF de APS size in dezelfde prijscategorie zal verdringen lijkt mij logisch.
                        Ik ga hier niet opnieuw de discussie beginnen over prijzen van chips en yields, maar ik ben daar dus niet zeker van

Als dat moment er dan is, zou het toch zonde zijn dat je vastzit aan je digitale croplenzen als je een nieuw toestel op het oog hebt?
                        Neen, dan verkoop je die gewoon.
                        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Iedereen zijn eigen keuze dat is zeker maar jouw keuze is op zich toch geen reden om te zeggen " Koop geen digitale "cropfactor" lenzen (binnen 5 jaar is FF gemeengoed)".

En is het niet evenveel zonde om (laat ons dan zeggen) 5 jaar lang minder geschikte lenzen te gebruiken want je zou wel eens kunnen overschakelen naar FF. En je hangt er toch ook niet aan vast he je kan ze gerust verkopen. En het waardeverlies dat je daar mee hebt wordt denk ik toch ruimschoots gecompenseerd door die 5 jaar lang de juiste lenzen te gebruiken.

En vergeet ook niet er zijn geen alternatieven voor de kitlenzen in FF. De 28-90 EF usm kost meer dan het dubbele. En is waarschijnlijk zelfs slechter ook.

Comment

Mannen,

ik denk dat we van het onderwerp aan het afwijken zijn....

De vraag was eigenlijk welke aankoop Ironhawk best zou doen nu, heute, aujourd'hui. De mens zet zijn eerste stappen in de DSLR en is nu niet gebaat met koffiedikkijken in de toekomst. Wie weet is hij binnen vijf jaar een stuk kapitaalkrachtiger en kan hij dan rustig zijn huidig materiaal vervangen door L-glas en een pro-body.

Om even te antwoorden op Kevlar. De kitlens erbij is bij Top-foto een extra uitgave van 60 euro. Op zich niet de moeite, akkoord, maar ik heb de indruk dat Ironhawk eerder van het langere werk houdt dan van het bredere werk.
                            In die optiek zou ik mijn eurokes niet spenderen aan de kitlens en een sigma 55-200 erbijkopen voor 149.90 euro ?

Soit, it's all about money....de kwaliteit van lens en het aantal lenzen waarmee je begint hangt af van wat je kan spenderen.

Ironhawk....it's up to you nu. Ik denk dat je meningen op overschot hebt en dat de keuze er niet gemakkelijker op wordt

Groeten,
                            Geert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ghrrm
                              Mannen,

ik denk dat we van het onderwerp aan het afwijken zijn....

De vraag was eigenlijk welke aankoop Ironhawk best zou doen nu, heute, aujourd'hui. De mens zet zijn eerste stappen in de DSLR en is nu niet gebaat met koffiedikkijken in de toekomst. Wie weet is hij binnen vijf jaar een stuk kapitaalkrachtiger en kan hij dan rustig zijn huidig materiaal vervangen door L-glas en een pro-body.

Om even te antwoorden op Kevlar. De kitlens erbij is bij Top-foto een extra uitgave van 60 euro. Op zich niet de moeite, akkoord, maar ik heb de indruk dat Ironhawk eerder van het langere werk houdt dan van het bredere werk.
                              In die optiek zou ik mijn eurokes niet spenderen aan de kitlens en een sigma 55-200 erbijkopen voor 149.90 euro ?

Soit, it's all about money....de kwaliteit van lens en het aantal lenzen waarmee je begint hangt af van wat je kan spenderen.

Ironhawk....it's up to you nu. Ik denk dat je meningen op overschot hebt en dat de keuze er niet gemakkelijker op wordt

Groeten,
                              Geert
                              Ik moet zeggen ik heb geen idee wat ironhawk eigenlijk wil. En als hij echt nooit geen groothoek nodig heeft moet je die 60€ natuurlijk niet uitgeven. Maar trekt hij dan nooit eens een foto binnen van een groepje vrienden/ familie of zo? Want anders is die 60€ toch wel heel snel zijn geld waard denk ik.

Comment

Working...
                              X