Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

groentje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• groentje

Hallo,

Ik ben een groentje op het vlak van fotografie, doch ik wil me in de toekomst hiermee toch wel bezighouden.

Kan iemand mij zeggen wat het verschil is tussen een gewone digitale camera en een digitale reflexcamera.

Ik heb de mogelijkheid om een digitale camera "fujifilm Finepix S7000 te kopen. Wat zijn jullie bevindingen mbt dit toestel?

Welk toestel raden jullie mij aan ?

Ik ben vooral geďnteresseerd in het fotograferen van mijn honden, de mooiste foto's laat ik dan uitvergroten.

Re: groentje

Ik denk dat hierover op het forum inmiddels genoeg te vinden is. Maargoed, ik had zijn voorganger, de S602z. Ik heb die ingeruild voor een DSLR. Ik heb nu werkelijk spijt dat ik hem niet gewoon gehouden heb. De S7000 heeft meer megapixels tov de S602z en er zijn nog een paar kleine wijzigingen. De lens is gelijk. Het is een superapparaat Snel, uitgebreid en mooie foto's. Enige nadeel is dat het focussen bij weinig licht een probleem kan geven. Er zit geen AF-assist lamp op. Dat betekent dat hij 's avonds binnenshuis als het licht wat minder wordt niet of slecht automatisch kan focussen. Het is dan echter wel nog prima mogelijk handmatig te focussen.

Mocht je interesse hebben in een full-size voorbeeld van de S602z, laat het dan even weten. Voor de S7000 zal dit dan alleen maar beter worden.

Er zijn overigens ook nog prima alternatieven. Ieder groot 'fotomerk' heeft er wel 1. Panasonic maakt daarnaast ook nog leuk speelgoed. Doorzoek voor meer info simpelweg even de topics in dit forumdeel.

Comment

Deze vraag is wel erg algemeen, zeker omdat wij geen idee hebben wat jij als budget in gedachte hebt voor je camera.

Voor het vergelijken van (soortgelijke) camera's kun je ook een kijkje nemen op www.dpreview.com hier staan reveiws in van bijna alle camera's. Ook staan er gebruikerservaringen bij. Daarnaast heeft ook BD een goede zoekfunctie. Als je die gebruikt vindt je ook veel informatie over bv de S7000.
      Succes,

JLP

Oorspronkelijk geplaatst door Vlado
      Welk toestel raden jullie mij aan ?

Ik ben vooral geďnteresseerd in het fotograferen van mijn honden, de mooiste foto's laat ik dan uitvergroten.
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

Comment

oké, bedankt voor de info.
        Ga me es bezighouden met het lezen van de interessante items op het forum en dan een beslissing nemen.

Greetz,

Comment

Zo dat barst weer van de informatie, daar wordt iedereen alleen maar beter van!
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Working...
          X