Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klein én zonder shutterlag???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Klein én zonder shutterlag???

Hoewel op m'n huidige camera (Fuji S7000) de shutterlag erg klein is, stoort het mij toch. Daarom dat ik de aankoop van een DSLR overweeg. Maar omdat die toestellen nog groter zijn dan m'n huidige camera wil ik ook een klein, compact digitaal cameraatje kopen (iets canon ixus-achtigs, ben niet merkgebonden) voor familiekiekjes in pretpark e.d.

Nu is m'n vraag: bestaan er digitale (niet-DSLR) camera's zonder shutterlag? En als die niet bestaan, welke heeft de kleinste shutterlag?
    Fuji FinePix S100fs

Re: Klein én zonder shutterlag???

Ik heb ergens gelezen dat de sony P-200 erg goed scoort op snelheid (en kwaliteit). Is een kleintje !

Comment

Ik heb (voorlopig nog ) een Minolta Z1 en was me tot voor kort niet van bewust dat er zoiets als shutter lag was op compacte digitaaltjes Allicht zullen ook de nieuwere DiMage Z modellen daar dus wel goed op scoren.
      www.jurgengeys.be - www.apertura.be

Comment

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Mag het ook héél klein zijn, met een shutterlag die zo kort is dat je er bijna niets van merkt?

Ik heb pas een Casio EX-Z750 gekocht, en die is erg snel, zelfs het opstarten gaat heel snel . Alleen als de flitser geladen moet worden duurt het wat langer voor je een foto kan maken.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Ricoh Caplio GX8

als het toch klein mag zijn
            gr, eb

Comment

Alvast bedankt allemaal!
              Ik ga zeker onderstaande camera's eens vergelijken, ze zitten ongeveer in dezelfde prijsklasse.
              Waarom kozen jullie voor het model wat jullie kochten?

sony P-200
              Casio EX-Z750
              Ricoh Caplio GX8
              Canon Ixus 70
              Fuji FinePix S100fs

Comment

Ik heb die Casio gekocht omdat het een super compact toestelletje is dat vrij goed uit de meeste tests kwam. Het is niet altijd mogelijk om de grote fototas mee te sleuren, en daarom wou ik er een "kleintje" bij .

Het is een 7 megapixel camera, en de 20D heeft 8 megapixels. Aan de hand van die cijfertjes zou je dan denken dat de Casio in staat zou zijn om bijna dezelfde fotokwaliteiten te leveren dan de 20D, maar het verschil blijft toch vrij groot (in het voordeel van de 20D natuurlijk ). Verwacht dus geen wonderen van zo'n compactje. Dit toestel kwam goed uit de tests, maar dan in vergelijking met andere toestellen uit dezelfde klasse.
                De vergelijking maken tussen een DSLR en een compactje is hetzelfde als een stadsautootje vergelijken met een sportwagen .

Maar daar staat tegenover dat een 20D met wat lenzen ook véél meer kost, en veel zwaarder is om mee te nemen.

De Casio was ook wel wat goedkoper dan de Canon Ixus 70. Voor datprijsverschil kan je gemakkelijk een SD kaartje van 512MB kopen. En de akku van de Casio levert ook een veel hogere capaciteit (3,7V 1230mAh) en daardoor kan je veel meer foto's maken met 1 lading.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Ik koos voor de Ricoh Caplio R2 omdat

1. klein
                  2. 2.5" LCD
                  3. 28mm-140mm (4.8x optische zoom, beginnend bij 28mm groothoek !)
                  4. zowel meegeleverde L-ion als Penlites te gebruiken.
                  5. 270euro
                  6. snapshot af-mode (+/- op 2.5m), (nagenoeg) geen shutterlag meer.

mvg,
                  Z900
                  Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

Mijn vrouw heeft een Canon 350D, klein maar fijn DSLR. Voor ons is dit het beste toestel zonder een compromis te moeten maken tussen snelheid en handelbaarheid. Dit is volgens mij een betere optie dan een compact bij te kopen, zelf hebben we onze G3 compact weggegeven aan de dochter.

groetjes,
                    Rudy
                    Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rud
                      Mijn vrouw heeft een Canon 350D, klein maar fijn DSLR. Voor ons is dit het beste toestel zonder een compromis te moeten maken tussen snelheid en handelbaarheid. Dit is volgens mij een betere optie dan een compact bij te kopen, zelf hebben we onze G3 compact weggegeven aan de dochter.

groetjes,
                      Rudy
                      Rudy,
                      Echt klein zou ik de 350D toch niet noemen. Waarschijnlijk zal ik deze 350D in de loop van volgend jaar aanschaffen (of er moet tegen dan weer een nieuw model van uit zijn), maar dan zit je al meteen met wisselbare lenzen. Je hebt er toch al dadelijk een aparte tas voor nodig.

Daarom ben ik op zoek naar een klein toestelletje dat je zoals een gsm gewoon in je broekzak steekt. Handig om overal mee naar toe te nemen.
                      Neem nu bv de Efteling. Waar blijf je met je fototas-met-body-lenzen-batterij-e.d. als je in de achtbaan stapt? Niet in je broekzak neem ik aan?
                      Fuji FinePix S100fs

Comment

Working...
                      X