Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta A2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Minolta A2

Wat is een redelijk prijs voor een Minolta DIMAGE A2 camera is 1jaar oud en is als nieuw.Vraagprijs is 500€ of is het beter om voor de nieuwe Panasonic FZ30 tegaan maar die kost rond de 700€.Wie help me met de juiste keuze als die er is natuurlijk

Re: Minolta A2

Voor een gebruikte A2 is dit veel te veel...
    Een nieuwe A200 kost maar 565€ bij Top-Foto.

Kijk zeker nog eens naar de FZ20 die nu rond de 500€ kost, of naar de FZ30 die nu al bij Top-Foto aan 619€ in voorbestelling staat...
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Het is wel een dimage A2 en gene A200 dacht dat die A2 meer kost in aankoop en beter is of ben ik verkeerd ingelicht

Comment

Een A2 is werkelijk voor minder als 550 euro nieuw te krijgen. 500 euro voor een tweedehands is dus veel te veel. Een simpele search op het internet had je dit eveneens kunnen vertellen...

Comment

Die A200 kost inderdaad rond de 500 maar het is een A2 en die kom nieuw nu rond de 800 of is er geen verschil tussen de A2 en de A200 volgens mij wel via een simpele search op het internet.
          Last edited by klada; 7 augustus 2005, 01:00.

Comment

Prijs nieuw in NL:
            693 euro bij http://www.progress.nl
            Please don't tell me that's you in your avatar!

Comment

Kan iemand me nu eens uitleggen of er wel degelijk een verschil is tussen de A2 en de A200.Ik heb horen zeggen dat de A2 zeer moeilijk te verkrijgen is,als je hem vindt op het net is hij niet leverbaar en bij progress.nl
              vindt ik heb helemaal niet.

Comment

Is ook niet moeilijk, want de A2 is de voorganger van de A200...

Is dus gewoon het oude model van Minolta.

Bekijk volgende sites eens en stel jezelf de vraag wat je precies wenst te doen. De minoltas zijn zeker geen slechte camera's, maar er zijn betere voor dezelfde prijs...

The Latest on Digital Cameras, New Cameras, Scanners, Printers, & More. Current Digital Camera Reviews, Specifications and Comparison Shopping!

Voor een vergelijking tussen de A2-A200-FZ20-FZ30 klik je eens op volgende link:
                VERGELIJKING
                Nikon D300 & een beetje glas...
                Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Ik keek op www.dfip.nl. Daar staan links naar winkels die hem voor ongeveer 550 euro zouden moeten aanbieden. Daar is echter altijd de vergissing gemaakt met de A200. Dan nog is de A2 tweedehands voor 500 euro veel te duur. Zijn opvolger kost dan nieuw slechts 50 euro meer. Dan is de keus makkelijk lijkt mij? Voor dat geld krijgt je ook nog eens een kantel- en draaibaar lcd scherm.

Als we hem vergelijken met de Panasonic toestellen op de link van Pete, dan zou ik zeker voor de A200 gaan. Dan kijk ik puur naar de specs. De A200 heeft een groter ISO-bereik, meer groothoek, een grotere sensor (wat positief is ten aanzien van ruis en DOF).

De Panasonic daarentegen heeft hele mooie telemogelijkheden. Ruim 400mm. Daarvoor lever je echter wel een stuk groothoek in. De Minolta heeft ook 200mm, wat voor de meesten toch voldoende moet zijn.

Afgaande op de specs zou ik zeggen: heb je de tele nodig, dan de Panasonic, zo niet, dan de A200. Dan heb ik natuurlijk nog niet naar de kwaliteit van de uiteindelijke foto's gekeken. Foto's uit de Panasonic ken ik simpelweg niet. De ervaringen van mensen hier op het forum zijn echter goed. Van de Minolta toestellen weet ik dat ze schitterende foto's maken!

Comment

Zal dan maar een panasonic FZ30 bestellen bij top foto voor 619€ lijkt me een goede keuze en dan heb ik een nieuw toestel

Comment

Je moet zeker niet denken dat de A200 beter is dan de A2 omdat het een nieuwer model is... De A200 is een uitgeklede (goedkopere) versie van de A2. Enkele verschillen zijn dat de A2 een metalen body heeft en de A200 een plastic. Ook heeft de A200 de gripsensoren niet meer die gebruikt worden bij de continu focus. Als je precies de verschillen wilt weten moet je maar even op internet zoeken, maar ik kan je verzekeren dat de A2 weliswaar een ouder, maar ook duurder en beter model is.
                      Of 500 euro een redelijke prijs is hangt vooral af van wat je er allemaal bij krijgt. Zelf heb ik een aantal maanden ook de A2 tweedehands voor 500 euro gekocht, maar daar kreeg ik wel een extra originele minolta accu en de originele teleconverter bij. Als je die los zou moeten kopen zit je ook zo al weer op 250 euro. Dus 500 euro voor de A2 alleen lijkt me wat te veel, maar als er nog wat leuks bij zit is het wel een reele prijs
                      http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

http://rouwkema.smugmug.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema
                        Je moet zeker niet denken dat de A200 beter is dan de A2 omdat het een nieuwer model is... De A200 is een uitgeklede (goedkopere) versie van de A2. Enkele verschillen zijn dat de A2 een metalen body heeft en de A200 een plastic. Ook heeft de A200 de gripsensoren niet meer die gebruikt worden bij de continu focus. Als je precies de verschillen wilt weten moet je maar even op internet zoeken, maar ik kan je verzekeren dat de A2 weliswaar een ouder, maar ook duurder en beter model is.
                        Of 500 euro een redelijke prijs is hangt vooral af van wat je er allemaal bij krijgt. Zelf heb ik een aantal maanden ook de A2 tweedehands voor 500 euro gekocht, maar daar kreeg ik wel een extra originele minolta accu en de originele teleconverter bij. Als je die los zou moeten kopen zit je ook zo al weer op 250 euro. Dus 500 euro voor de A2 alleen lijkt me wat te veel, maar als er nog wat leuks bij zit is het wel een reele prijs
                        Dank je Rouwkema, waarschijnlijk is het nu alweer te laat!

Spijtig dat sommige mensen hier de (eerlijke) verkoop van hun toestel zien mislopen door "allesweters" met foutieve info in het items zoals hierboven.
                        Hoe ? Ik verkoop mijn toestel op de rubriek "aangeboden" en op andere sites,
                        Zie http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=81120

Ik word gecontacteerd door Klada voor het plaatsen van deze thread, en na
                        een aantal antwoorden op zijn vraag ziet hij van de aankoop af.
                        Begrijpelijk na het lezen ervan.

Ik ben blij dat Rouwkema me nu bijspringt met het verspreidden van de juiste info.
                        En dan zeker dat het hier om een ander (degelijker) toestel gaat met de meeste zelfde kenmerken maar een hogere kwaliteit betreffende robustheid, gebruiksgemak (opstellingen van de knoppen enz).
                        En de prijs is realistisch al je ziet wat je er bij krijgt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pjotr
                          Dank je Rouwkema, waarschijnlijk is het nu alweer te laat!

Spijtig dat sommige mensen hier de (eerlijke) verkoop van hun toestel zien mislopen door "allesweters" met foutieve info in het items zoals hierboven.
                          Hoe ? Ik verkoop mijn toestel op de rubriek "aangeboden" en op andere sites,
                          Zie http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=81120

Ik word gecontacteerd door Klada voor het plaatsen van deze thread, en na
                          een aantal antwoorden op zijn vraag ziet hij van de aankoop af.
                          Begrijpelijk na het lezen ervan.

Ik ben blij dat Rouwkema me nu bijspringt met het verspreidden van de juiste info.
                          En dan zeker dat het hier om een ander (degelijker) toestel gaat met de meeste zelfde kenmerken maar een hogere kwaliteit betreffende robustheid, gebruiksgemak (opstellingen van de knoppen enz).
                          En de prijs is realistisch al je ziet wat je er bij krijgt.
                          Pjotr,

Infernoken heeft geen enkele bewering gedaan die onjuist is. Hij gaf enkel informatie die elders op net net te vinden is. Klada had hieruit kunnen opmaken wat Rouwkema bevestigd.

Ik maakte inderdaad een fout. Ik verwarde de A200 even met de A2. Die fout heb ik in een latere post recht proberen te zetten. Verder ben ik ingegaan op de vergelijkingstabel die eerder gegeven was. Daar zeg ik dat ik voor de A200 zou gaan! Waarom, ik vond die A2 dan simpelweg te duur. Ik zou niet voor de Panasonics gaan. Desondanks kiest Klada toch voor een Panasonic.

De prijs. 500 euro vind ik inderdaad nog steeds aan de hoge kant. Jij bied echter wel extra batterijen aan en close up setje bij. Die dingen zijn ook alles behalve goedkoop. Dit maakt dan dat 500 euro wel eerlijke prijs is.

Als dingen anders zijn overgekomen; mijn excuses hiervoor.

Ook ik ben overigens geen 'allesweter', als dat zo was geweest was ik miljonair, hetgeen niet erg het geval is

Comment

Bedankt voor de nuttige en onnuttige info!Aan pjort sorry dat ik heb afgehaakt maar je weet wel waarom. Ik hoop dat je hem nog kan verkopen aan een goede prijs.
                            Aan Stefan :wat is er mis aan een Panasonic?moet ni altijd ne Canon of Nikon zijn.
                            Last edited by klada; 8 augustus 2005, 22:34.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door klada
                              Aan Stefan :wat is er mis aan een Panasonic?moet ni altijd ne Canon of Nikon zijn.
                              Er is op zich helemaal niets mis met een Panasonic. Dat zijn ook prima toestellen. Zeker de de Leica lenzen die er opzitten met de image stabilizer zijn zeer goed Lees maar rond op dit forum en je zal alleen maar goede verhalen vinden over deze toestelen. Bij een dergelijk apparaat vind IK PERSOONLIJK een paar extra milimeter aan groothoek belangrijker als zo'n megatele. De Minolta's vertrekken bij 28mm (en gaat ook nog tot een hele mooie 200mm), de Panasonics bij 35. Vind je die enorme tele wel belangrijk, dan ga je voor de Panasonic...

Ook is de sensor van de Minolta's iets groter. Dit is iets gunstiger voor een mooie DOFwerking. Ook heb je een groter ISO-bereik, dat geeft je wat meer flexibiliteit.

Wat je ook koopt, je doet een goede koop, je moet je alleen goed afvragen wat je belangrijker vind. Ga anders ook eens langs een winkel en pak de camera's eens beet. Een camera waarmee je niet goed overweg kan is zowieso een no-go. Hier kan niemand je mee helpen! Dat is persoonlijk.

Comment

Working...
                              X