Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnersvragen:Dynax 7d vs Dynax 5d vs EOS 350d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beginnersvragenynax 7d vs Dynax 5d vs EOS 350d

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
    Beeldkwaliteit is alles.
    en een klap op de bar met plat handje (3x)

mvg,
    Z900
    Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

Goede combinatie ??
      Minolta 5 D Euro 769
      Sigma 18-125 mm 3.5-5.6 AF DC IF voor minolta Euro 239,nu zoek ik nog welke lens ik er bij neem (betaalbaar) voor bereik to 300 mm.
      Dit zijn prijzen van topfoto.de
      Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
      Web-Albums

Comment

Minolta 7D + Sigma 70-200 f2.8 EX, perfect (lees : snel genoeg) om actie te fotograferen, zelfs zonder USM/HSM .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom
          Minolta 7D + Sigma 70-200 f2.8 EX, perfect (lees : snel genoeg) om actie te fotograferen, zelfs zonder USM/HSM .
          Tot ge nen dynax 9 probeert...

Comment

Uit uw reactie meen ik op te maken dat u de Dynax 7d prefereert boven de 5D?
            Ik twijfel tussen beide camera's.
            Is de D5 niet nog meer geavanceerd doordat deze later op de markt is gekomen?
            D7 wordt aangeboden met kitlens KM 28-100mm voor een meerprijs (t.o.v D7 body) voor +€80.

Zou tot 200mm willen fotograferen. Welke bijkomende lens beveelt u aan? Reactie stel ik zeer op prijs
            Harry Briels

Comment

Uit de reacties van Rudy en Tom meen ik op te maken dat zij de Dynax 7d prefereren boven de 5D?

Het LCD van de D5 en de zoeker schijnen echter minder goed te zijn dan bij de D7. De D5 schijnt ook veel sluiterlawaai (spiegel?) te produceren?

D7 wordt aangeboden met kitlens KM 28-100mm voor een meerprijs (t.o.v D7 body) voor +€80. Zou tot 200mm willen fotograferen. Welke bijkomende lens bevelen jullie aan?
              Reactie stel ik zeer op prijs!
              Harry Briels
              Harry Briels

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Muizen
                Uit de reacties van Rudy en Tom meen ik op te maken dat zij de Dynax 7d prefereren boven de 5D?

Het LCD van de D5 en de zoeker schijnen echter minder goed te zijn dan bij de D7. De D5 schijnt ook veel sluiterlawaai (spiegel?) te produceren?

D7 wordt aangeboden met kitlens KM 28-100mm voor een meerprijs (t.o.v D7 body) voor +€80. Zou tot 200mm willen fotograferen. Welke bijkomende lens bevelen jullie aan?
                Reactie stel ik zeer op prijs!
                Harry Briels
                Ik prefereer de 7d, omdat daar alle belangrijke funkties via knoppen instelbaars is ipv menus, en omdat ie groter is. Gebruik ook altijd een grip.
                De 5d heeft dezelfde beeldkwaliteiten, maar wel minder mogelijkheden. Is wel later op de markt gekomen, maar technologisch denk ik niet dat die beter gaat zijn dan de 7d.
                Eigenlijk is het een kompakte 7d, met wat minder toeters en bellen, beperktere autofocus. En veel goedkoper. Ik heb 1400€ voor een kale 7d betaald....

Comment

De 7D en de 5D zijn twee geheel verschillende cameara's voor een verschillend publiek. Net als vroeger de 5 en 7 series.

Ik denk zelf dat de 7D voor serieusere amateurs is. En het prijsverschil is ook wel overheen te komen (plm 100 euries).

Bij de 7D zal je alles zelf moeten doen. Er zijn geen handige settings zoals nacht en ondergaande zon (een reden voor mij om mijn A2 ook altijd bij me te hebben).

Het voordeel van de 7D is dat je alles zelf moeten doen. Dit klink paradoxaal, maar je kan veel meer en daardoor ook foto's maken die met een andere camara lastiger zijn.

ook de vele knoppen op de 7D heeft een voordeel en een nadeel. mijn vriendin kan er niet mee werken (Veel te veel knoppnen), maar het voordeel is dat je tijdens een shoot heel snel setting kan veranderen (bv je autofocus).

Ook is er voor de 5D geen grip met bediening. (kan een overweging zijn. Ik heb de grip op de 7D en wil niet meer zonder).
                  The Graphical Gnome
                  http://gnomedome.xs4all.nl
                  Minolta Camera's : Dynax 7D, A2, Dynax 700si, Dynax 7000i,
                  Minolta Lenzen: 17-35, 28-80, 100-300, 500 Spiegel,
                  Minolta DiMAGE Scan Elite 5400,
                  LowePro Reporter 500

Comment

Re: Beginnersvragenynax 7d vs Dynax -lenzen

Rudy, Pabras:
                    Dank voor jullie zeer bruikbare reacties.
                    Neig naar aanschaf 7D.
                    Heb een A2, maar zou nog betere (scherpere en kleurrijke) foto's willen maken.
                    Ik denk dat uiteindelijk de lenskwaliteit bepalend zal zijn voor de technische kwaliteit van de foto's. Weet niet wat de beste lenzen voor dit doel op de 7D zijn, dit voor portret, familie, landschapfotografie.
                    Ik zou een goede lens willen aanschaffen die meestal op de camera gebruikt wordt, met wellicht nog een of twee bijkomende lenzen.
                    Wie kan mij "op pad helpen"
                    Bij voorbaat dank!
                    Harry Briels

Comment

Of misschien nog eventjes wachten op de nieuwe versie van de 7D. Nikon heeft wel een Nikon70Ds uitgebracht, dus Minolta zou dit evengoed kunnen doen imo. Had toch enkele berichten gelezen op het forum van dpreview.com, dat er één in de maak is (Uiteraard moet je daar niet alles geloven) Eigenlijk is het wel nodig, want veel mensen hebben nog last van backfocus ed.
                      Konica Minolta Dynax 7D -- Minolta - AF 50 / 2.8 Macro -- Minolta - AF 28-75 / 2.8 -- Minolta - AF 70 - 210 / 4-- Minolta - AF 50 / 1.7

Comment

Ben zelf enorm aan het twijfelen om de overstap te wagen van een Canon 10D naar één van de KM-versies.
                        Ik heb begrepen dat de zoeker van de 7D erg fijn is en aangezien ik brildrager ben, lijkt me dat wel erg prettig. Hoe is dat in vergelijking met de 5D? Is de zoeker zoveel minder dan de 7D?

Ik zou denken aan een setup van een 5D/7D icm met Sigma 18-125, Sigma 70-300APO en nog een lichtsterke prime (50/1.7 of een 28/2.8).

Verder vraag ik me nog dit af: ik heb nu de 70-300APO van Sigma ook op mijn 10D . Bevalt prima, vandaar dat ik hem ook graag op de Minolta zou willen hebben. Kan ik er dan vanuitgaan dat de AF qua snelheid dan vergelijkbaar is met de 10D??? Dat zou voor mij toereikend zijn.
                        Is de 5D ook langzamer met AF? Hoeveelheid af-punten maakt mij niet uit, ik gebruik toch altijd de middelste...

Licht in het zoekerbeeld van de 7D/5D ook een puntje op welk scherpstelpunt is gebruikt (net als bij de 10D) ?

Thanks!
                        Last edited by mikekiwi; 25 september 2005, 14:34.
                        www.lowspark.nl

Comment

@mikekiwi,

heb ook de overstap overwogen, maar vind de body/"grip" (7D) wat aan de kleine kant.

mvg,
                          Z900
                          Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Z900
                            @mikekiwi,

heb ook de overstap overwogen, maar vind de body/"grip" (7D) wat aan de kleine kant.

mvg,
                            Bedoel je dan body met of zonder grip? Ik denk dat je bedoelt dat je de body zonder grip wat klein vind om vast te houden???

Zou voor mij niet zo'n nadeel zijn, ik vind de 10D juist wat aan de grote kant...

Bedankt voor je reactie!
                            www.lowspark.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Z900
                              @mikekiwi,

mvg,
                              hmm hmmm, het is dus ongeveer wel de grootste body die er is, maar met die handjes van Z900, tja...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mikekiwi
                                Ben zelf enorm aan het twijfelen om de overstap te wagen van een Canon 10D naar één van de KM-versies.
                                Ik heb begrepen dat de zoeker van de 7D erg fijn is en aangezien ik brildrager ben, lijkt me dat wel erg prettig. Hoe is dat in vergelijking met de 5D? Is de zoeker zoveel minder dan de 7D?

Ik zou denken aan een setup van een 5D/7D icm met Sigma 18-125, Sigma 70-400APO en nog een lichtsterke prime (50/1.7 of een 28/2.8).

Verder vraag ik me nog dit af: ik heb nu de 70-300APO van Sigma ook op mijn 10D . Bevalt prima, vandaar dat ik hem ook graag op de Minolta zou willen hebben. Kan ik er dan vanuitgaan dat de AF qua snelheid dan vergelijkbaar is met de 10D??? Dat zou voor mij toereikend zijn.
                                Is de 5D ook langzamer met AF? Hoeveelheid af-punten maakt mij niet uit, ik gebruik toch altijd de middelste...

Licht in het zoekerbeeld van de 7D/5D ook een puntje op welk scherpstelpunt is gebruikt (net als bij de 10D) ?

Thanks!
                                Weer eentje die naar the dark side komt...
                                de af van de sigma 70-300 apo is een beetje vergelijkbaar met de af van de middenklasse minoltas. niet snel, niet traag.
                                de zoeker is echt goed. ook voor brildragers. af puntje licht ook op, net zoals de 10d.
                                De beste test is een 7d gewoon eens een uurtje beetnemen, fotootje thuis bekijken, in vergelijking met de 10d. en dan je eigen oordeel vellen.

Comment

Working...
                                X