Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnersvragen:Dynax 7d vs Dynax 5d vs EOS 350d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beginnersvragenynax 7d vs Dynax 5d vs EOS 350d

Dank voor jullie uitgebreide reacties (waar ik veel aan heb)
    Ik ben zelf niet zo gecharmeerd van het lichte (fragiele) gevoel van de EOS en ben dus nagenoeg al om op de Minolta.
    Ik heb wel al lenzen, maar voor het gewone objectief heb ik nu een 28-75. Ik ga dus waarschijnlijk toch voor de 7d met een nieuw objectief in de lijn van 17- nogwat (Sigma of Minolta?). Volgens mij heb ik met mijn 75-300 en mijn makro lens dan een mooi setje.
    Dat de 7d geen standaard voorkeuze's heeft schrok mij in eerste instantie af, maar bij nader inzien niet. Zo kan ik mijn fotocursus weer eens ophalen, want al die standaardjes doen vergeten. Wel fijn dat de P-shift er nog op zit, want die vind mijn vrouw onmisbaar.

Nog een vraagje: Al een dslr met een 28-70 wordt geleverd, is dat dan wel een echte 28mm of moet je dan ook de 1.5 factor gebruiken?
    Last edited by Sammieh; 8 augustus 2005, 08:45.
    Sammieh
    Konica Minolta 5D
    http://www.vandt.nl

Comment

Ja, dat moet nog eens x1.5 inderdaad.

28 zal dus 42 mm worden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grf
        Uiteraard wordt er door de canon en nikon aanhangers neergekeken op de andere merken maar de naam is voor mij absoluut niet belangrijk.
        ik ben liever een beetje een buitenbeentje
        De reden waarom ik uiteindelijk voor Canon gekozen heb is simpel: de Minolta DSLR (en toen was het nog niet "Konika"-Minolta) liet véééél te lang op zich wachten! Ben destijds (digitaal) begonnen met die Dimage-camera's waar ik behoorlijk tevreden van was. Canon is het dan geworden vanwege het enorme gamma van lenzen. Vandaag is vooral die investering voor mij te groot geworden om nog zomaar over te wippen naar een ander merk. (naast het feit dat ik héél erg tevreden ben vandaag )

Uit het analoge tijdperk heb ik onthouden dat Minolta er toch telkens in slaagde om zich tussen de groten te positioneren met "opmerkelijke" camera's aan een redelijke prijs. Na de recente kapitaalsinjecties lijken ze er nu weer in te slagen om die draad weer op te pikken.

Maar er is helemaal geen reden om te denken dat de Canon- of Nikon-gebruikers "uiteraard" zouden neerkijken op de Minolta-adepten. Maar af en toe eens een plaagstootje, dat mag je ons niet kwalijk nemen toch ?
        Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

Comment

Dat vonden wij dus zo'n tegenvaller van de kitlens. Dat bereik hadden we al bij de oude minolta spiegelreflex en die hebben we dus ook niet bij de kit gekocht. Dat geld hebben we gereserveerd voor een sigma-lens 18-135 geloof ik. Die schaffen we later aan, mijn vrouw is meer het close-up type en schiet maar soms landschappen. Anders zou ik je aanraden de kitlens te laten zitten en voor het bereik te gaan voor de sigma-lens.... Deze is toch euro's goedkoper als de groothoeklens van Minolta, die qualitatief gezien natuurlijk wel beter zal zijn. Maar voorlopig kun je dan wel vooruit....

Groetjes en veel plezier met je camera,
          Bart

Comment

Hello,

Op een gegeven moment wordt er op dit forum vermeld dat de 7D body ook in Nederland aan 999 € te koop ligt in de winkels. Graag enkele adressen.
            Thanks

Theo

Comment

Hello,

Op een gegeven moment wordt er op dit forum vermeld dat de 7D body ook in Nederland aan 999 € te koop ligt in de winkels. Graag enkele adressen.
              Thanks

Theo
              Kijk eens op www.tweakers.net en dan bij pricewatch digitale camera's.
              Groeten,
              Peerke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vankert
                Hello,

Thanks

Theo
                Op

starten ze op 998. De eerste heeft voor 1200 wat ik zoet, maar ik vind de website er nog al shabby uitzien. Iemand ervaring met Camera.nl?
                Sammieh
                Konica Minolta 5D
                http://www.vandt.nl

Comment

Ik heb een uurtje geleden een Dynax 7d besteld bij topvision 965€ staat hij daar geprijst

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vankert
                    Hello,

Thanks

Theo
                    Hallo Theo,

Los van de lokale winkels, kun je hem voor die prijs (en zelfs al lager ....) krijgen bij;
                    http://www.koopdigitaal.nl/ foto Konijnenberg. 985 euro.
                    http://www.kamera-express.nl/shop.as...orie=4&merk=41 Kamera Express, 985 euro

Groetjes Ted
                    Last edited by TeBo; 10 augustus 2005, 10:16.
                    -----------------------------------------------
                    Homepage;www.tedboots.nl
                    -----------------------------------------------

Comment

Dus als ik het goed begrijp is de wat tragere scherpstelling van de KM niet hinderlijk voor actie fotografie. Ik fotografeer hoofdzakelijk vliegtuigen en dan voornamelijk militaire toestellen, dus dat kan nogal hard gaan. Ik zit daarom met hetzelfde dillema kies ik de KM 7D of de Canon 20D, want ik wil ook gaan overstappen op een digitale spiegelreflex.

Groet Arthur

Comment

Bij Minolta hebben de meeste lenzen gewoon geen USM/HSM/... op die 2 lenzen na. En met die lenzen zou de 7D dus even snel of zelfs sneller focussen als een 20D met snelle lenzen. De 2 lenzen waar ik het over heb zijn de huidige tele top-lenzen en met name de AF 70-200mm f/2.8G SSM en de AF 300mm f/2.8G SSM.
                        Als je dus het geld zou hebben voor een 7D, die 300mm en nog een 2x converter zou je denk ik wel redelijk goed zitten om vliegtuigen te fotograferen.
                        == Handstrap, lenskap en een hele hoop rekkertjes met toebehoren. ==

Comment

Ik kan je dat helemaal afraden :-)

Ergerlijk gewoon dat je niet meer kan uitzoomen. Met die teleconvertor krijg je vignetting als je uitzoomt. Een 170-500 is idealer om vliegtuigjes mee te volgen...
                          I need more time in my life. Don't you? :-) http://www.ramael.be

Comment

Heb KM A2, maar ben niet echt tevreden: soms slechte lichtmeting (vooral bij weinig licht) en regelmatig focusproblemen.
                            Denk nu aan KM Dynax 7D. Zou advies willen hebben over goede lenzen bij dit toestel.
                            Fotografeer graag landschappen, maar evengoed portret, familiegebeurtenissen en macro. Heb grote hekel aan flitsfotografie.
                            De Dynax is veel zwaarder dan A2, zou daarom gewicht zoveel mogelijk willen beperken, vooral met het oog op lange wandelingen.
                            Zou de Minolta 18 - 200 een goede keus zijn?
                            Wanneer je de D7 met kitlens (28-100) koopt betaal je voor die lens slechts ca. 100€ meer (lijkt aantrekkelijk) Welke lens zou dan bij die 28-100 goed passen?
                            Dank voor advies!
                            Harry Briels

Comment

hallo ,ik ben vandaag weer op de digitale kar gesprongen (heb enkele maanden geleden mijn mark 2 en al mijn L lenzen verkocht om mijn nieuwe BMW X3 een beetje te financieren ) ,en heb mij een km d5 gekocht + kitlens + occasie 100-300 /apo bij kameraexpress in nederland .
                              ik was eerst van plan een panasonic fz30 of die nieuwe fuji of samsung te kopen ,maar door zo,n evfzoeker kijken is echt niets voor mij .
                              ik moet eerlijk toegeven dat die foto's met de kitlens echt prachtig zijn en heel scherp zijn .
                              wat me wel opvalt dat die 100-300 erg traag is in focussen (tja ,als je van een 70-200 /2.8 komt) maar de beeldkwaliteit is wel goed.
                              de camera is heel licht om te dragen en die antishake is zeker de moeite .
                              zal me de komende weken eens goed erop toe leggen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pierewiet
                                hallo ,ik ben vandaag weer op de digitale kar gesprongen (heb enkele maanden geleden mijn mark 2 en al mijn L lenzen verkocht om mijn nieuwe BMW X3 een beetje te financieren ) ,en heb mij een km d5 gekocht + kitlens + occasie 100-300 /apo bij kameraexpress in nederland .
                                ik was eerst van plan een panasonic fz30 of die nieuwe fuji of samsung te kopen ,maar door zo,n evfzoeker kijken is echt niets voor mij .
                                ik moet eerlijk toegeven dat die foto's met de kitlens echt prachtig zijn en heel scherp zijn .
                                wat me wel opvalt dat die 100-300 erg traag is in focussen (tja ,als je van een 70-200 /2.8 komt) maar de beeldkwaliteit is wel goed.
                                de camera is heel licht om te dragen en die antishake is zeker de moeite .
                                zal me de komende weken eens goed erop toe leggen
                                T'is niet waar hé Pierewiet!!
                                Welkom bij de club . De 100-300 is idd een zeer traag focuserende lens.
                                Je zult nog wel merken waarom er hier al enkele van canon naar minolta gegaan zijn.
                                Beeldkwaliteit is alles.
                                Focussnelheid, je kan de 70-200 2.8 usm ook hebben bij minolta (ssm), maar nog eens een stuk duurder dan de canon, ook nog wel scherper, maar ja..
                                Ik heb ondertussen al een pak minolta glas gevonden, getest enzovoort. Je zult wel zien, ik beweer dat standaard oud minolta glas beter presteerd dan nieuw L van Canon. zeker benieuwd naar jou bevindingen.

Comment

Working...
                                X