Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera voor paardenfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Camera voor paardenfotografie

Hallo,
    ik ben op zoek naar een goede camera en zou graag jullie hulp hierbij hebben.
    Zoals in de titel staat is het dus vooral voor paardenfotografie, dit gaat van mooie poseerfoto's tot actiefoto's in vrijheid en onder het zadel.

[edit] sorry, foto's verwijderd

Liefst wil ik dus zelf ook diafragma en sluitersnelheid enzo kunnen instellen. Maar goede prestaties bij actie is dus ook een vereiste. Bovendien wil ik liefst een zo compact mogelijke camera aangezien ik ook regelmatig mijn camera te paard meeneem om op wandeling of op verplaatsing foto's te kunnen maken. Ohja, en liefst ook een mogelijkheid om filmpjes te maken.
    Budget: <500 euro

Hoop dat jullie me wat raad kunnen geven. Zelf zat ik aan de Canon Powershot S60 of 70 te denken...
    Last edited by Anjatjeuh; 5 augustus 2005, 08:36.

Re: Camera voor paardenfotografie

Ik denk dat je voor actieshots bij paardenfotografie een camera nodig hebt met zeer geringe afdrukvertraging (de tijd die verstrijkt tussen het indrukken van de sluitenknop en het nemen van de foto).

Ik weet dat die bij DSLR's over het algemeen zeer gering is maar bij compacte toestellen is dat niet altijd het geval.
    Als je op dpreview.com kijkt lijkt die vertraging voor de s70 mee te vallen als je het apparaat tenminste eerst laat autofocussen en dan afdrukt.

groeten

Comment

De eerste en de tweede foto zijn zowiezo genomen met een D70. De fotografe is Femke Puijman, van www.hypofocus.com , alleen is haar logo van de foto's afgehaald. Lees even haar opmerking over copyright op haar website, aub http://www.hypofocus.com/start.html
      Vooral voor de actiefoto's kun je denk ik toch het beste op zoek gaan naar een DSLR. Daar heb je dan ook weer lenzen voor nodig. Misschien dat je bijvoorbeeld wel een tweedehands Nikon D70 of Canon 300D voor net onder de 500 euro kunt vinden.
      Last edited by NataliaNL; 5 augustus 2005, 00:50.

Comment

Voor de fun doe ik regelmatig jumpings. Heb achtereenvolgens een Powershot
        A60 een Panasonic FZ10 en nu een D70 aangekocht. In combinatie met een
        snelle lens 70-210 4-5,6 D geeft deze laatste mij eindelijk de gewenste resultaten. Vooral de shutterlag en de matige prestaties bij hogere Iso speelden mij bij de compactjes parten. Goede toestellen maar voor paardensport maar
        zozo, geposeerde foto's vallen nog mee maar actiefoto's vragen wel degelijk
        een DSLR.
        grtz
        D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
        Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
        en ewa flitsspeelgoed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NataliaNL
          De eerste en de tweede foto zijn zowiezo genomen met een D70. De fotografe is Femke Puijman...
          Inderdaad foto1 en foto2, als je echter de link bekijkt achter de foto's op dit topic...

Zou 'r nog kunnen inkomen dat je (mits duidelijke vermelding) een link legt naar foto's op de site van Femke, maar ze downloaden, bewerken en op je eigen site zetten.... (met of zonder slechte wil) noem ik diefstal.

Snap dan ook nt dat de mod nt ingrijpt; soms worden foto's verwijderd welke gepost met toelating van de fotograaf maar... gepost door modellen!!!
          DVC

Comment

de post is inmiddels ge edit

@JP
            Ik wist niet dat de 70-210 een snelle lens is?

Comment

Hewel, ik wist dat ook niet
              maar moet zeggen dat ik wel tevreden ben over de prestaties, er moet wel genoeg licht zijn want ze gaat over 4 naar 5.6
              heb de info van Ken Rockwell en heb deze tweedehands gevonden, is waarschijnlijk meer dan 5jaar oud maar ik vind ze prima

kijk effe
              moeilijk bij deze felle zon maar toch enkele geslaagde beste in close-up

grtz
              D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
              Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
              en ewa flitsspeelgoed

Comment

Working...
              X