Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Powershot S1 IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon Powershot S1 IS

Heeft er iemand ervaring met de Canon Powershot S1 IS? Wat is de ervaring er van, kwaliteit, mogelijkheid, nachtopnames enz?

Mvg,
    Canon EOS 80D -Canon 24-70mm F:2.8 L - Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II - Canon EF-S 10-22mm F:3.5-4.5 USM - Canon Speedlite 580 EX MkII Flits

Re: Canon Powershot S1 IS

heb hem

leuk ding, maar verwacht er niet teveel van!

enkele minpuntjes:geen raw, geen macro
    sinds ik men D70 heb ligt die hier meer in de kast als wat anders
    foto als spiegel of als venster?

Comment

Verkoop jij jouw camera niet?

Mvg,
      Canon EOS 80D -Canon 24-70mm F:2.8 L - Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II - Canon EF-S 10-22mm F:3.5-4.5 USM - Canon Speedlite 580 EX MkII Flits

Comment

wel, als je een deftig aanbod doet
        foto als spiegel of als venster?

Comment

gebruik eens de zoek-functie --> veel leesplezier

anders www.dpreview.com of www.stevesdigicams.com, en hier trouwens ook veel leesplezier gewenst;

PS: je weet toch dat er al een recentere versie van dit toestel bestaat, namelijk de S2 IS ?

Comment

Heb eveneens een S1 IS.
            Dit was vorig jaar mijn eerste digitale fototoestel en de bedoeling was van er ook mee te filmen.

Ikzelf kwam van een analoge reflex, was dus erg kritisch , en daardoor viel de overstap nogal tegen om volgende redenen:

- Te klein en te licht (letterlijk en figuurlijk)
            - Kleine en onnauwkeurige zoeker
            - Shutterlag
            - Nachtopnamen zijn eigenlijk niet mogelijk met dit toestel (tenzij je de ruis kan verdragen)
            - 3.2 Mpixels is OK voor vergrotingen tot A4 formaat, maar niet tot 50 x 75 bijvoorbeeld (heb dit eens geprobeerd met veel JPG en verscherpingsartefacten tot gevolg)
            - DOF is veel te groot door de kleine brandpuntsafstanden van het objectief, eigen aan de kleine sensor
            - Geen mogelijkheid voor een externe flitser
            - Geen RAW opnamen

Laat je hierdoor echter niet teveel afschrikken.
            Zoals ik al zei kwam ik van een analoge reflex met toebehoren en was dus eigenlijk erg verwend .

Mijn vrouw bijvoorbeeld vindt de S1 IS nog steeds een geweldig toestel (en mijn nieuwe EOS 20D veel te lomp en te zwaar ) en wel om de volgende voordelen:

- Klein en licht
            - Eenvoudig in het gebruik
            - Krachtig zoomobjectief (10x met een bijna 8-voudige vergroting)
            - Image stabilizer (werkt echt goed)
            - De foto's zijn van een consistente kwaliteit (belichting, scherpte)
            - Draai- en kantelbaar display

Zeker ook de film-modus niet vergeten, want dit kan de S1 IS werkelijk heel goed (de camcorder kun je thuis laten).
            Hierover kan ik geen slecht woord zeggen en ikzelf gebruik de S1 IS vooral om te filmen (die ik dan mooi op DVD kan zetten en op een stand-alone speler op TV kan afspelen in een voortreffelijke kwaliteit).

Alle functionaliteit blijft dan ook behouden in de filmmodus:
            - Auto witbalans
            - Autofocus
            - Zoom
            - Auto belichting
            - Image stabilizer
            Dit is eerder uniek voor een digitaal fototoestel en het voordeel is dat alles mooi op CF kaart (zonder bewegende delen) wordt opgeslagen.

Het is dus écht een 2-in-1 toestel dat kan fotograferen en filmen in een meer dan behoorlijke kwaliteit ; het ideale vakantie manusje-van-alles toestel.
            Last edited by GeertB; 4 augustus 2005, 08:32.
            Greetz Geert.
            Canon gerief...

Comment

Nog niet aan de S2 gedacht?

Ik heb dit toestel zelf nog maar kort, maar de 1e indruk is toch zeer positief. De test op dpreview is dat ook
              De S2 is natuurlijk duurder dan de S1, maar lijkt me toch zeker het overwegen waard. Het enige nadeel is dat je op sommige plaatsen wachtlijsten hebt

Groetjes

Comment

Ik heb eens mogen spelen met de S1. Kwaliteit van de foto's is best ok. Hij heeft een prettige zoom en natuurlijk IS. Ik vond hem echter erg traag. (AF en Shutterlag). Ik vergeleek hem dan met de S602z. Dat was dan oorspronkelijk welliswaar een duurder toestel, doch deze is al een stuk ouder.

Er is van deze camera al een opvolger. De S2, en die schijnt toch al een pak beter te zijn

Comment

Bedankt voor de info. Wat is de prijs dan van het nieuwere model?

Een pak verbeteringen zo te zien.

Mvg,
                  Last edited by mario m; 3 augustus 2005, 23:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mario m
                    Bedankt voor de info. Wat is de prijs dan van het nieuwere model?
                    kan je toch makkelijk op internet terugvinden, niet???

Comment

459,90 EUR op topfoto.de (http://www.topfoto.de/index.php?artnum=CANPSS2IS)
                      Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
                      Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

Comment

Working...
                      X