Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera kopen in het buitenland

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Camera kopen in het buitenland

M'n baas vertrekt eind deze maand op zakenreis naar HongKong. Hij wil daar een Nikon D70s kopen (Omdat het daar volgens hem goedkoper is). Persoonlijk ben ik er geen zo'n voorstander van om dat van daar mee te brengen. Wat als er eens iets aan mankeert.
    Heeft er iemand ervaring of suggesties hier omtrend.

Tia,
    Yvan.

Re: Camera kopen in het buitenland

Bekijk deze post eens !
    Grijze camera's

Yvan
    Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

Comment

Artikel 1 : De baas heeft altijd gelijk.

Artikel 2 : Mocht om één of andere reden de baas blijkbaar toch geen gelijk hebben, dan blijft Artikel 1 nog altijd van toepassing.

MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Doe hier eens een search op BD en je zal het dan wel weten.

+ Gezond verstand gebruiken.

Mijn advies is, koop nooit high-tech app.(wat-dan-ook) in den vreemde, het kan u erg zuur opbreken.

Comment

ik heb mijn Canon in San Francisco gekocht, ik ging ervan uit dat als er ooit een defect mee zou zijn, je aanspraak kan maken op de garantie van Canon, ongeacht waar je'm gekocht hebt.

een fotozaak hier in belgie stuurt'm toch ook gewoon op naar Canon?
          Nikon D80 - From now on, there are three ways to do things: the right way, the wrong way, and the Nobi way. - Isn't that just the wrong way?
          - Yeah, but faster!

Comment

Tja, het is en blijft een gok en ik denk dat iedereen voor zichzelf moet afgeven of ie de gok wil nemen of niet. Aan de ene kant kan het een stuk goedkoper zijn en is de kans dat er iets mis is natuurlijk erg klein. Aan de ander kant: als er iets mis is, kan garantie misschien wel erg moeilijk gaan zijn.

Het is niet zo dat je alles overal vandaan zo maar terug kunt sturen naar de fabrikant. Ik hoorde laatst van een detailhandelaar dat sommige merken alleen nog maar camera's nemen als die worden opgestuurd door de winkel waar de camera ook is verkocht. Ze houden de serienummers bij en een camera met een serienummer van bijv de mediamarkt krijgt alleen garantie als ie opgestuurd wordt door de mediamarkt. Is wat deze handelaar zei hoor. Vraag me trouwens af of ze dat door kunnen zetten als je bijv naar de ombudsman stapt, maar daar zou je even de garantievoorwaarden voor moeten nalezen
            http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

http://rouwkema.smugmug.com/

Comment

Als dat klopt, wat doe je dan als de winkel waar je je toestel gekocht hebt failliet is, gewoon gesloten of misschien zelfs voor een paar weken op verlof?
              Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
              Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

Comment

Geen idee, ik heb het ook maar van horen zeggen.
                Het zou natuurlijk ook kunnen dat het alleen geldt voor de grotere ketens zoals mediamarkt, wat eigenlijk ook weer vreemd zou zijn. Maar goed, misschien heeft mijn "bron" mij ook wel gewoon verkeerd ingelicht
                http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

http://rouwkema.smugmug.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema
                  Geen idee, ik heb het ook maar van horen zeggen.
                  Het zou natuurlijk ook kunnen dat het alleen geldt voor de grotere ketens zoals mediamarkt, wat eigenlijk ook weer vreemd zou zijn. Maar goed, misschien heeft mijn "bron" mij ook wel gewoon verkeerd ingelicht

Ja dat laatste wat U schrijft is waar: "U bent verkeerd voorgelicht".
                  De wereld is in een paar verkoopgebieden verdeeld, zo heb je bv Europa, Amerika en Azié als verkoopgebieden, misschien vergeet ik er 1 maar allez.

Nu, in welk gebied je je apparatuur aanschaft en dus ook de garantiekaart van is, dáár heb je volledige garantie! In andere verkoopgebieden dus niet!
                  Je hebt wel garantie echter die is vaak beperkt tot het stuk gegane onderdeeltje en niet op het eventuele arbeidsloon. Mocht een apparaat dus niet te maken zijn of is de rest waarde lager als het vervangen van het materiaal cq een nieuw apparaat heb je dus een groot probleem.

Ook het verhaal dat alleen de detailhandel iets op kan sturen en dan zeker ook nog alleen die zaak waar je iets gekocht is grote onzin! Je kunt altijd het defecte apparat ook zelf opsturen naar de fabrikant, echter als je het via de detailhandel opstuurt spaar je vaak de verzendkosten uit. Maar iets zelf in de garantie termijn opsturen is geen enkel probleem en ik denk zelfs dat dat ongeveer net zoveel gebeurt als via de detailhandel. Koop je bv een Canon cameraatje bij de Kruidvat ofzo, moet je zelfs alles zelf afhandelen met de fabrikant en gaat dat niet via die keten....
                  Een dag niet geschoten is altijd mis...zeker op een scooter!!!!

Comment

Ik ben begin 2005 in hong kong geweest en je moet daar goed uitkijken wat je koopt.

Sommige producten hebben een worldwide garantie en andere een hong kong garantie.
                    als je een WW garantie kaart krijgt dan denk ik dat je vrij zeker kan zijn, een HKG garantie wordt enkel door de importeur daar gegeven dus moet je terug als je een probleem hebt.

Heb van de week nog met een collega gesproken die daar al een jaartje zit en volgens hem zijn zeker lenzen daar een HEEEL stuk goedkoper (20-40% tov duitsland).

Mijn ervaring was vooral dat memory cards enz een heel stuk goedkoper zijn.
                    nieuwe dingen met WW garantie niet zo'n groot verschil maken.

Uiteraard heb je daar wel toegang tot dingen die in de rest van de wereld nog niet te vinden zijn.
                    Ik heb sinds jan 2005 een Playstation portable, EU release in september

Greg
                    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                    like.no.other

Comment

Zoals Gekada vermelde, er zijn verschillende koopregio's.

Een voorbeeld.
                      ik bezit een Nikon F-801, gekocht in België en ik woon in België. Ik heb een garantie bij mijn winkel (Fnac) EN De Beuckelaer. Ben ik op reis in het buitenland (Hong Kong, Amerika, ...) en ik heb een panne, dan geldt de wereldwijde garantie en zal de camera hersteld worden.

In Amerika noemt hetzelfde toestel echter N8008. Dit om aan te tonen dat de camera tot een andere koopregio behoort.
                      Als een Amerikaan, woonachtig in Amerika, op reis gaat naar België en zijn camera gaat stuk, zal De Beuckelaer dit zonder problemen repareren. (mits kosten natuurlijk).
                      Als je als Belg, woonachtig in Amerika in dezelfde situatie terechtkomt, geen problemen.

Als je als Belg/Amerikaan, woonachtig in België, een Amerikaans toestel koopt, dan mag De Beuckelaer gewoonweg weigeren om dat toestel te repareren, ongeacht de kosten die je ervoor wilt betalen.

Dit komt omdat er een ontzettende prijsverschillen bestaan tussen de verschillende regio's. Daarom ook dat DVD's in verschillende regio's zijn opgedeeld en in principe niet afspeelbaar zijn op toestellen van verschillende regio's. De fabrikanten weten dat de prijzen in Europa duurder zijn. In Amerika is men niet bereid om meer te betalen en daarom zijn de prijzen daar goedkoper uit noodzaak om een afzetmarkt te behouden. Daarom dat er ook verschillende garanties werden ontwikkelt om de Europese markt te beschermen.....

Internet maakt de wereld een beetje kleiner, de concurrentie wordt groter en de grip naar meer eigen bescherming groeit....

Comment

Working...
                      X