Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact Flash versus Smart Media

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Compact Flash versus Smart Media

Kan er iemand mij het verschil eens uitleggen tussen CF en SM -kaartjes ?
    Ik meen ooit eens gelezen te hebben dat de besturingssoft van één van beiden op de kaart zelf zit, maar ik weet niet meer welke.
    Heeft het ene type voordelen tegenover het andere ? ( Afgezien van de prijs )
    Ik zit nog altijd op de loer naar een goede E-20; wat is bv. ( de microdrive buiten beschouwing gelaten ) zijn limiet qua grootte van beide kaartjes ??
    Ja, ik weet wel hoe ze er uit zien, maar ik wil ze leren kennen tot op het bot. ( enfin, tot in hun diepste circuits )
    Mocht dit ooit al eens op het forum verschenen zijn, mijn excuses hiervoor, maar krijg ik dan a.u.b. de link?

Marc
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Beiden kunnen firmware bevatten. Bij CF is dat, eventueel later makkelijker aan te passen naar camera-functies enzo. Dat zal je gelezen hebben ).
    Je kan bvb. ook niet oly smartmedia oly-compatibel maken voor panorama activatie. De methode is mits enigzoeken op het internet te vinden. Je verliest echter de garantie, logisch. Hiertoe moet je de firmware op het kaartje vervangen of toevoegen.

De maximumgroottes vindt je normaal toch wel op de oly-site of de "betere" review-sites. Of bij je foto-dealer ).

Comment

Working...
    X