Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

KM nieuwtjes: Storm op komst in DSLR landschap ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• KM nieuwtjes: Storm op komst in DSLR landschap ?

Konika Minolta 5D
    Volgens sommige Duitse winkels is de KM 5D samen met een aantal nieuwe KM-lenzen leverbaar vanaf eind augustus.
    De 5D bevat ALLE functies van de 7D inclusief ingebouwde Anti Shake.
    De grote verschillen met de 7D zijn
    -Kompakte body (vergelijkbaar met 350D )
    -Funkties van een aantal toetsen vervangen door selecties in het selectie menu.
    -Een 2,5 inch scherm maar met minder LCD-pixels dan de 7d
    -Een paar verbeteringen toz vd 7d

De lenzen
    -AF DT Zoom 18-70 mm (Kitlens)
    -AF DT Zoom 11-18 mm
    -AF DT Zoom 18-200 mm (pas leverbaar mid november)

De user “KM SEA” heeft gisteren op DPREVIEW een thread met volgende info gelanceerd .(veronderstel dat deze persoon als link fungeert tussen KM en forum users )

KONIKA-MINOLTA 9D
    De release date voor de KM 9D is gepland begin 2006 (tijdens PMA) Voorstelling aan de pers nov/dec dit jaar. In tegenstelling tot mijn verwachtingen (had verwacht dat men de D2X sensor zou gebruiken) is Sony een nieuwe sensor aan het ontwikkelen voor de 9D met minstens 11-14 mega pix., en zoals de zaken nu staan zou dit een full-frame sensor worden. Natuurlijk is dit toestel ook uitgerust met AS.

Samen met de 9D wordt er ook een set van nieuwe “G” lenzen met SSM gelanceerd.
    (“G” lenzen zijn de high quality lensen zoals de “L” lenzen bij Canon)

Replacement 7D
    Vervanging van de huidige 7D is voorzien in de loop van 2006 ook hiervoor is Sony een nieuwe sensor aan het ontwikkelen en deze zou minsten 8 mega pix bevatten.
    Voor de huidige 7D gebruikers is er heel korterlings een nieuwe firmware update te verwachten.

SONY DSLR
    Ook zijn Sony en KM samen een DSLR aan het ontwikkelen welke in de loop van volgend jaar op de markt wordt gebracht onder de merknaam van SONY.
    Dit toestel heeft een Minolta lensvatting. Samenwerking tussen Sony en KM zou meer zijn dan enkel uitwisselen van technische info.

Re: KM nieuwtjes: Storm op komst in DSLR landschap ?

Hmmmm, de geruchten over een full frame Canon in de middenklasse worden ook steeds sterker. Het zijn geruchten, maar er was toch een gezegde: waar rook is, is vuur Het lijkt wel alsof de fabrikanten elkaar op zitten te jagen als je deze geruchten mag geloven.

Zou hoe dan ook een verbazingwekkende sprong in techniek zijn als full frame echt door gaat breken. La maar kome wat mij betreft
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Comment

Mjoh, ik zit er nie echt op te wachten. Liever een 1.3crop dan, zoals de 1D serie van Canon.

Dit is een ideale tussenoplossing, gezien het huidige aanbod van groothoeklenzen ..... volgens mijn bescheiden mening.

Comment

mss een stomme vraag maar is het niet binnen-camera-softwarematig mogelijk om een fullframe als 1.x frame te gebruiken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arnoudt
          mss een stomme vraag maar is het niet binnen-camera-softwarematig mogelijk om een fullframe als 1.x frame te gebruiken?
          Yep, kleiner kan altijd, groter helaas niet

Je verliest wel wat pixels natuurlijk als je een gedeelte van de sensor gebruikt, maar je wint weer in snelheid. De Nikon D2x gebruikt dit principe.
          Groeten,

Albert Jan

Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

Comment

Code:
            Zou hoe dan ook een verbazingwekkende sprong in techniek zijn als full frame echt door gaat breken
            Als je kijkt hoe het met indertijd met PC's is verlopen, zou dit eigenlijk de normale gang van zaken zijn. Vandaar dat ik een beetje negatief ingesteld sta ivm de aankoop van (vooral de dure) DX lenzen
            Canikon 40D - D200, D300

Comment

Dat van Minolta is inderdaad een storm, maar er is een echte orkaan op komst namelijk de Canon 3000D. Neen, ik heb niet een nul teveel ingegeven het is de DRIEDUIZEND D.
              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
                Dat van Minolta is inderdaad een storm, maar er is een echte orkaan op komst namelijk de Canon 3000D. Neen, ik heb niet een nul teveel ingegeven het is de DRIEDUIZEND D.
                Ik dacht dat daar een embargo op stond In de wetenschap dat zij die het kunnen weten onder dit embargo vallen en dus niks MOGEN vertellen, zullen we maar niet teveel geloof hechten aan deze uitspraak zeker.
                Last edited by DigiCam; 4 augustus 2005, 23:18.
                DigiCam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam
                  zullen we maar niet teveel geloof hechten aan deze uitspaark zeker.
                  komt eraan in sep/okt...
                  -=- Light is the key...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
                    komt eraan in sep/okt...
                    het zou wel eens een FF orkaan kunnen zijn met 11-12 milj pixelkes en ja een rond de 3000 $ prijs we zien wel een serieuse reaktie op de D2X mag je zeker verwachten

Comment

d200 is ook onderweg... (zie vorige posts)
                      -=- Light is the key...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
                        Ja heb ook die geruchten gehoord over die-super-low-end DSLR, die aan een zeer goedkope prijs (rond 500 euro) op de markt zou gebracht worden. Als ik me niet vergis zou men de 6Mp sensor van de 300D in de 350d behuizing steken en een SD kaart in plaats van CF gebruiken. Het laatste dat ik gehoord heb is dat hij voor de zomer op de markt zou gebracht worden! Is het deze DSLR welke je bedoelt ? Weet je wanneer deze gereleased wordt ?

Comment

we zijn halfweg de zomer en geef mij maar een degelijk exemplaar (voor dezelfde prijs )

Comment

Working...
                          X