Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie helpt me bij de overstap van DSLR naar EVF?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
    Bedankt Fucky, voor je lijvig rapport
    Nog iets wat ik vervelend vind aan de EVF, is het feit dat die exact het beeld weergeeft wat straks de foto wordt. Als men bvb de maan wil fotograferen, en de instelling van tijd, ISO en diafragma zijn niet juist ingesteld, dan is die zoeker 1 zwart veld, terwijl je met de 7D de maan zag zoals in de werkelijkheid, en dus goed kon "mikken". Pas na het maken van de foto kon je op het LCD beoordelen, wat ik dus beter vond.
    Bij de meeste toestellen is er een optie welke toelaat te kiezen om het beeld weer te geven in de EVF al dan niet rekening houdend met instellingen van tijd, ISO....
    Veronderstel dat dit bij de R7 ook zo is.

Comment

Dag Dréten, dat exact EVF beeld kan je aanpassen hoor, ook als je met een flits werkt kan je dat best aanpassen om geen zwart scherm te hebben. Ik heb momenteel mijn R7 niet meer anders zou ik het direct voor jou opzoeken waar je dat kan aanpassen. Ik had mijn R7 als tweede camera bij mijn R5 maar omdat die knopjes op een andere plaats staan dan op mijn R5 heb ik hem terug verkocht. Ik fotografeer veel vanuit een donkere schuilhut en dan moet je blindelings je knopjes weten staan, anders heb je veel missers. Van beeldkwaliteit was ik van de R7 wel heel tevreden.

Comment

Ah so! Ik ga dat es moeten opzoeken...

Comment

Nog iets wat ik vervelend vind aan de EVF, is het feit dat die exact het beeld weergeeft wat straks de foto wordt. Als men bvb de maan wil fotograferen, en de instelling van tijd, ISO en diafragma zijn niet juist ingesteld, dan is die zoeker 1 zwart veld, terwijl je met de 7D de maan zag zoals in de werkelijkheid, en dus goed kon "mikken". Pas na het maken van de foto kon je op het LCD beoordelen, wat ik dus beter vond.
          Dit is normaal gezien een optie die je aan en uit kan zetten in het menu, althans bij mijn nikon toch. Dat heb je trouwens ook nodig als je studiowerk zou gaan doen, want anders zie je inderdaad niets door je zoeker.

Groetjes,
          Dominic

Comment

Bedankt Fucky, voor je lijvig rapport
            Ik heb intussen de R7 aangeschaft en ben er best tevreden mee.
            Weliswaar een hele "omscholing" om er te leren mee werken.
            De AF benamingen bijvoorbeeld, gaande van "spot", "1 punt", "gebied uitbreiden" enzovoort hebben een totaal andere invulling dan bij de 7D.
            Maar goed, het zij zo.

Ik heb dusmomenteel nog steeds meer missers dan goeie foto's....
            Maar het gaat al beter....
            Hallo dréten,

Alvast proficiat met je R7.
            Ik had het even niet opgemerkt dat dit al een iets ouder bericht was.
            Je kan een OVF assist inschakelen zodat je issue opgelost is (voorzien in de R3, R7, R6MKII)
            Dus dat is een OVF simulatie

Camera icoontje in de menu settings (het eerste icoon)
            tablad 9
            selecteer OVF sim view assist ON/OF

Beste groetjes
            Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht

Hallo dréten,

Alvast proficiat met je R7.
              Ik had het even niet opgemerkt dat dit al een iets ouder bericht was.
              Je kan een OVF assist inschakelen zodat je issue opgelost is (voorzien in de R3, R7, R6MKII)
              Dus dat is een OVF simulatie

Camera icoontje in de menu settings (het eerste icoon)
              tablad 9
              selecteer OVF sim view assist ON/OF

Beste groetjes
              Dat is het!
              Perfect!

Merci hoor

Comment

Working...
              X