Canon geeft regelmatig en gratis een firmware update vooral bij nieuwere toestellen. Ook voor mijn eos R5 MK II was er een nieuwe update van 1.0.1 naar 1.0.2. Ik wacht gewoonlijk een week vooraleer ik die update installeer. Dus ik download die update en plaats het op mijn SD kaartje en via het camera menu wil ik die update doen, ik fotografeer al meer dan 20 jaar met Canon en tot nu toe is dat ook altijd goed gelukt. Maar deze keer kreeg ik een melding dat mijn firmware op mijn SD schijfje ouder was en de firmware op de camera. Ik heb met die melding via een support formulier naar Canon gestuurd en kreeg heel snel antwoord en advies om het CF kaartje uit mijn camera te halen en opnieuw te proberen. (in mijn camera zit een CF en SD kaartje). Ik heb het advies opgevolgd en de firmware update werkte perfect. Dus mocht je ook dit probleem hebben, dan weet je de oplossing.
Voor de rest niets dan lof over mijn nieuwe R5 MK II en zeker de autofocus die fenomenaal goed is.
Voor de rest niets dan lof over mijn nieuwe R5 MK II en zeker de autofocus die fenomenaal goed is.
Comment