Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5DII Knop aan-uit probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 5DII Knop aan-uit probleem

Hallo.
    Ik heb een al meer dan 10 jarige Canon 5D mark II, die werkt nog uitstekend, maar de laatste weken krijg ik de draaiknop om de camera in werking te stellen bijna niet meer omgedraaid.
    Zou ik het aandurven om daar een weinig WD40 op te spuiten, zodat het niet zo stroef aanvoelt, of is er een andere mogelijkheid..
    Ik heb geen zin meer (door ouderdom) nog iets nieuws aan te schaffen, en heb in noodgeval nog de Canon 650D.
    Met dank.

Ik zou direct weten wat maar zeker geen WD40 in spuiten! Dat heeft de neiging om overal te gaan kruipen.

Comment

Indien ik de verschillende elementen in je bericht correct combineer (maar daar ben ik natuurlijk niet zeker van), dan lees ik dat u nog regelmatig fotografeert ( de laatste weken ...) en dat het toestel verder nog voldoet (werkt nog uitstekend), maar de investering in een nieuw toestel niet aangewezen vindt (geen zin ... iets nieuws). Dan zou ik eerder opteren om de body binnen te sturen bij Canon voor een revisie en ondertussen verder te werken met de 650. Via hun website kan je het probleem voorleggen en ze sturen je dan een adres en de nodige formulieren om je toestel via DHL op te sturen. Dan krijg je een prijsafspraak en mits je akkoord en betaling, sturen ze je toestel op dezelfde wijze terug. Kan enkele weken duren, maar ik vond het een eerlijke en schappelijke werkwijze.
      Succes er mee.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Je mag er inderdaad geen enkel smeerproduct in spuiten, want je weet niet waar dat allemaal in kruipt, dat kan dus meer problemen geven.

Ik zie dat er bij Kamera Express een tweedehands 5D II te koop staat voor 359 euro, de camera uit elkaar halen, defecte onderdelen vervangen en die terug in elkaar steken kost waarschijnlijk meer dan die tweedehands camera.
        Het is ook de vraag of er nog onderdelen in voorraad zijn voor een 5D II.
        Er staan daar ook nog verschillende 5D III camerabody's te koop die niet zoveel duurder zijn, en je krijgt daar ook garantie op tweedehands camera's.
        Als je een 5D II of 5D III van iemand (geen handelaar) kan overkopen, dan vind je die waarschijnlijk nog goedkoper, maar dan krijg je ook geen garantie (je neemt dan zelf het risico, maar als je niet teveel betaalt, dan is dat risico ook beperkt).

Ik heb zelf ooit een 5D II gehad, maar die heb ik meteen verkocht toen de 5D III uit kwam, de 5D III heeft vooral een veel betere autofocus, en die camera gebruik ik nu nog geregeld (zelfs de originele accu werkt nog prima).
        De 5D II is uitgekomen in 2008, de 5D III in 2012, het zijn zeker niet de meest recente camera's maar zolang ze blijven werken kan je er nog altijd mooie foto's mee maken, en als er weinig licht is, dan is de beeldkwaliteit beter dan die van een 650D.

http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Working...
        X