Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik twijfel er niet aan dat het een juweeltje zal zijn maar, geen spek voor een gepensioneerde zijn bek. Toch volg ik het met interesse, dromen mag hé.
Ik droom er ook een beetje van terwijl ik nog steeds heel tevreden ben met mijn 1Dxiii, maar de scherpstelling via je oog daar droom ik toch van als vogelliefhebber. Maar ik denk dat ik na het uitbrengen geduldig wacht op de prijsverlagingen... Alhoewel de R3 zakt ook (nog) niet.
En dan begint het natuurlijk hé! Wat met de lenzen... Ik hou nog teveel van mijn EF 500
Groeten,
Fabrice,
Vergeet niet te kijken als je fotografeert...
Oorspronkelijk geplaatst door Fabrice DelahayeBekijk bericht
Ik droom er ook een beetje van terwijl ik nog steeds heel tevreden ben met mijn 1Dxiii, maar de scherpstelling via je oog daar droom ik toch van als vogelliefhebber. Maar ik denk dat ik na het uitbrengen geduldig wacht op de prijsverlagingen... Alhoewel de R3 zakt ook (nog) niet.
En dan begint het natuurlijk hé! Wat met de lenzen... Ik hou nog teveel van mijn EF 500
De R1 zou 30 MP hebben, de R3 zal wel in prijs zakken dan waarschijnlijk. (is al gezakt in prijs.. een dijk van een camera is het.. )
Die EF 500 kan je nog altijd blijven gebruiken toch..
Oorspronkelijk geplaatst door Raf RaeymaekersBekijk bericht
De R1 zou 30 MP hebben, de R3 zal wel in prijs zakken dan waarschijnlijk. (is al gezakt in prijs.. een dijk van een camera is het.. )
Die EF 500 kan je nog altijd blijven gebruiken toch..
Ben wel benieuwd naar alle verschillen tov R3. Werk jij nog met je 'oude' lenzen op je R3?
PS vind de 1Dxiii ook nog steeds een dijk van een camera, mis misschien enkel de scherpstelling... (en de minder ruis in hoge ISO) maar het verschil tov van de 1Dxii vond ik al enorm.
Groeten,
Fabrice,
PS vind de 1Dxiii ook nog steeds een dijk van een camera, mis misschien enkel de scherpstelling... (en de minder ruis in hoge ISO) maar het verschil tov van de 1Dxii vond ik al enorm.
Ik gebruik nog altijd de eerste 1Dx.
Het zal er voor mij ook vanaf hangen hoe hoog het prijskaartje is van de R1, anders is het best mogelijk dat ik misschien nog kies voor een R3 als de prijs daarvan voldoende zakt.
Ik zal in ieder geval zoveel mogelijk mijn EF lenzen blijven gebruiken, anders wordt het helemaal te duur, dan kan ik net zo goed naar een ander merk overstappen waarvoor er wel wat meer betaalbare lenzen van Tamron en Sigma beschikbaar zijn.
Alleen voor crop camera's komen er RF-compatibele lenzen van Tamron en Sigma.
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
Ik zal in ieder geval zoveel mogelijk mijn EF lenzen blijven gebruiken, anders wordt het helemaal te duur, dan kan ik net zo goed naar een ander merk overstappen waarvoor er wel wat meer betaalbare lenzen van Tamron en Sigma beschikbaar zijn.
.
Ik heb zo de indruk dat de body's wonderbaarlijk goed worden, maar dat er in de nieuwe lenzen minder vernuft wordt gestoken.
Waarbij ik natuurlijk geen rekening hou met de connectiviteit tussen lens en body in de R-reeks
Groeten,
Fabrice,
Ben wel benieuwd naar alle verschillen tov R3. Werk jij nog met je 'oude' lenzen op je R3?
Ja, ik werk nog met de EF lenzen. Adapter, werkt prima. Geen probleem.
De nieuwe RF lenzen zijn ook een pak beter dan de oudere EF lenzen hoor
Ik heb zo de indruk dat de body's wonderbaarlijk goed worden, maar dat er in de nieuwe lenzen minder vernuft wordt gestoken.
Waarbij ik natuurlijk geen rekening hou met de connectiviteit tussen lens en body in de R-reeks
Ik begrijp niet goed waar die indruk vandaan komt. Zelf heb ik een paar RF lenzen en die zijn mega goed, snel en scherp.
Hoe bedoel je 'via je oog'? Heb geen ervaring met systeemcamera's, mijn laatste aanwinst is de 1DXII (in 2020) die ik bijna wekelijks gebruik voor sportfotografie.
Hoe bedoel je 'via je oog'? Heb geen ervaring met systeemcamera's, mijn laatste aanwinst is de 1DXII (in 2020) die ik bijna wekelijks gebruik voor sportfotografie.
Je kijkt door de zoeker naar een item en de camera weet via de meting van je iris op wat je wil scherp stellen
Groeten,
Fabrice,
Comment