Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon R1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon R1

    Deze komt eraan. Eens benieuwd naar de (hoge) prijs....
    En vooral naar de beschikbaarheid..
    Groeten,
    Fabrice,
    Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

  • #2
    Ik twijfel er niet aan dat het een juweeltje zal zijn maar, geen spek voor een gepensioneerde zijn bek. Toch volg ik het met interesse, dromen mag hé.

    Comment


    • #3
      Ik heb vanmorgen ook de mail gekregen van Canon, maar veel meer weten we daarmee nog niet.
      Er zijn geen specificaties, en ook geen datum.

      "Met trots kondigen we de ontwikkeling van de EOS R1 aan" is eigenlijk alles wat ze laten weten...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Paul eos Bekijk bericht
        Ik twijfel er niet aan dat het een juweeltje zal zijn maar, geen spek voor een gepensioneerde zijn bek. Toch volg ik het met interesse, dromen mag hé.
        Ik droom er ook een beetje van terwijl ik nog steeds heel tevreden ben met mijn 1Dxiii, maar de scherpstelling via je oog daar droom ik toch van als vogelliefhebber. Maar ik denk dat ik na het uitbrengen geduldig wacht op de prijsverlagingen... Alhoewel de R3 zakt ook (nog) niet.
        En dan begint het natuurlijk hé! Wat met de lenzen... Ik hou nog teveel van mijn EF 500
        Groeten,
        Fabrice,
        Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Ik heb vanmorgen ook de mail gekregen van Canon, maar veel meer weten we daarmee nog niet.
          Er zijn geen specificaties, en ook geen datum.

          "Met trots kondigen we de ontwikkeling van de EOS R1 aan" is eigenlijk alles wat ze laten weten...
          Klopt inderdaad, ik had ook de mail gekregen. Maar nu zal het niet meer lang duren.
          Groeten,
          Fabrice,
          Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Fabrice Delahaye Bekijk bericht

            Ik droom er ook een beetje van terwijl ik nog steeds heel tevreden ben met mijn 1Dxiii, maar de scherpstelling via je oog daar droom ik toch van als vogelliefhebber. Maar ik denk dat ik na het uitbrengen geduldig wacht op de prijsverlagingen... Alhoewel de R3 zakt ook (nog) niet.
            En dan begint het natuurlijk hé! Wat met de lenzen... Ik hou nog teveel van mijn EF 500
            De R1 zou 30 MP hebben, de R3 zal wel in prijs zakken dan waarschijnlijk. (is al gezakt in prijs.. een dijk van een camera is het.. )
            Die EF 500 kan je nog altijd blijven gebruiken toch..
            Instagram

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Raf Raeymaekers Bekijk bericht

              De R1 zou 30 MP hebben, de R3 zal wel in prijs zakken dan waarschijnlijk. (is al gezakt in prijs.. een dijk van een camera is het.. )
              Die EF 500 kan je nog altijd blijven gebruiken toch..
              Ben wel benieuwd naar alle verschillen tov R3. Werk jij nog met je 'oude' lenzen op je R3?

              PS vind de 1Dxiii ook nog steeds een dijk van een camera, mis misschien enkel de scherpstelling... (en de minder ruis in hoge ISO) maar het verschil tov van de 1Dxii vond ik al enorm.

              Groeten,
              Fabrice,
              Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Fabrice Delahaye Bekijk bericht



                PS vind de 1Dxiii ook nog steeds een dijk van een camera, mis misschien enkel de scherpstelling... (en de minder ruis in hoge ISO) maar het verschil tov van de 1Dxii vond ik al enorm.
                Ik gebruik nog altijd de eerste 1Dx.
                Het zal er voor mij ook vanaf hangen hoe hoog het prijskaartje is van de R1, anders is het best mogelijk dat ik misschien nog kies voor een R3 als de prijs daarvan voldoende zakt.
                Ik zal in ieder geval zoveel mogelijk mijn EF lenzen blijven gebruiken, anders wordt het helemaal te duur, dan kan ik net zo goed naar een ander merk overstappen waarvoor er wel wat meer betaalbare lenzen van Tamron en Sigma beschikbaar zijn.
                Alleen voor crop camera's komen er RF-compatibele lenzen van Tamron en Sigma.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht


                  Ik zal in ieder geval zoveel mogelijk mijn EF lenzen blijven gebruiken, anders wordt het helemaal te duur, dan kan ik net zo goed naar een ander merk overstappen waarvoor er wel wat meer betaalbare lenzen van Tamron en Sigma beschikbaar zijn.
                  .
                  Ik heb zo de indruk dat de body's wonderbaarlijk goed worden, maar dat er in de nieuwe lenzen minder vernuft wordt gestoken.
                  Waarbij ik natuurlijk geen rekening hou met de connectiviteit tussen lens en body in de R-reeks


                  Groeten,
                  Fabrice,
                  Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Fabrice Delahaye Bekijk bericht

                    Ben wel benieuwd naar alle verschillen tov R3. Werk jij nog met je 'oude' lenzen op je R3?

                    PS vind de 1Dxiii ook nog steeds een dijk van een camera, mis misschien enkel de scherpstelling... (en de minder ruis in hoge ISO) maar het verschil tov van de 1Dxii vond ik al enorm.
                    Ja, ik werk nog met de EF lenzen. Adapter, werkt prima. Geen probleem.
                    De nieuwe RF lenzen zijn ook een pak beter dan de oudere EF lenzen hoor
                    Instagram

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Fabrice Delahaye Bekijk bericht

                      Ik heb zo de indruk dat de body's wonderbaarlijk goed worden, maar dat er in de nieuwe lenzen minder vernuft wordt gestoken.
                      Waarbij ik natuurlijk geen rekening hou met de connectiviteit tussen lens en body in de R-reeks

                      Ik begrijp niet goed waar die indruk vandaan komt. Zelf heb ik een paar RF lenzen en die zijn mega goed, snel en scherp.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Fabrice Delahaye Bekijk bericht

                        Ik droom er ook een beetje van terwijl ik nog steeds heel tevreden ben met mijn 1Dxiii, maar de scherpstelling via je oog daar droom ik toch van als vogelliefhebber. Maar ik denk dat ik na het uitbrengen geduldig wacht op de prijsverlagingen... Alhoewel de R3 zakt ook (nog) niet.
                        En dan begint het natuurlijk hé! Wat met de lenzen... Ik hou nog teveel van mijn EF 500
                        Hoe bedoel je 'via je oog'? Heb geen ervaring met systeemcamera's, mijn laatste aanwinst is de 1DXII (in 2020) die ik bijna wekelijks gebruik voor sportfotografie.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht

                          Hoe bedoel je 'via je oog'? Heb geen ervaring met systeemcamera's, mijn laatste aanwinst is de 1DXII (in 2020) die ik bijna wekelijks gebruik voor sportfotografie.
                          Je kijkt door de zoeker naar een item en de camera weet via de meting van je iris op wat je wil scherp stellen
                          Groeten,
                          Fabrice,
                          Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Fabrice Delahaye Bekijk bericht

                            Je kijkt door de zoeker naar een item en de camera weet via de meting van je iris op wat je wil scherp stellen
                            Is dat zo? Lijkt me idd heel interessant!

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht

                              Is dat zo? Lijkt me idd heel interessant!
                              https://www.canon-europe.com/pro/sto...ye-control-af/ meer dan 30 jaar geleden ...

                              Comment

                              Working...
                              X